• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Chevrolet Impala – helt ny...

Chevrolet Impala – helt ny från grunden

När Chevrolet lanserar tionde generationen Impala handlar det om en helt ny bil, utan något gemensamt med gamlingen. Impala får teknik från Saab – och visst ser den riktigt bra ut?!

"Utmaningen för vårt designteam var att skapa en ny klassiker, men det betyder inte att vi ville vara nostalgiska", säger John Cafaro som ansvarar för exteriördesignen på GM:s personbilar. Klicka för att komma till bildgalleriet!

"Utmaningen för vårt designteam var att skapa en ny klassiker, men det betyder inte att vi ville vara nostalgiska", säger John Cafaro som ansvarar för exteriördesignen på GM:s personbilar. Klicka för att komma till bildgalleriet!

Bilsalongen i New York fokuserar förstås på USA-premiärer, och Chevrolet Impala blir sannolikt inte speciellt frekvent i Sveriges trafikbild. Men åker du över till USA lär nya Chevrolet Impala bli en vanlig syn – framför allt som hyrbil. Chevrolet skickade ut smygbilder på nya Impala i mars, och nu är bilen helt officiell.

Nykomlingen har ingenting gemensamt med den gamla och anonyma föregångaren.

Nykomlingen har ingenting gemensamt med den gamla och anonyma föregångaren.

Tionde generationen av Chevrolets klassiska modell Impala har lämnat det billiga och intetsägande utseendet bakom sig och har inte någonting gemensamt med gamlingen. Plattformen är GM:s Epsilon II, som också ligger till grund för Opel Insignia och Saab 9-5. Stora delar av chassit och säkerhetstänket har utvecklats i Trollhättan.

Med en längd på 5,11 meter blir Chevrolet Impala tio centimeter längre än Saab 9-5 och hela 28 centimeter längre än Opel Insignia.

Tre motoralternativ erbjuds från start till Impala. Samtliga har direktinsprutning och skickar kraften via en 6-växlad automatlåda till framhjulen. En 2,5-litersfyra blir instegsmodell med 195 hästar. Nästa steg blir en 2,4-litersfyra med 182 hästar och mikrohybridsystemet eAssist. Högst upp i Impala-programmet finns en 3,6-liters V6-motor på 303 hästar. Det verkar alltså inte som att Chevrolet erbjuder någon turboladdad konkurrentmotor till Fords EcoBoost-motorer i Lincoln MKZ.

Interiören är ett stort lyft jämfört med föregångaren. Infotainmentsystemet MyLink kommer hitta ned även i andra modeller, bland annat Volt. Klicka för att komma till bildgalleriet!

Interiören är ett stort lyft jämfört med föregångaren. Infotainmentsystemet MyLink kommer hitta ned även i andra modeller, bland annat Volt. Klicka för att komma till bildgalleriet!

Chevrolet beskriver designen som "nästa evolution i företagets designvokabulär", vilket antyder att vissa designdrag från Impala kommer att sprida sig till resten av modellprogrammet inom kort. Profilen är inte lika rund och inställsam som hos föregångaren, utan mer fyrkantig och upprätt.

Interiören i Chevrolet Impala ska bjuda på ett bekvämt och avslappnat designtänk. Aktiv ljuddämpning är standard på de fyrcylindriga versionerna medan infotainmentsystemet MyLink med 8-tumsskärm finns som tillval.

"Nya Impala etablerar återigen det ikoniska Chevroletnamnet som en designledare, med vågad design som är tänkt att väcka uppmärksamhet under flera år framöver", säger Mark Reuss, vd för GM i Nordamerika.

Chevrolet Impala ska byggas i hos GM i Michigan och kanadensiska Ontario. Försäljningen drar igång tidigt 2013.

Chevrolet har haft både bra och dåliga stunder, men nya Impala ser ut att bli en riktigt bra bil!
291
288

Det finns 59 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Jonas Postat: 2012-04-05 11:22

    Galet snygg, så här ska en rejäl sedan se ut!! Häftigt om de vågade sälja den i europa men det kan man nog glömma...

  • #2 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Gurra L Postat: 2012-04-05 11:37

    Nämen en Passat CC! Eller vänta, det var en amerikansk kopia...
    Dock var den snyggare än det mesta som kommit från "over there" på ett tag, det får jag hålla med om!

  • #3 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    ems Postat: 2012-04-05 12:54

    jaha, då vet vi varför nya statligt dominerade GM var så ängliga för att ett privat SAAB skulle få fortsätta bygga 9-5an.

  • #4 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    ZR1 Postat: 2012-04-05 14:39

    Underbart..hellre denna än en sketen saab..... nu fattas bara en överladdad V8 på ca 500hk eller mer...

  • #5 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Tom Eng Postat: 2012-04-05 15:21

    HATA GM

    HATA USA, jävla kommunist tänk av idioter. Rädda för konkurrens. Har aldrig köpt amerikansk skit bilar, kommer aldrig göra det heller.

