BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Nya generationen X3 är helt omarbetad och växer på längden, får större innerutrymme och högsta inredningskvalité. Snåldiesel och rapp turbosexa erbjuds ihop med den nya, åttastegade automatlådan och stopp/start. Återstår bara den viktigaste frågan: är nya X3 snyggare?
Nya X3 xDrive20d har antingen sexväxlad manuell låda eller den nya åttastegade automatlådan. Bensinalternativet xDriv35i har automatlådan som enda alternativ. KLICKA FÖR STÖRRE BILD
Med nya generationen X3 tar BMW ett kliv uppåt i storlek och den passar nu in bättre mellan lillbrorsan X1 och storebror X5. X3 tar också ett annat kliv - över Atlanten. Nya X3 produceras nämligen i Spartanburg-fabriken i South Carolina, USA, bredvid sina syskon X5 och X6. I Graz, Österrike, tillverkas nu istället Mini Countryman.
X3 har vuxit några centimeter på längden jämfört med föregångaren och det var väntat, även om en del kanske hade hoppats på ännu mer. Tydligast på utsidan är nu att bakdörrarna vuxit och erbjuder ett rymligare insteg och väl på plats finns det numera välbehövliga extra centimetrar för ben och fötter.
Totallängden är nu 4.648 millimeter (+ 79 mm), bredden har faktiskt minskat med 2 millimeter (1.851 mm) och höjden har minskat till 1.661 millimeter (- 13 mm). Hjulbasen är utsträckt med 15 millimeter till 2.810 och även bagageutrymmet har vuxit något till 550 liter under insynsskyddet och 1.600 liter med fällt baksäte.
Bakpartiet på gamla X3 var väl det område där flera spekulerade om BMW:s designteam överhuvud taget pratat med varandra. Men nu ser det annorlunda ut. Bättre eller sämre? Fältet för kommentarer nedan är öppet för er läsare. KLICKA FÖR STÖRRE
Någon tvåhjulsdriven version av X3:an är inte aktuell och det ska man hålla i minnet för de som jämför förbrukningssiffror med till exempel X1 (som även erbjuds med enbart bakhjulsdrift). Snålaste versionen vid introduktionen blir fyrcylindriga X3 xDrive20d som drar 5,6 l/100 km och har ett CO2-utsläpp på 149 g/km. Toppeffekten är 184 hk, 380 Nm och det räcker för en tid 0-100 km/h på 8,5 sekunder. Toppfarten anges till 210 km/h.
De som har mera bråttom väljer X3 xDrive351 med turbomatad bensinsexa, "TwinPower Turbo", som ger välbekanta 306 hk och 400 Nm redan vid 1.300 rpm. 0-100 går på 5,7 sekunder och toppfarten är 245 km/h. Bensinförbrukningen är trots det förhållandevis hygglig: 8,8 l/100 km och 204 g/km i CO2-utsläpp.
Båda motoralternativen som erbjuds vid introduktionen i höst uppfyller avgasnormen EU5. Som vi kan se på "gamla" X3 är fler motoralternativ att vänta nästa år, kanske en ännu snålare xDrive18d tillsammans med en dieselsexa (xDrive30d) och en sportdiesel (xDrive35d). Fyr- och sexcylindriga sugmotorer finns också på lagerhyllan.
"Gamla" X3 gjorde ett stort lyft invändigt när man genomförde sitt facelift för några år sedan och på nya X3-generationen ser vi att BMW strävat efter att nå minst samma nivå som på 3-serien. Välbekant ergonomi för den som någon gång kört en nyare BMW. KLICKA FÖR STÖRRE
Inte helt oväntat framhåller BMW den dynamiska, körglada karaktären på nya X3 men man har ett visst fog för det påståendet. Bredvid växelväljaren på mittkonsollen finns knapparna för "Driving Dynamics Control" (tillval). DDC har tre lägen för föraren att välja på: Normal, Sport och Sport Plus. De inställningar som förändras är karaktären på de elektroniskt styrda stötdämparna, gasresponsen, växellägena och respons i transmissionen, karaktären på det elektriska styrservot (nyhet) samt inställningarna för den elektroniska antisladdsystemet och antispinnsystemet (Dynamic Stability Control). Med ikryssad ruta för navigeringssystem går det dessutom att programmera in en personlig inställning via iDrive.
