Cadillac ska bli större än Lexus
GM har stora planer för Cadillac. Försäljningen ska fördubblas och målet är att bli större än Lexus. Dessutom är tre helt nya modeller är på gång, bland annat en crossover baserad på nya ATS.
Cadillac vill utmana BMW 3-serie med nya sedanmodellen ATS, och nu jobbar GM också på en crossoverversion av modellen.
Cadillac har knappast rosat marknaden med försäljningssuccéer de senaste åren, men nu inleder General Motors en omfattande satsning för att få lyxmärket på fötter igen. Det uppger en källa med insyn till affärssajten Bloomberg.
GM har inte kommenterat uppgifterna, men enligt uppgifter till Bloomberg är målet att fördubbla försäljningen till 400.000 sålda bilar, och därmed ta över fjärdeplatsen bland de mest sålda premiumbilarna. Idag återfinns Lexus på fjärde plats med 408.000 sålda bilar.
1978 var Cadillacs bästa år någonsin med 350.000 sålda bilar. Nu inleder GM en storsatsning för att återigen öka försäljningen, och målet är över 400.000 sålda bilar.
En viktig del i satsningen är att sänka medelåldern för Cadillacs köpare, som idag är 63 år.
"Vi jobbar på fler Cadillac-modeller nu än någonsin tidigare i märkets historia. Vi diskuterar hela tiden om vilken som är den bästa vägen för att bli en global spelare", sa Don Butler, vicechef på Cadillacs marknadsavdelning, vid en intervju i Chicago tidigare i februari.
Enligt Bloomberg jobbar Cadillac just nu på en crossover baserad på nya ATS (som ska konkurrera med BMW X3), en ny Escalade och en sedanmodell i storleksklassen ovanför nya XTS.
Detta innehåll är skapat av Auto motor & sports besökare
-
Första bilderna: Mercedes SLS får ett lyft
-
Allt du behöver veta om årets Le Mans
-
Alfa Romeo Mito får bästa "gröna" motorn
-
Aston Martin Vanquish Volante – snyggast hittills?
-
Fiat 500 växer upp och blir sjusitsig
-
Första intrycket av Mercedes CLA 45 AMG
-
Erik Trulsson: Nötte Backar - med (för)hinder!
-
Se filmen: Vem lurar egentligen vem?
-
Poppis crossover i ny kostym
-
Video: Volvo S60 med V8-motor
-
Video: Mer BMW 4-serie än du klarar av!
-
Sveriges roligaste vägar - när vägen är målet!
-
Opels Cross Country-utmanare!
-
Porsche-familjen åter i kontroll över Porsche
-
Video: Mercedes A 45 AMG provkörd – till max!








#1 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Xon Postat: 2012-03-01 11:43
Lycka till GM! Jag tror att ni kommer behöva det!
#2 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
SiggeN Postat: 2012-03-01 13:14
Lär precis som Lexus inte säljas i någon större omfattning i Europa.
När ska de inse att vi ställer högre krav!
Vi vill helst slippa allt vad GM heter i Europa!
#3 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V8 Postat: 2012-03-01 14:45
SiggeN...
Du spyr galla över GM ena stunden och ändå har du nyligen kommenterat i Teknikens Värld om att komma över en mexarbyggd 94X...
Är inte det GM?...
Tror du att GM bryr sig vad en kappvändare tycker?
Tror inte det...Köp en tequilapava och knapra på en majskolv så ska du se att det går över.
#4 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
ZR1 Postat: 2012-03-01 15:15
@3: auch....det där gjorde ont...
.. sigge är fortfarande sur för att saab numera heter Rest In Peace.... LOL....
Persinlligen tror jag på Cadillac....de börjar fatta hur europa vill ha sina bilar....och deras design är absolut inget att kritisera...de ser mer o mer aggresiva ut numera.... jag gillar det iallafall...
#5 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Ninjan Postat: 2012-03-01 15:20
Haha SiggeN.. Ställer du höga krav som verkar älska SAAB?
