• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Cadillac ATS siktar in sig på...

Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien

Helt nya Cadillac ATS är utvecklad på Nürburgring, viktbantad till samma nivå som BMW 3-serie och försedd med en 274 hk stark turbofyra på 2,0 liter – bland annat. Cadillac ATS är alltså ett seriöst försök att klå européerna på hemmaplan – hur väl lyckas jänkarna?

Cadillac ATS MY2013 Detroit 2012

General Motors chef för Nordamerika, Mark Reuss, var en av "höjdarna" som presenterade nya Cadillac ATS - den helt nya modellen som ska ta upp kampen med 3-serien och A4.

Man kan ha många åsikter om BMW:s 3-serie men i ekonomiska termer finns det ett faktum som inte går att snacka bort: 3-serien är världens mest sålda mellanklassare. Väldigt många bilköpare gillar BMW 3-serien. Ska du lyckas kommersiellt är det alltså ingen dum idé att sikta in sig på 3-serien – och det är precis vad Cadillac ATS gör.

Cadillac ATS är något så ovanligt som en helt ny bilmodell, utvecklad av GM på den bakhjulsdrivna Alpha-plattformen. Historiskt går det att härleda Alpha-plattformen tillbaka till Holden i Australien för fem-sex år sedan men som vanligt har GM blandat komponenter från flera håll.

Plattformen Alpha är en stark lättviktskonstruktion med låg tyngdpunkt, jämn viktfördelning och den kan använda raka fyror, V6:or och även V8:or. Fyrhjulsdrift finns med i bygglådan – om så önskas – och det är väl inte osannolikt att Cadillac ATS får detta tillval längre fram.

Cadillac ATS är första bilmodellen på GM:s nya Alpha-plattform men räkna med att nästa generation Cadillac CTS får samma grund, liksom även nästa generation Chevrolet Camaro. Att Cadillac menar allvar med Alpha visar bland annat att utvecklingen skett på Nürburgring, där Cadillac ATS testats (klicka på länken för att läsa mer och se filmer).

Cadillac ATS MY2013 Detroit 2012

Cadillacs skarphuggna drag känner vi igen och släktbanden med till exempel CTS är tydliga. Men Cadillac ATS är alltså en helt ny plattform för GM som sannolikt även används till nästa generation Camaro.

Basmodellen av Cadillac ATS får en 2,5-liters bensinfyra på 203 hästar, främst inriktad för de som vill ha låg bränsleförbrukning. Turboalternativet på 2,0 liter pumpar ur sig inte mindre än 274 hk och det är en helt ny GM-fyra som ger 353 Nm som mest. Längst upp i näringskedjan hittar vi Cadillacs välbekanta 3,6-liters V6:a som ger 322 hk och 362 Nm. Transmissionerna är antingen sexväxlad manuell låda eller sexstegad automat.

När det gäller yttermåtten ligger Cadillac ATS väldigt nära BMW 3-serien. Hjulbasen är utsträckt till 2.775 millimeter, överhängen korta och totallängden är 464 centimeter. Vikten anges till 1.542 kilo (vi utgår från att GM då anger en fyrcylindrig ATS), vilket om skulle jämföra motsvarar en BMW 335i ganska precis.

De som vill fördjupa sig i alla tekniska detaljer kring bilen kan läsa Cadillacs pressrelease om ATS genom att klicka på länken och få hem pressmeddelandet som pdf-dokument.

Cadillac ATS MY2013 Detroit 2012

Cadillac ATS blir först ut med CUE, som står för "Cadillac User Experience". Men tekniken lär sippra ner till övriga GM-modeller också. Skärmen är tryckkänslig på samma sätt som till exempel iPhone.

Som vi berättat förut – med videofilmer – får Cadillac ATS det nya CUE-systemet, ett "infotainmentsystem". CUE står för "Cadillac User Experience" och det är ett kraftfullt datorsystem som i grunden bygger på Linux. Systemet består av två skärmar och för första gången i en bil är skärmen kapacitiv, precis som i de flesta smarta mobiltelefoner. Det innebär att den tryckkänsliga skärmen klarar av både svepande fingerrörelser och gester som utförs med flera fingrar samtidigt, som på en iPhone till exempel.