BMW:s egenutvecklade fyrhjulsdrift har också en knapp, Dynamic Stability Control, som kan användas för att tillåta mer hjulspinn - lämpligt på snö, till exempel. Ett längre tryck på knappen gör att antispinn kopplas ur helt, men de låsningsfria bromsarna och stabilitetssystemet bibehålls ändå.
Till skillnad från lillebror X1 ska X3 bara erbjudas med fyrhjulsdrift. Möjligen kan det bli aktuellt med en bakhjulsdriven version för USA. Men fler motoralternativ är att vänta nästa år, förutom de två som finns på programmet vid introduktionen senare i höst. KLICKA FÖR STÖRRE
De som vill fördjupa sig i fler detaljer kan ladda hem BMW:s engelskspråkiga pressrelease som pdf-dokument genom att klicka på den här länken. Svenska priser och närmare detaljer finns inte vid skrivande stund. I Tyskland ska X3 xDrive20d med sexväxlad manuell låda kosta 39100 euro, 41.400 euro med den nya åttastegade automaten. X3 xDrive35i kostar 51.850 euro och då är åttastegad automat enda alternativet.
Men den viktigaste frågan för många är förstås om nya X3 blivit snyggare än sin föregångare, som fått utstå mycket kritik för sin "ojämna" design. Så fel kan gamla X3 inte varit då den utvecklats till en formidabel succé i sitt segment och sålts i över 600.000 exemplar. Nu är förstås konkurrensen betydligt hårdare i klassen och det återstår att se hur nya X3 står sig mot till exempel Audi Q5 och Volvo XC60 - vi väntar ivrigt på det första exemplaret att provköra!
Detta innehåll är skapat av Auto motor & sports besökare
-
Ronaldo fyller år – köper Lamborghini Aventador
-
Göransson med tekniska problem – igen
-
FILM: Brabham BT30 på 1.800 meters höjd
-
Svenska Rallyt: Tre nordiska förare i topp!
-
Dyraste Ferrarin någonsin
-
Inget STCC-race i Göteborg
-
Tesla Model X officiell – kommer 2013
-
Audi TT RS Plus – mer av allt!
-
Svenska Rallyt: Sordo i ledning efter dag ett
-
Nissan GT-R utklassar BMW M5
-
SPION: Range Rover får mycket ny teknik
-
Första bilden på Mitsubishi Outlander
-
F1: Rosberg snabbast dag tre
-
Kia gör en ”Mini” med Trackster – liten och tuff
-
Chevrolet Cruze Station Wagon visas i Genéve







#1 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Robban Postat: 2010-07-15 07:51
Inte speciellt imponerad. Interiören ser ju ut som vanligt, så även fronten. Tråkigt att aldrig få se några förändringar från BMW. Tror konkurrenter i samma klass, som t.ex. Volvo XC60 kommer att tilltala fler kunder.
#2 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
CZ Postat: 2010-07-15 07:55
utseendet blir väl största nackdelen. GLK är faktiskt mer spännande.
#3 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
CZ Postat: 2010-07-15 07:59
en sak till, är det inte en modell för mycket, X1, X3 och X5?
X5 är nog den snyggaste suven idag!
#4 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Pelle Postat: 2010-07-15 08:02
...minus trä & beige, då. Men en RR Evoque lockar mer.
#5 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Peter Postat: 2010-07-15 08:02
Designen är inte Volvo, Audi eller Mercedes isåfall hade det väl inte varit en BMW?