För att säga något om ämnet, God Luck GM, Lexus kommer ni aldrig i närheten till
#6 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
mhult Postat: 2012-03-01 15:32
SiggeN, på vilket sätt ställer vi högre krav i Europa? Var gärna specifik, så att vi förstår vad du menar.
Min erfarenhet är att amerikanska bilentusiaster är minst lika kunniga och kräsna som sina europeiska motsvarigheter.
Vad menar du med "Vi vill helst slippa allt vad GM heter i Europa"? Vilka är "Vi"?
Om du inte gillar en viss tillverkare kan du låta bli att ge pengar till dem, och på så vis låta dina pengar utöva makt. Mer än så kan du tyvärr inte göra.
#7 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
MJW Postat: 2012-03-01 16:01
Skillnaden är att vi i Europa är så konservativa och trångsynta när det gäller bilar, amerikanerna är mycket mer ärliga som bilkonsumenter. Kommer det något nytt som de blir intresserade av så är de inte fega för att testa det. En bra produkt är en bra produkt oavsett vilken tillverkare det är.
Därför har också utländska tillverkare kunnat slå sig in på deras marknad med stor framgång.
#8 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Klarsyn Postat: 2012-03-01 16:08
Att spöa Mercedes, BMW och Audi kvalitetsmässigt, det är snart gjort. Men att komma upp i samma kvalitet som Lexus, det sker inte detta årtionde hur mycket Cadillac än satsar.
#9 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Nicke Postat: 2012-03-01 16:09
Jag har ju den teorin att dom tre tyska premium märkena för alltid kommer vara ohotade på topp, mycket för att dom helt enkelt är tyska och de betyder för många kvalitet. Detta är dom tre duktiga på att utnyttja.. Sen tycker jag i många fall att lexus och infiniti bygger lika bra bilar och i vissa fall bättre men caddilac går i mina ögon mycket långt kvar.. Designen utstrålar inte lyx för mig, mer sport och väldigt mycket Amerika.. Interiören och motorerna är även det för mycket Amerika och ser och hör så mycket bättre än va de faktiskt är.. Det känns som att dom har stått framför en stor hylla med massa delar och sagt "vi tar stora hjul, enorm motor, sen ett par häftiga bromsar och dom bästa stötdämparna så borde de ju bli bra.. " som med ganska mycket från USA så ser det väldigt bra ut men visar sig senare vara rena s***en.. Men bara MIN teori.. Ska nämnas att jag älskar saab, avgudar Volvos nya design språk och tycker att audi är en lyxig VW.. Tänkte så ni kan hacka på en lite personligen oxå.. Blir ju lättare om ni får lite kött på benen..
#10 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Stenis Postat: 2012-03-01 16:28
Sätt gärna in en bild på en Cadillac från 1978 istället. Den passar bättre till texten om när Cadillac var som störst. Bilen på bilden är från 1971.
#11 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Jocke Postat: 2012-03-01 16:33
Jag tror faktisk att Cadillac kommer att lyckas!
Ja, alltså med att spöa Dacia!
Men... Cadillac har alltid och kommer alltid att bygga världens fulaste bilar. Det är Cadillac överlägset bäst på. Alltid något...
#12 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Hans H Postat: 2012-03-01 16:47
DiplomatV8:

Du VET att det är skillnad på GM då och GM nu.
Min syster hade en Cadillac från 1971 och de var verkligen STORA då. Men jag vet inte om det är just storleken på bilarna som avses i texten.
Om jag skulle välja mellan Cadillac och Lexus skulle jag välja en Cadillac. En V16 från 30-talet.
Men om jag skulle välja mellan dagens Toyota- och GM-derivat så hade jag backat ur. Det finns andra, bättre bilar i alla klasser.
Och GM går bort. Nu.
#13 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Peter Postat: 2012-03-01 17:36
Hej då GM för all framtid. Det blir något annat i mitt garage från och med nästa vecka.
#14 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Mats Postat: 2012-03-01 17:39
Både Cadillac och Lexus är lyxiga bra bilar, men Cadillac ligger många år efter Lexus vad det gäller kvalité och teknik.