Mer om Cadillacs nya CUE-system kan ni läsa genom att klicka på länken.

Leveranserna av Cadillac ATS väntas starta i sommar, i USA. För en lyckad lansering i Europa lär det krävas bra dieselalternativ också, och GM har bekräftat i Detroit att ett sådant kommer. Men några detaljer har vi inte fått ännu – heller inte några priser för Cadillac ATS.

Fyrdörrars Cadillac ATS sedanmodell lär följas av en kombi, en tvådörrars coupé och kanske även en convertible. Och känner vi Cadillac rätt kommer det också en ATS-V, det vill säga en effektstark prestandamodell. Kanske en blivande "M3-killer", eller vad tror ni?

Cadillac ATS ser verkligen lovande ut - det här gillar jag!
234
663

Skriv kommentar

Det finns 50 kommentarer

Detta innehåll är skapat av Auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Christian M Postat: 2012-01-09 07:15

    Det är inte en helt ny turbo-fyra.
    Det är samma bas till turbo-4 som SAAB och Opel utvecklade åt GM på tidigt 2000-tal. LNF:en som sitter i bland annat Opel GT utvecklades till LDK (Den som ni antagligen pratar om) och LHU.
    GM har Opel och SAAB att tacka för sitt tidiga Turbo-DI program. LNF:en som satt i Opel GT hade SAAB stämplat på sitt motorblock.

  • #2 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    andreas Postat: 2012-01-09 09:12

    Ser hög ut, utvändigt vilket från bilderna ger ett "vingligt" intryck samt att den har tydliga likheter med Huyndai invändigt, både designmässigt och den uppenbara "plastigheten".

  • #3 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    D Postat: 2012-01-09 09:15

    GM har både Opel och SAAB att tacka att dom över huvud taget finns kvar idag, att dom kan med att brilliera med sina "nya" saker som dom tagit från SAAB....jag hopas ingen i europa köper GM:S bilar, innan dom lyckats göra en bil själva, utan delar som andra fått göra åt dom.

  • #4 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Argus Postat: 2012-01-09 10:15

    Allt som BLS borde ha varit, men aldrig var...

  • #5 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Saabo Postat: 2012-01-09 10:32

    Exakt, GM tog en genväg med BLS (som Saab fick betala). ATS är nog mycket bättre. Men tyvärr, mitt förtroende får ni aldrig, Gangster Motors!

  • #6 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Besviken Postat: 2012-01-09 10:43

    Våga Vägra GM

  • #7 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Fabbe Postat: 2012-01-09 11:21

    Väljer BMW alla dagar i veckan. Ni kan stoppa upp något i *** GM

  • #8 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Eygo Postat: 2012-01-09 11:27

    Håller med Fabbe tar en BMW före fula GM bil.

  • #9 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Lasse Postat: 2012-01-09 11:53

    Skulle nog funka bra som boj-sänke till min båt! :)

  • #10 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Rejo Postat: 2012-01-09 12:03

    Saab i Trollhättan måste ha varit en enorm skattkista av pengar och ingenjörskunskap med tanke på allt de har bekostat och gjort för GM utan att ha få något i retur! Glöm GM's utvecklingsavdelningar i USA, glöm Opel i Tyskland, glöm före detta Daewoo i Sydkorea.

    Jag förutspår att nu när GM inte längre har Trollhättans ingenjörer att sno idéer från, och när man inte längre kan roffa åt sig vinsten från kassasuccéer som Saab 9-3 och 9-5 så kommer det inte att dröja länge innan såväl Opel, Chevrolet som Cadillac går i konkurs och läggs ner.

    Fast den är ganska snygg ändå, Cadillac ATS. Det är nog ingen Trollhätte-ingenjör som har hållit i designpennan!