Svårt att bedömma designen på ett par bilder men tycker den är klart bättre än förra X3 och om den sålt 600 000 ex med en tvivelaktig design så måste ju de gjort något rätt iallfall.
Som sagt vänta och se!
Sen kommer aldrig att Audi och Daimler fantasterna tycka att BMW gör snygga bilar och tvärtom.
#6 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Fredrik S Postat: 2010-07-15 08:05
dem har gjort en TV-serie om denna...Ugly Betty..!
#7 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
#1 Tysken Postat: 2010-07-15 08:05
Interiörmässigt finns det inte många som slår BMW, nu har även X3 fått en inredning som matchar resten av modell floran.
Utsidan säger också att detta är en BMW, tror att den lätt fortsätter som en storsäljare.
XC60 och Q5 känns redan lite efter.
#8 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Nicklas Postat: 2010-07-15 08:07
Klart nya X3 är snyggare... Den gamla modelllen är en styggelse!
Gamla X3 är lätt den fulaste BMW bilen som finns...
#9 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Philip Postat: 2010-07-15 08:28
Fulaste BMW:n sedan 1990. Ser ut ungefär som hyundai santa fe.
#10 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Esprit Postat: 2010-07-15 08:32
Den gamla var ju totalt misslyckad desingmässigt. Tyvärr ser den nya ut som en gammal hängig Land Rover. BMW har problem med designen. Nu har de härmat Hyundai alldeles för länge! Inredningen är väl ok men ser fortfarande ut som Merca gjorde på 80-talet. T.o.m. gamla modellen av 9-5 ser mer moddern ut än den här härken till SUV. Underkänt BMW!
#11 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Robban Postat: 2010-07-15 08:59
Att förra utgåvan sålde 600 000 exemplar betyder inte att det är en snygg bil för det. BMW-entusiasterna älska allt som BMW gör. Dom är rätt många också. T.ex. så säljer missfostret X6 förbannat bra bara för att det är en BMW. Hade t.ex. VW eller Volvo eller tagit fram en bil i samma segment som X6, dvs en coupe-SUV så hade den inte sålt. Det finns egentligen ingen marknad för en coupe-SUV, -det är BMW som har skapat behovat bara genom att ta fram bilen. BMW har det för lätt eftersom allt dom producerar säljer säg själv.
#12 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Andre Postat: 2010-07-15 09:04
Överraskande att bmw väljer att göra en riktigt ful bil. Fattar inte hur de tänkte när de gjorde den fronten.
Interiören ser inte heller så rolig ut. Ser ganska billig ut. Tråkigt.
Nej, xc60 är en klart snyggare bil.
#13 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
#1 Tysken Postat: 2010-07-15 09:11
Detta var nog en av de dummaste kommentarerna som skrivits.
Om det inte finns en marknad så säljs det inte något, säljer man som man exv. gör av X6:an då finns det en marknad...oavsätt vad du tycker.
BMW räknar med att sälja 1,4 miljoner bilar 2010 ..
Köpare = marknad
#14 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Njaej Postat: 2010-07-15 09:12
Lite X1 lite X3 lite asien. För lite Bayern.
Volvo XC60 och Q5:an ligger rätt i tiden ett bra tag framåt ..
#15 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Rost Postat: 2010-07-15 09:29
Ser ut som en dålig kopia av en X5:a, från någon asiatisk tillverkare. Är det inte något sånt här anskrämligt man brukar se på "mässorna" .. . i öst ... Nej skärp er Bmw, bygg något snyggare och lite mer utmanande nästa gång. Enda Bmw:n jag verkligen INTE skulle vilja ha, .. .. . i jämförelse är 5-serie GT snygg (vilket den ju egentligen inte är .. .. ).
#16 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Autobahnloket Postat: 2010-07-15 10:12
Autobahnloket gör tummen ned för designen.
Känns som om bilen redan stått på gatan i 3 år.
Intet nytt under solen...