Vad f*n, lever du kvar i 70-talet eller kanske ännu längre tillbaka? Det var länge sedan man kunde säga att europeiska bilar är bättre än japanska! Vad är de europeiska märkena bättre på, någon som kan tala om det för mig? Är ju faktiskt på väg att byta bil så alla tips är välkomna.
Som någon bilkunnig person påpekar så snygg, vi har ju högre krav i europa
#15 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Tom Eng Postat: 2012-03-01 18:22
HATA GM
HATA USA, jävla kommunist tänk av idioter. Rädda för konkurrens. Har aldrig köpt amerikansk skit bilar, kommer aldrig göra det heller.
E-tuna Rockar Fett, peace out I..I_
#16 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Johan Postat: 2012-03-01 19:04
Kul att se att Cadillac fortfarande använder linjalerna som de köpte av Volvos designavdelning på 90-talet!
#17 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
En som vet Postat: 2012-03-01 21:37
Mohahahahhahahah skrattar hela vägen till.....
Att GM aldrig lär sig kommer aldrig funka i EU iaf men fortsätt bränn US skattebetalares pengar.
#18 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Daniel Postat: 2012-03-01 23:30
SAAB = skrota aset anars byt
#19 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Sven Postat: 2012-03-02 02:14
Visst !Och grisar har vingar och kan flyga! hahaha
Jänkarna har haft fokus på HK och fart för länge och deras bilindustri har havererat pga detta !tyvärr gick staten in och räddade de.De(Vita äldre pojkarna i Styrelserna) borde fått ta konsekvenserna av deras idioti Skyddad verkstad föder idioti och fartdyrkande
Bränsleeffektivitet kunde de inte stava till !De har gött Oljeschejker på konsumenters bekostnad samt dragit ut i krig för den vidriga oljans skull istället för att ändra beteende o hushålla med energi!
#20 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Inte född på 90-talet! Postat: 2012-03-02 04:32
@Daniel
Vad betyder "anars" !!! ???
Det ordet finns inte med i SAOL.
#21 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Kjell Eriksson Postat: 2012-03-02 05:50
@Sven: GM har betalat sina skulder till staten för länge sedan.
#22 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Kjell Eriksson Postat: 2012-03-02 05:52
@mhult: Vi päron sade svinskiten, rullade vidare i rännstenen.
#23 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Kjell Eriksson Postat: 2012-03-02 05:54
@Tom Eng: Jo, nog är det en tom äng alltid...:-(
#24 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Fredrik R. och Anders B. Postat: 2012-03-02 06:41
Vi skulle aldrig köpa några bilar från någon statlig biltillverkare som GM! Det var därför som vi lovade svensk bilindustri 2.8 miljarder i stöd 2009, men betalade ut 0:-
Gör som vi! Åk BMW!
#25 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
N Postat: 2012-03-02 09:33
Tyvärr, GM har en bottenlöst dålig kvalité! Senaste Insignian borde aldrig sålts i Europa!
#26 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
SiggeN Postat: 2012-03-02 09:40
Kjell Eriksson...de direkt kontantlånen må vara tillbaka betalda men staten är fortfarande största ägaren i GovermentMotors.
Sicket jäkla skitföretag som inte kan leva enligt normala konkurrenssituationer.
#27 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V8 Postat: 2012-03-02 10:12
Förklara SiggeN och några till hur ni tänker...
Här lipas det att amerikanska staten äger GM och som SiggeN säger " Sicket jäkla skitföretag som inte kan leva enligt normala konkurrenssituationer"
Ni bölar och piper att Svenska staten inte räddade Saab.
Det visade sig vilket företag INTE kunde leva enligt normala konkurrenssituationer..
Ena stunden är det skit med statlig hjälp och andra stunden ber man om det...
Snacka om att motsäga sig själva! Patetiskt och tragiskt...
#28 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
SiggeN Postat: 2012-03-02 11:31
Dimplmat V8...Var har jag påstått att staten skulle gå in i Saab?
Vi vet du är helt insnöad på Opel men håll dig till fakta!