  • #11 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    James R Cain Postat: 2012-01-09 12:10

    --- Via Google Translate ---
    Snälla observera att vi har ett hållare för gödselspridare på bak. Perfekt för bruk på vår majsfält i USA och så vidare.

    Copyright © 2012 General Manure.

  • #12 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Jocke Postat: 2012-01-09 12:14

    Hmm! Fasen?

    Den där gubben på bilden känner jag ju igen från någon amerikansk B-skräckfilm!

  • #13 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    hemppa Postat: 2012-01-09 12:15

    Det går aldrig att förlåta och glömma att GM dödade SAAB

  • #14 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Obama Postat: 2012-01-09 12:18

    Fulaste bilen sedan 1912, så den ställer jag i min Barack! ;)

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Barack

  • #15 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    greger Postat: 2012-01-09 12:29

    Bojkotta GM är det ända rätta.....

  • #16 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    ??? Postat: 2012-01-09 13:01

    @ Rejo

    För all del men osökt dyker det då upp en fråga i tanken och det är hur det kan komma sig att GM klarade sig i 82 år utan Saab?
    Och Opel i 128 år utan Saab?

    Man kan också osökt fundera över hur det kan komma sig att Saab som enligt vad ni påstår var en så fantastisk biltillverkare och i princip höll hela den internationella bilindustrin upp, inte lyckades sälja tillräckligt många bilar för att ens betala för sitt eget uppehälle.

    Om GM inte i praktiken köpt Saab 1990 skulle Saab ha gått i konkurs senast under 1991, man satt nästan och gnagde på torra brödskalkar i Trollhättan vid tidpunkten och desperationen var ödesmättad.
    Världens bästa biltillverkare hamnar inte i den situationen av eget förskyllande.
    Fram till 1990 bar Saab helt ansvaret för sin situation.

    När man tänker tillbaka så har Saab aldrig haft pengar nog att bli en riktig biltillverkare, allt Saab någonsin gjort har varit kompromisser och nödlösningar och spektakulära trix för att försöka dölja sprickor i fasaden.

    Sanningen är att Saab aldrig var någon riktig biltillverkare.

  • #17 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    ZR1 Postat: 2012-01-09 13:08

    hahahahaha.....vilka patetiska komentarer LOL!!!! Sabb diggare som inte vill acceptera saabs död för att saab inte kunde konkurera med andra märken, för de hade inget att konkurera med!!! Så då skyller svensken på GM HAHAHAHA, jag kan inte sluta le medans jag skriver detta.... Heja GM, ni är bäst!!! hoppas på en ATS V-version ...... wooohoooo...bye bye bmw....

  • #18 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    ??? ??? Postat: 2012-01-09 13:16

    Saab klarade sig faktiskt bara utan GM i 44 år. Så det så hahahahaha!

    De var ingen biltillverkare alltså hahahahaha!

  • #19 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Sven B. Postat: 2012-01-09 13:18

    Fy fan så ful! Vem vill ha en sådan på sin garageuppfart? Inte många! Om de inte är blinda...

  • #20 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Anders Postat: 2012-01-09 13:29

    Opel = Bilar för fattiga Gubbar!

    Cadillac = Bilar för lite rikare Gubbar!

  • #21 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    !? Postat: 2012-01-09 13:37

    @ZR1
    Vad betyder "konkurera"!?

  • #22 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Vaddå dyster ? Jag ! Postat: 2012-01-09 13:39

    Ja nu förstår man varför GM inte ville "hjälpa" SAAB att bli kinesiskt det är denna bil m.fl. man vill kränga i Europa, USA och Kina. Back to basic och Brand-Chevrolet som ju inte klingar mer än Saab i eoropeiska öron i varje fall inte med sådana här bilar. Säkert en bra bil som ger Obama lite kulor tillbaka nu när den värsta stormen lagt sig over there. Men gu så tråkig och kantig men allting går att sälja med mördande reklam kom och köp konserverad gröt. GM skall nog hålla sig på andra sidan pölen de fattar aldrig hur bilar skall se ut/vara i europa det farra dock kineserna vänta och se bara det tar inte många år så har de kört över amrisarna.