#17 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Ulf P Postat: 2010-07-15 10:41
Nu är det ju så att BMW inte bara säljer till existerande BMW ägare! Med tanke på att BMW och Volvo för ca 15-20 år sedan producerade samma mängd fordon per år, ca 300t, och Volvo fortfarande stampar på runt 400t de sista 10 åren medan BMW nu ligger på en produktion på över 1m fordon per år så måste BMW sälja till fler än existerande BMW ägare. Samma sak för ex Audi, de har också tagit marknadsandelar.
BMW X6 säljer, förutom till existerande BMW ägare, även till andra icke BMW ägare på att den är helt unik och har en ganska uppkäftig design, som berör (bl a dig!) och som sticker ut och det är som sagt till fler än existerande BMW ägare som gillar detta!
Att olika företag skapar behov är väl inget att orda om, när skapade konsumenter några behov? Vi konsumenter, majoriteten, har ofta i tid närliggande behov, baserat på dagens teknik, dvs vi ser inte in i framtiden som företagen gör med sina utvecklingsavdelningar, trender, design, färgval mm. SUVar, SUVar "light" alá XC70, Audi Allrad, MPV, corsso-over m fl var inte baserat på behov skapade av konsumenter. Samma sak med mobiltelefoner, iPod mm mm.
Att X6 är ett "missfoster" i dina ögon innebär inte att den är det i ex mina ögon, elelr min grannes, eller kompisarnas, och definitivt inte i BMWs ögon! En journalist på ams skrev för drygt två år sedan i en artikel när de testade X6 "...att den är nedlagd inom 2 år...". Tja...
BMW har precis lanserat en X6 M, som de säljer med stor framgång! Missfoster, onödig, vansinnig, helt fel, kass, dyr m fl epitet är ofta just det som gör saker spännande, unika och framgångsrika. Det som ger det lite extra med produkter och varumärken. Som tur är ser inte alla bilar ut som Trabanter...
#18 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Robban Postat: 2010-07-15 10:42
Tror att du missuppfattar mig för att jag kanske var lite otydlig?
Tror inte kunderna har gått och suktat efter en coupe på ett SUV-chassi, -men när BMW ställde fram bilen i salongen så fick kunder upp ögonen för bilen. BMW skapade en marknad/ ett segment som inte fanns där från början. Snart kanske Koeningsegg börjar sälja sin karosser på busschassi och hittar helt nya kunder? ;o)
#19 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
andreas Postat: 2010-07-15 10:47
bilen var snygg med sportpaket men utan såg den bara fel ut, och interiören såg ut att komma från 90- talet.
synd med tanke på att bmw har börjat göra snygga interiörer till resten av modellutbudet.
bmw kan bättre
#20 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Robban Postat: 2010-07-15 10:48
Jag kan bara hålla med. Bra skrivet.
Tycker också att X6 är en jävligt cool och kaxig produkt som sticker ut i vilken miljö man än placerar den i, såväl i staden som terrängmiljö. Den passar helt enkelt inte in nånstans, utan är bara ett "missfoster" som skiljer sig från mängden. Kan inte säga annat än att det var kaxigt och bra gjort av BMW att hitta ett eget segment som säljer så bra.
#21 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Rikard Postat: 2010-07-15 10:53
Garanterat snyggare än föregångaren, vilket knappast är en bedrift, men speciellt snygg eller vacker är den ju dock inte av bilderna att döma.
Säkerligen en überkompetent bil i alla fall.
#22 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Jakob(y) Postat: 2010-07-15 11:14
Svårt att förstå varför BMW inte kan få till designen på X3 när övriga modeller ser så bra ut. Jämför tex med Volvos XC60 som ser betydligt sportigare ut och ger ett mycket mer dynamiskt intryck. Bättre kan ni BMW.
#23 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Kalle Postat: 2010-07-15 11:27
BMW behöver inte tillverka snygga bilar. BMW säljer pga. att det är en BMW, det är ju status. Denna modell kommer att bli framgångsrik oavsett utseende.