GM ägs av staten och borde sålts till högstbjudande efter konkursen! GM har tillverkat ej konkurrenskraftiga produkter under alltför lång tid!
#29 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Ninjan Postat: 2012-03-02 11:32
Diplomat V8:
WORD!
#30 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Nicke Postat: 2012-03-02 12:02
En fundering om gm bara, kan de inte vara så att GM är för stort företag för att gå i konkurs? Så är det ju med ett gäng banker i USA, dom kommer aldrig krascha för dom helt enkelt är för stora. Så kan det väl vara med GM och ford också? Dom omsätter för mycket, har för många anställda och allt omkring är helt enkelt för stort för att USA som stat ska låta dom gå i konkurs? sen om dom är bankrutt om 10 år igen så kommer bara staten köpa upp all skit igen och vips så har vi ett nytt GM igen.. som jag förstår det av att läsa runt lite så är dom redan påväg att sätta sig i skiten igen pga av persions avgångar som kostar fläsk.. även att dom tjänar enorma pengar nu så är det som ett s vart moln över dom som kommer bita dom i röven snart igen.. OBS har inte läst på så mycket att jag säger att detta är så utan lite spekulation och lite fakta sådär fint blandat..
#31 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Robin Johansson (A6 Q) Postat: 2012-03-02 12:24
Haha Ninjan och DiplomatV8 alltså.
Lexus gör garanterat bättre bilar.
Men ärligt talat skulle jag nog välja en Cadillac hellre. Lite mer rock'n roll..
#32 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Wolfgang Postat: 2012-03-02 13:02
Här i Tyskland kallar vi numera hjärt-lungmaskinerna på lasaretten för Opel! Eftersom Opel fått över 5 miljarder Euro i stöd av Angela Merkel! Opel lever hela tiden på konstgjord andning!
#33 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Ninjan Postat: 2012-03-02 13:53
Robin:
Cadillac var nog lite mer Rock´n roll för i tiden, idag är det inte mycket att ha för världen. Jag var i USA sommaren 2011 och körde ett par st Cadillacs och för mig är det absolut inget premium med märket...
Jag kör titt som tätt en nyare RX 450h och mer komfortabel bil och fin känsla för man verkligen leta efter..
#34 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V8 Postat: 2012-03-02 14:13
Jaså..."Wolfgang" har nu bytt nicknamn igen..
Det är klart att man måste byta nicknamn hela tiden då man inte får gehör för sina kommentarer.
"Wolfgang" är så pass korkad att det vad han skriver tror han att detta är sant. Alla utom "Wolfgang" tror mera på Angela Merkel som har sagt att Opel har betalat tillbaka lånet. Det verkar som "Wolfgang" inte vet vad ett lån är.
#35 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
SiggeN Postat: 2012-03-02 14:24
Diplomat V8:s rallarsvingar blir vidare och vidare. När argumenten tryter kommer påhoppen fram...sorligt men allför vanligt bland dessa blinda märkesfanatiker.
Undrar när han förstår att be om ursäkt.
#36 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Angela Merkel Postat: 2012-03-02 14:25
http://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/eric-erfors-merkels-stodtrask/
http://svt.se/2.22584/1.1756846/gm_andrar_sig_om_opel_-_ilska_i_tyskland
#37 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
tobbe Postat: 2012-03-02 15:53
Hur fan ska det gå till kan man undra
#38 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Daniel Postat: 2012-03-02 17:30
@Inte född på 90-talet!
annars är du nöjd nu
#39 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Markus J Postat: 2012-03-02 19:52
Det är många bil brands som dött speciellt små bilmärken som Saab, vem annan köpte Saab än svenskarna.Saab skulle ha dött också utan GM.
Saknar inte ett onödigt bilmärke som Saab , Rover eller liknande, det finns ju bilar också inom GM.
#40 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Lars A Postat: 2012-03-02 21:09
Re. Markus J
Saabs största marknader:
1: USA
2: Sverige
3: Storbritannien
...
Typiska Saab-köpare utanför Sverige var:
Advokater, tandläkare, affärsmän, egna företagare m.m.