  • #23 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Rejo Postat: 2012-01-09 13:55

    Till ??? inlägg #16

    Jag har också funderat på det där. Troligen är det väl så enkelt att GM och Opel överlevt på statsstöd, dvs amerikanska regeringen och tyska regeringen har under alla år pumpat in pengar i sina biltillverkare. Det är nämligen så man gör i alla andra länder utom Sverige har jag hört.

    Jag har dessutom hört att Saab inte behöver sälja mer än ca 50000 bilar per år och ändå gå med vinst. Det har att göra med den supereffektiva fabriken i Trollhättan som faktiskt är världens mest moderna bilfabrik. Dessutom har de anställda en speciell anda som gör att de arbetar lite snabbare, lite effektivare och lite bättre än alla sina konkurrenter!

    Nu är det ju så att Maud Olofsson och regeringen har pratat ner Saab så mycket att bilköparna börjat tveka. Och när GM dessutom var livrädda för konkurrens eftersom man vet hur bra Saab är, tog man chansen att döda Saab nu när man fick tillfälle. Hade Saab bara fått lite lite pengar från regeringen i somras så hade man idag varit uppe i full produktion och sålt ungefär 120000 bilar år 2012. Så bra är Saab faktiskt, om man skall tro deras supporters!

  • #24 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    ZR1 Postat: 2012-01-09 14:10

    @#21: Oj, det heter visst konkurrera...får jag gå nu mamma!?!

  • #25 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Johan Postat: 2012-01-09 15:02

    Nästan lika bra Bromsa(r) som Opel, men bara nästan! ;)

  • #26 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Lili & Sussie Postat: 2012-01-09 15:10

    Obama can't you tell
    Obama can't you tell
    If he wants my love will you ring my bell

    Copyright © 2012 Government Motors

  • #27 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Stefan B Postat: 2012-01-09 17:13

    Men herregud! Tror de verkligen på det själva? Känns inte direkt som någon konkurent till BMW, eller något annat premiummärke heller för övrigt. Möjligen att någon Opel ägare eller någon redan inbiten GM-entusiast kommer köpa detta.

  • #28 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Lasse Postat: 2012-01-09 17:44

    Lägg ner ditt trams ZR1!!!

    Det verkar som att du njuter av att Saab har gått förlorat. Inser du inte vidden av konkursen? Alla familjer som har försörjt och byggt sin framtid på svensk bilindustri från Trollhättan. Skratta bäst som skratta sist men någon GM-lakej blir jag aldrig!!!

  • #29 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    ZR1 Postat: 2012-01-09 17:57

    @#28: Kanske lagom-landet Sverige skulle ha gjort mer för sitt varumärke och anställda istället för att skylla allt på GM och skrika ut "hata Opel och bojkotta GM"...... så är det nån som borde lägga ner tramset så är det saab fanatiker som inte vill inse hur illa skött saab var INNAN GM köpte det sjunkande båten...just det, BÅTEN, saab var aldrig nån skepp!!! Vill ni skylla på nån ,. så börja med ankan Maud....

  • #30 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    KW Postat: 2012-01-09 18:21

    Hatar GM sedan man lät Saab långsamt dö sotdöden och vägrade räddarna att få göra blodtransfusion. Sedan dess skall alla GM-produkter nobbas och gärna trakasseras och mobbas. Asful Cadillac som inte borde få säljas över huvud taget- nej tack! Kör vidare i min gamla 9-5 och njuter av komforten!

  • #31 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Flux Postat: 2012-01-09 18:36

    Hu jeda mig, nåt så styggt.. GM har verkligen lyckats få mig att inse hur patriotisk jag egentligen är. Synd bara att nuvarande regering vill döda all svensk industri och göra våra industriarbetare till gratis fas3-arbetare istället.