#24 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Per Postat: 2010-07-15 11:37
Ett klart fall framåt, dock inte så svårt med tanke på gamla X3 som måste designats på en kvart i något cafe. Jag gillar nya femman och sjuans inredning, dock känns inredningen i denna väldigt ordinär och inte alls upp i par med den nya utformningen i F10.
#25 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Uffe Postat: 2010-07-15 12:09
Ingen skillnad mot föregångaren förutom att den är byggd i amerika. Låt modellen stanna på andra sidan där den hör hemma...
#26 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
roger Postat: 2010-07-15 12:55
Sjukt mycket snyggare än nuvarande modell iallafall!
Men borde inte en BMW ha en riktig iPod-docka och inte en ghettoaktig sladd?
#27 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Volvokombi Postat: 2010-07-15 13:08
Visste ni att fula bilar numera är tradition hos BMW.
#28 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Micke Postat: 2010-07-15 14:12
BMWs fulaste bil har blivit lite snyggare.
Men nog tycker jag att utsidan kunde tagit ytterligare ett kliv åt rätt håll.
För övrigt anser jag att träinlägg i nya bilar borde förbjudas.
#29 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
hedgehog Postat: 2010-07-15 14:12
Att diskutera om bilen är ful eller snygg brukar ju vara rätt meningslöst. Finns säkert de som tycker den är jätteful och de som tycker att den är jättesnygg. Det som slår mig (bra eller dåligt) är att jag inte tycker den ser speciellt ny och fräsch ut, den ser inte ut som en bil från 2010. Om man försöker bortse från att bilderna är tydligt stylade så hade de lika gärna kunnat vara från ett begagnattest rörande en 3-5 år gammal bil.
Trist? Jag tycker det. Förhoppningsvis ser den kanske häftigare ut i verkligheten. Oavsett, klart den kommer att sälja!
#30 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Alexander Postat: 2010-07-15 14:30
Väldigt snygg.
Den ser grov och arg ut, särskilt i fronten.
Jag och sambon hade precis tänkt lägga beställning på en xc60, men nu tror jag att vi hoppar den. Detta är ju en riktigt cool design. Hoppas köregenskaperna är bra!
#31 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Lars A Postat: 2010-07-15 16:13
Gamla X3:an sågades fullständigt av Jeremy Clarkson: Vill du åka bekvämt - köp en 5:a; Vill du ta dig fram vid sidan av vägen - köp en bil som klarar det. Man får väl hoppas på att nya X3:an är bra på något.
#32 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Mikael Postat: 2010-07-15 16:18
I mina ögon ser det ut som om BMW gjort med den här som VW under flera år gjort med Golf. Man ändrar bara lite smått på designen och i slutändan har man en helt ny bil som för ett otränat öga ser precis likadan ut som modellen innan.
#33 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Niclas Kalén Postat: 2010-07-15 17:05
Framlycktorna passar verkligen inte, de ser ut som de kommer ifrån en audi(!), de liknar a3:ans
#34 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
TompaK Postat: 2010-07-15 17:21
är BMW:s instrument, hastighetsmätaren och varvräknaren. Ser precis likadana ut som min kompis 320i av årsmodell -77. Sägs av en som precis köpt en X1...
#35 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
razimus Postat: 2010-07-15 19:24
Tycker att bmw:s nya interiörer ser väldigt "gubbiga" ut, särskilt med träinlägg. Det passar inte i mina ögon ihop med bmw:s annars så "sportiga" framtoning, e60 ser mycket sportigare ut invändigt
#36 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Lars Gustafsson Postat: 2010-07-15 19:29
Lite snyggare har den blivit. Har dom fått lite "designtips" av Subaru månne.
Lasse
#37 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Patrik Postat: 2010-07-15 21:54
Klart snygg. Bättre än tidigare årsmodeller.
Skulle klart kunna tänka mig denna bil...