#41 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Typiska Saab-köpare Postat: 2012-03-02 22:54
http://www.expressen.se/debatt/darfor-alskar-vi-gaybilister-saab/
#42 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Hans H Postat: 2012-03-03 01:14
Typiska Saab-köpare:
Handlar inte den här tråden om Lexus och Cadillac?
Det finns tydligen fortfarande en del figurer som alltid kommer farande med lite homofobi omkring visa bilmärken. Är det "kul"?
Så här står det t.ex. i artikeln:
"Den typiske gaykonsumenten gillar design och individualitet och att köra en Saab innebär att sticka ut ur massan och blir därmed ett uttryckssätt. Att Saab ligger längst fram inom turboteknik gör bilarna till både roliga att köra och ekonomiskt och ekologiskt vettiga."
Jag ser inget fel i det resonemanget?
Utom möjligen att Cadillac inte kommer att passa dessa konsumenter. Lexus något bättre.
#43 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Lars A Postat: 2012-03-03 01:53
@Typiska Saab-köpare & Hans H
Jag rör mig inte i Gay-världen som ni gör, så jag har inte någon kännedom om ovanstående!
Men det är kul att ni som rör er i Gay-världen har full koll...
#44 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Lars A Postat: 2012-03-03 01:58
@Hans H
Sorry, det var endast avsett för Gay-killen (inget fel i det dock) - Typiska Saab-köpare -...
#45 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Zumo Postat: 2012-03-03 02:36
Saab-köpare.
http://www.youtube.com/watch?v=t7J0nN1Bh30
#46 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V8 Postat: 2012-03-03 14:55
#36...
Är det så att "Wolfgang" behöver konstgjord andning för att inte svammla i nattmössan?
Att "Wolfgang" går med olika nicknamn har aldrig gjort honom trovärdig.
Inget av det du säger går att läsa om AMS, DN, Svt, DI,.....osv..
Det är bättre att ta reda på fakta innan man försöker göra sig till en "förståsigpåare"
Att hänvisa till en artikel i svt från 20091104 säger ingenting till "Wolfgangs" fördel utan artikeln handlar om att GM väljer att behålla Opel. Vidare kan man läsa längre in i svt artikeln..
"..Regeringschefen i den tyska delstaten Hessen, Roland Koch, uttryckte ilska över beskedet från GM, och krävde att den amerikanska biljätten omgående betalar tillbaka omställningslån på 1,5 miljarder euro som tyska delstatsbanker beviljat....."I början av september verkade affären med Magna vara klar, men sedan dess har EU-kommissionen och flera EU-länder reagerat, och vill veta om den tyska statens stödpaket på 4,5 miljarder euro var villkorat med att just Magna skulle få köpa Opel."....
I denna artikel står det inget om att Opel HAR FÅTT stöd! Man har varit villig att LÅNA ut pengar om affären med Magna hade gått igenom! Se artiklar längre ner.
Även hänvisningen till Expressen sägen ingenting...Där kan man läsa om 1,5 miljarder Euro för att hålla igån jobben. Se artiklarna nedan...
"Wolfgang" Snacka går ju men snacka så det går!
Se artiklar från dagens Industri.
Dagens Industri 20090820
"Tyskland ger lån till Opel-köpare"....
...."Om GM säljer Opel till kanadensiska bilkomponentsgruppen Magna är regeringen beredd att låna ut 4,5 miljarder euro, motsvarande 45 miljarder kronor. Det skriver BBC."
Dagens Industri 20091104
"Tyskland till motattack mot GM"..
.."Den tyska regeringen väntas frysa de krediter på 4,5 miljarder euro, drygt 46 miljarder kronor, som utlovats efter att General Motors blåst av försäljningen av Opel till Magna och Sberbank, och även kräva att tyskt statligt stöd till Opel på 1,5 miljarder euro återbetalas"
...."Tysklands ekonomiminister Rainer Brüderle kallar General Motors beslut oacceptabelt och väntar sig att bolaget redogör för sin nya plan snarast. Rainer Brüderle sade även att det stöd på 1,5 miljarder euro som garanterats av den tyska staten för att hålla Opel flytande under innevarande år ska krävas tillbaka"
Dagens Industri 20091124
" Angela Merkel kräver tackbrev av Opel"
.."Amerikanska biljätten General Motors (GM) har nu betalat tillbaka det nödlån som tyska staten tidigare betalat ut till Opel. Det förklarade Tysklands förbundskansler Angela Merkel vid en konferens på tisdagen
"Jag förväntar mig ett tackbrev från GM i slutet av året", sade Merkel.