    Blir därför till att gynna Tyskarna framöver. Det är ju åtminstonde europa, på rätt sida sundet så att säga, klok siá. Där borta på toksiá kan dom behålla sina plastiga skitbilar för sig själva. BMW kommer dom aldrig i närheten av, idioterna.

  • #32 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Gäst Postat: 2012-01-09 18:42

    KW

    Intressant men inser du vad du just skrivit?

    Nämligen att all kritik mot GM och för den delen Opel nu och allt som kommer i framtiden är bara hat och därmed lögner.
    Det innebär att all kritik i framtiden kommer att avfärdas som bara missnöje och hat.

    Och inte tas på allvar överhuvudtaget.

    Inser ni inte att ni med era överdrifter förstör all er trovärdighet och att ni därmed sågar av den gren ni sitter på.
    Ni kanske är lite dumma?

  • #33 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    filip Postat: 2012-01-09 18:54

    En liten tanke som jag inte förstår slår folk som hatar GM att Saab har gått i konkurs. OM nu Saab gick så bra innan GM köpte upp dom, varför gick de då med på affären? Varför körde dom inte vidare själva om de nu var så effektiva och vinstgivande?

    Självklart tycker även jag att det är sorgligt att en så stor arbetsgivare på västkusten har gått i konkurs och även med det skapat vad som förmodligen blir nedskärningar i många underleverantörers fabriker, men varför inte se konkursen som något bra? En chans att starta på ny kula? Ev med starka ägare i t.ex. Youngman som förhoppningsvis har mycket pengar och kan pumpa in det i Saab så de äntligen kan börja få fart på utvecklingen igen och på så sätt sälja fler bilar?
    Det håller inte att ha en och samma modell rullande i 10 år utan något annat än en liten facelift. Man måste komma med mer nytt om man ska klara sig.

    Och för att fortsätta vara motsatt alla andra så tycker jag ärligt talat om Cadillacs design. Vasst men ändå stilrent enligt mig. Att den inte skulle klara sig mot bla BMW 3-serie förstår jag inte heller. Se bara vad de gjorde med CTS-V och jämför med M5.

  • #34 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Inte Saab eller Opel motor Postat: 2012-01-09 19:05

    Motorn är utvecklad av Holden i australien, precis som 2.8T V 6:an. Saab var bra på turbo på 80-90talet..

    Motorn sitter redan Opel GT, Fisker elbilen, men inte i en ända Saab.

  • #35 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    The Stig Postat: 2012-01-09 19:16

    SAABfreaksen är som vanligt inne och förorenar varje artikel som handlar om GM.
    Patetiskt.
    Gå istället ihop och köp de många osålda nya SAAB:ar som finns hos handlarna så ni visar att ni bryr er på riktigt och inte bara kräver att andra skall rädda SAAB.
    SAAB är säkert en bra bil men var ej värd att behålla för GM. De har ju Opel.
    För övrigt var Cadillac ATS en jäkligt snygg bil som väcker habegär

  • #36 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Barack Obama Postat: 2012-01-09 19:18

    GM fick bara motsvarande 150 miljarder av oss för att inte gå i konkurs! Så de så! Vi är nu glada delägare...

    Opel fick bara motsvarande 45 miljarder av Angela Merkel...

  • #37 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Percy Postat: 2012-01-09 19:36

    Vissa företag är värda att rädda, andra inte

  • #38 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Barack Obama Postat: 2012-01-09 19:38

    Glömde att säga. Att vi skulle inte ha behållit Opel, utan istället sålt Opel till Victor Muller... Om inte Angela Merkel pumpat in de 45 miljarderna...

  • #39 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    filip Postat: 2012-01-09 21:09

    Hatar BMW's integsägande design tar en Cadillac alla dar i veckan!