#38 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Tompa Postat: 2010-07-15 22:09
Mycket trevlig bil som kommer att sälja som smör. Om X6; Jag får min nya X6 40d om ca en månad. När BMW "öppnade" ett nytt segment med X6 föll jag direkt. Snacka Mad Max bil... BMW måste ju göra rätt mycket bra med tanke på alla känslor dom framkallar...
#39 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
JP Postat: 2010-07-15 23:12
Vacker är den ju inte, vare sig på insidan eller utsidan.
Varför har man laminatgolv på mittkonsolen? Håller med om att inredningen ser gubbig ut...
Baklyktorna är väl det enda som ser någotsånär fräscht ut...
T o m Chris Bangles skapelser ser bättre ut än det här.
#40 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
ASDA Postat: 2010-07-16 01:30
Tycker BMWs övriga modeller är rätt snygga, men den här är ju inte lyckad någonstans. Ett riktigt missfoster till bil. Man kan ju hoppas att det precis som den förra femserien bara är före sin tid och blir snyggare med åren.
#41 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Mange Postat: 2010-07-16 12:59
Måste ju säga att den känns väldigt tråkig för att vara en BMW, som någon skrev lite gubbig helt enkelt
#42 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Stefan Postat: 2010-07-16 14:57
Ett grymt lyft .. nu vill man verkligen ha en.
Riktigt läcker att se på kanske inte lika rolig på insidan men helt okej.
När kan man beställa ..
#43 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
FyFörFegaTillverkare Postat: 2010-07-17 08:38
Gud vilken tråkig bil den ser ju precis lika ful ut som den förra! Fattar inte att det finns människor som pungar upp med en 1/5 mille för nått så bedrövligt när det finns snygga,sportiga mini suvar med 10 ggr så mycket vill ha begäran, typ VW,Audi,Volvo och Landrover.
Patetiskt att man köper en bil bara för att det sitter ett visst märke i grillen för detta är en bil man köper med fåfängan i huvet inte med förnuft och hjärta.
#44 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Philip Postat: 2010-07-17 11:24
BMW har nog som strategi att designa BMW X3 lite mer lekfullt än övriga BMW-modeller, för att alla kunder ska kunna köpa en BMW-bil som passar deras design-smak.
#45 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
andreas Postat: 2010-07-17 11:58
den har blivit mkt snyggare men den ser inte bra ut ändå. tycker att allt förutom fronten blev lyckat. det är formen på lamporna som förstör allt. de ser inte ut att passa in å hör inte ihop med resten av bmw modellerna.
tycker att alla som säger att den ser asiatisk ut å att bmw kopierar tex hyundai kan lägga ner. e ni så dumma så att ni säger att de e bmw som kopierar? de e ju för fan asiaterna som kopierar tyska märken som bmw å merca. de vill konkurrera me premiummärkerna å har ingen egen fantasi så då kopierar de. sen när bmw å merca släpper en ny modell är det alltid några som säger att den ser asiatisk ut. har asiaterna lyckats då? ne enligt mig kommer de alltid vara billiga skitbilar.
#46 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Johan Postat: 2010-07-17 16:19
Av företagen inte tvärtom ..kanske när det handlar om diskmedel eller annat trist..Bmw har lurat och andra har lurat oss alla att vi måste ha en prestigebil som X6 eller Q7..tror inte att det var en massa konsumenter som skrev till Bmw och bad om en suv kupe. men coola är dom så jag är såld men har inte råd tyvärr.
#47 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Krille Postat: 2010-07-17 21:27
Nar ska BMW ta sig bort fran sin urtrista design? Bangle gjorde en stor insats, men egentligen utan att bryta upp den stenharda designregim som BMW fortsatter med. Det ar mojligt att bilen ar korglad, men designmassigt ar den stenaldern.
#48 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Andersan Postat: 2010-07-18 08:59
Till alla Er som inte gillar X 3:ans utseende (det gör inte jag heller!) så sätt Er i en med dieseln på knappt 300 hästar och KÖR...sen har Ni glömt de andra snyggare konkurrenterna! Skippa metallic och chippa för pengarna till 340 hkr......