Opel var på väg att säljas när GM i början av november gjorde en helomvändning och beslutade sig för att behålla företaget."
Opel har betalat tillbaka sin skuld och andra stöd har inte betalats ut. Tyska regeringen införde skrotningspremie under förra lågkonjukturen för att hålla igång bilförsäljningen vilket gynnade dom flesta.
SiggeN.. Du skrev i din kommentar #35..
"Diplomat V8:s rallarsvingar blir vidare och vidare. När argumenten tryter kommer påhoppen fram...sorligt men allför vanligt bland dessa blinda märkesfanatiker.
Undrar när han förstår att be om ursäkt.
Vem har argument som tryter? Inte är det jag..
Du, hellre är jag en märkesfanatiker än en kappvändare. Jag står för Opel och gillar märket och så kommer det alltid att förbli! Varken du eller någon annan kan göra något åt detta! Har man jobbet med Opel och Saab i tretton år så har man sett och hört det mesta! Har du? Och vem f-n ska jag be om ursäkt?
Kommer du ihåg min liknellse med en råtta i en glasburk?..Inte? Då tar jag den engång till..
Råttan är i glasburken och kraffsar på glaset, vill ut och göra skada men kan inget göra. Öppnar käften och vissar sina små gaddar, trampar runt i sin egen avföring och kan inget skada göra! Kraffsandet lär fortsätta...
Opel för ett renare samvete!
#47 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V5 Postat: 2012-03-03 19:07
Opel ett snart nedlagt bilföretag!
#48 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
John Postat: 2012-03-03 19:15
Opel Insignia var intressant för mig. Tills jag upptäckte att den var stor som en VW Passat på utsidan, men trång som en VW Golf inuti. Så jag avstod ifrån att köpa Insignian.
Det blev en Ford Mondeo istället.
#49 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V8 Postat: 2012-03-03 21:48
#47 har bytt nicknamn ännu en gång...
I kommentar #32 ger du ett sken av att vara nere i Tyskland,
När du ändå besöker sjukhusen där kontakta en läkare som kan hjälpa dig..
Kan inte vara lätt att vara patetisk och ha livet fylld med bitterhet, lögner.
Kanske kan dom spärra in dig!
#50 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V5 Postat: 2012-03-03 23:13
Åhh - M - M - Motorn hackar så! Går bara på 5 cylindrar - Precis som brukligt på en Opel...
Kan någon hjälpa!!!
Hjälp, jag dööör... Hglph Nehj snällAJ G M !!....
#51 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V8 Postat: 2012-03-04 02:09
#50...
Kontakta en läkare i Tyskland dom hjälper dig!
Stackare där hjärnan hackar..
Han håller på¨att dö precis som Saab gjorde...
#52 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Diplomat V5 Postat: 2012-03-04 03:09
Skraap - knarrhg! Ggjag ghjick tilll Opel-skjukchuset!
OPEL Rüsselsheim - Now closed down by GM |
Ddeth stohd:
|
#53 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
Observer Postat: 2012-03-04 14:25
Sicka nötter det finns här som skriver!
SiggeN. Saab överlevde inte heller pga bristande produkter som inte lockade köpare alls. Därför lades Saab ner!
Lexus for ever i kvalitet! Och bilar folk vill köpa. Vad är det vi efterfrågar i Europa då,ge exempel var konkret för en gång skull och snacka inte bara en massa skit!
#54 Re: Cadillac ska bli större än Lexus
tommy Postat: 2012-03-10 22:33
Bra har nyss köpt två nya GM bilar fina o bra bilar. Bra att de gjorde sig av med S krota A set A nnars B yt märket för saab var bara skit