  • #40 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Harri Pötter Postat: 2012-01-09 21:52

    Ser ut som att Cadillac försökt (and failed) kopa Mercans SLS:s front, om än halvdiskret. Bakdelen ser ut som hämtad från en av deras piss-SUV:ar med lite väl hög markfrigång of course vilket gör att hela bilen ser ut som en falukorv med fyra hjul.

    Inuti känns det PRECIS som i den där nya Hyundai i40. Kolla här å jämför: http://1.bp.blogspot.com/-tIQX_Qh6hIc/TV000oJDDiI/AAAAAAAD_6g/yTA1A13ezcY/s1600/2011-Hyundai-i40-3.jpg

    Personligen hoppas jag att den aldrig kommer till vårat land då den helt enkelt inte är lönsam, och ett jävligt lågt andrahandsvärde. Sånna bilar blir aldrig populära i beg-marknaden.

  • #41 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    V8 6,2 L Postat: 2012-01-09 21:58

    re Percy, präcis...

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cadillac_Escalade_ESV.jpg

  • #42 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    NL The Boss Postat: 2012-01-09 23:25

    Man får ju igång kräkreflexerna över fulheten på den amerikanska BMW dödaren... Inredning och kvalité lär som vanligt hålla en nivå som framställer Koreabilar som premiumprodukter. GM, håll Er till att göra "pickisar" för svällande hantverkare over there. För i Europa kommer Ni som alltid att misslyckas, så klart.

  • #43 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    M3 Fahrer Postat: 2012-01-09 23:39

    NL, du har så rätt, givetvis kommer detta skämt till, ehh bil, att misslyckas här. Det enda rätta med missfostret är att den driver bak i alla fall..

  • #44 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Peter Postat: 2012-01-10 10:17

    Kommer aldrig att köpa så mycket som en skruv från GM så länge jag lever - end of story

  • #45 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    filip Postat: 2012-01-10 11:45

    @ NL The Boss

    Du har uppenbarligen inte kollat in den här?
    http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20110929/winterkorn-kollar-in-hyundai-i30-och-han-ar-sur/?page=1
    Innan du påstår att Koreanska bilar inte har kvalitet.

  • #46 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    NL The Boss Postat: 2012-01-10 23:03

    M3 Fahrer
    Självklart rätt att en bil skall driva på bakhjulen, speciellt om man gillar att köra bil. Framhjulsdrift är bara en billig och simpel lösning.

    Filip
    Man suktar djupt över att någon gång få uppleva kvaliteten i en Koreabil...

  • #47 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Fantomen Postat: 2012-01-11 15:08

    Så det är bara en annan Cadillac som är exakt likadan som de andra, jo det är en skillnad namnet.

  • #48 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Danne Postat: 2012-01-14 19:28

    Var det inte cadillac cts-v som körde skiten ur bmw m5 på ringen......själv bytte jag bort min bmw 5a -09 till fördel för en cadillac cts, sen dess har jag sluppit både verkstan och att vara en i mängden........:-)

  • #49 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    August II Postat: 2012-01-14 23:53

    Cadillac, bilen för folk utan smak. Vidrigt skräp som inte kommer att sälja här i Europa. Förutom till en och annan lottovinnare..

  • #50 Re: Cadillac ATS siktar in sig på 3-serien
    Kurvkramaren Postat: 2012-01-17 23:00

    Kan satsa en hel del, om det gick, på att denna fulhet, samt som vanligt koreabilliga plastinredda bil inte kommer att sälja ett dugg på denna sidan pölen. Vem f köper nått sånt här framför en BMW eller en Mercedes... Dårar!!!

Möjligheten att kommentera är avstängd. Artikeln är äldre än 30 dagar.

Månadens fråga

  • Ska du se någon motorsport i sommar?

Nyhetsbrev fem dagar i veckan

Varje vardag skickar vi dig de senaste 24 timmarnas hetaste nyheter till din e-post. Nyhetsbreven kan också innehålla specialerbjudanden.

  • Prenumerera på
    Auto motor & sport nyhetsbrev
Trafiktesten