#49 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Conny Postat: 2010-07-18 15:07
Bwm har verkligen blivit tråkiga, ingenting känns innovativt längre. Trist värre, värst är det interiört...
#50 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Kristoffer Postat: 2010-07-19 19:22
Håller med föregående talare... det skulle kunna vara en något högre sonata framifrån... inredning håller ju inte ens högkvalité längre...
#51 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Danne B Postat: 2010-07-20 09:02
ilen är säkerligen mycket bra på de flesta fronter, men vad i herrans namn tänker man på hos BMW när det gäller design?!?!
Bilen ser ut som ett ihopklistrat kollage av flera olika bilmodeller. Linjerna harmonierar inte alls och bryts av på fler ställen än de håller ihop...
Som sagt, BMW och för den delen Audi är säkerligen fina välbyggda bilar (har en A6 2007 Avant som tjänstebil själv) men nu börjar varenda modell vara en kopia av en annan med justerade dimensioner.
Som designer försöker man ju alltid att göra en form eller linje som har ett syfte. Här känns det som att sätta ut ett antal linjer i överflöd och med inget samband alls verkar vara självändamålet...
#52 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
#1 Tysken Postat: 2010-07-20 09:02
BMW X1 håller inte lika hög inredningskvalite som resten av de ny BMW modellerna så som 5GT, 5 och 7 serien.
Sedan finns det väl inte någon utöver Audi o MB som kommer i närheten.
Om du inte talat om Rolls(ägs av BMW)och andra mångmiljonbilar, de har oftast högre inredningskvalite.
Hur nya X3:an ser ut och känns på insidan har varken du eller andra som skriver här en aning om ännu.
Det enda som framkommer i din kommentar är din egen totala okunnighet om kvalite.
#53 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Nisse Postat: 2010-07-20 16:12
Klart den är ful
#54 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
råland Postat: 2010-07-20 22:13
BMW gör dom klart snyggaste bilarna idag. Synd bara att motorerna är så trista. Sega dieslar och törstiga bensinare med mediokra prestanda. Men snygga är dom.
#55 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Johan Postat: 2010-07-21 02:18
BMW dåliga prestanda och bränsleförbrukning! Skojar du Råland. Vad har du befunnit dig de senaste åren? BMW leder just de grenarna. Läs på innan du utalar dig!!
#56 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Jens Postat: 2010-07-21 14:06
För mycket X1 för lite X5 tycker jag. Finner det helt otroligt att de inte lyckats trolla bort den fula kvadratiska looken på frampartiet som den gamla dras med. Är sedan födseln BMW-frälst och denna är säkert ännu en kanonbil men Q5 är redigt mycket snyggare. Det är minst sagt oroande att de stora motorerna i X1:an inte går att få med manuell låda, om det är samma sak med X3:an (xdrive 30d och uppåt) blir iallafall jag enormt besviken.
#57 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Samuel Postat: 2010-07-26 20:37
Ett stort lyft från förra! Om man går in på BMWs internationella sida så kan man få ett smakprov av M-paketet, och med det på så är den riktigt snygg. Blir nog en sådan här!
#58 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Filip Larsson Postat: 2010-07-30 10:56
Maffig bakifrån, lite X6 - vibbar.
#59 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Lucky Lok Postat: 2010-08-19 11:14
Den ser knepigt smal ut både bak och fram. Känns designmässigt som den kunde vara en tidig 90-talare. Kanske inte jätteful men absolut inte snygg och i konkurrens med andra märken så får den nog svårt. Även om en del köper vad som helst det står BMW på tror jag inte de väljer den här modellen.
#60 Re: BMW X3 - helt ny från insidan och ut
Anders B Postat: 2010-10-07 15:05
Snarare stärker den varumärket Hyundai och de kunder som funderar på att köpa en av deras suvar...