    Chevrolet Impala = SAAB 9-5 kopia = statligt dominerade GM var så ängliga för att ett privat SAAB skulle få fortsätta bygga 9-5an.

    E-tuna Rockar Fett, peace out...

  • #6 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Flux Postat: 2012-04-05 16:30

    FUUUUL... 9-5 var MYCKET Snyggare!!! Man förvånas över alla idioter som blir kåta av GMs skitbilar. De har nåt sorts bekräftelsebehov och gillar dem bara för att de ofta har en V8 under huven. Då kan dom brumma med den och få lystnma blickar från kissnödiga 14:isbrudar efter sig. Ja detta är nog verkligen en bil för den som inte kan prestera på andra plan.

  • #7 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    GC Postat: 2012-04-05 16:56

    Med GMs vanliga torftighet förefaller den extra motbjudande.

  • #8 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Marcus L Postat: 2012-04-05 17:09

    Profilen påminner om Saab 9-5 i övrigt är det mest amerikanskt vulgärt. Kunde lika gärna vara en Korea-Cheva (Daewoo)

  • #9 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    :) Postat: 2012-04-05 18:03

    Den är ju hur snygg som helst om ni frågar mig.
    Jänkarbilar har ett skönt gung och trevliga att glida fram i...like a boss. Inget är bättre än något annat, det är bara en smaksak. Köp den typen av bil som passar er bäst :)

  • #10 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    tom Postat: 2012-04-05 18:06

    Kommer denna till detta land så köper jag denna istället för Malibun.

  • #11 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Patrick thorsson Postat: 2012-04-05 18:10

    Älskar att se dessa AVUNDSJUKA NOLLOR i saabsekten. VÄX UPP är ni fem eller? Denna bil är tusen gånger snyggare än nya sketna 9-5an som är bara massor med plåtter på.

    Har en saab 9-5, 09 jävla skitbil ångrar att jag köpte den men det var regeringen min som ville ha en saab men även hon sörjer inte för dess konkurs som var väntat. Nu blir det en Cheva nog en Malibu men även denna skulle jag vilja ha fast den kommer nog inte till jantelagsamhället.

  • #12 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    nansan Postat: 2012-04-05 18:13

    mmmmm vilken läckerbit älskar den chevrolet har ryckt upp sig och jag ska nog köpa en för första gången i mitt liv. Vill ha bara

  • #13 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Boss Postat: 2012-04-05 18:16

    dessa gm hatare är bara idioter då det sitter och kör sina gm-saabar snacka om IQ lika med noll.

    Kommunism är lika för alla Saab kunde inte överleva ens på dem termerna. hahahahahaha om 10 år så finns det inte en saab på våra vägar. LÄNGTAR REDAN

  • #14 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Eva Postat: 2012-04-05 18:19

    köpte en gm-bil för ett par veckor sedan har haft saab, audi, volvo och peugeot men denna i interiör och komfort tar även audin som jag älskade.

    GM bilar är suveräna lyssna inte på avundsjuka sektmedlemmar i saabfamiljen som inte har kört något annat. Köp en GM bil sen håll käft och väx upp

  • #15 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Lasse Postat: 2012-04-05 18:24

    114 HAR BROMSAT MÅSTE VARA 114 IDIOTER SOM HAR EN SKETEN SAAB. SUCK

  • #16 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Börje Postat: 2012-04-05 18:33

    Jag är saab älskare men håller med många att snacket om att bojkotta saker och sånt är bara larv.

    Jag tycker GM höll liv i saab i extra 15 år för annars så hade saab vart dött 1989. Har en bror i trollhättan som byggt saab han sa det till mig. Hyser inget agg mot GM som försökte rädda saab men när saab bara gick i förlust ja då är det kk som gäller. GM har även lagt ner pontiac, oldsmobile, saturn, mercury så snacket om att GM skulle ha lagt ner saab bara hastigt sådär är FEL.

    Mycket protester mot dessa nedläggningar i USA men de kanske återupplivas så småningom i framtiden. Skulle vilja ha en Pontiac trans am en gång i livet.

    Jag skulle även kunna köpa mig en GM bil som bara har haft saab men det vart en Ford Mondeo.

    En mycket fin och bra bil måste jag säga. Gillar USA och amerikanare är duktiga på det de gör. Köper hellre en Ford än en japansk bil

  • #17 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    andreas Postat: 2012-04-05 18:37

    Jag längtar att kunna prata om GM utan att förbannade saab-sekten kommer in som en knutby pastor och förpestar tillvaron.

    För det är det saab börjar bli det luktar knutby över saab

  • #18 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    tommy Postat: 2012-04-05 18:38

    Andreas:

    BRA SAGT DET VAR DET KLOKASTE JAG HAR HÖRT SEN JAG KONFIRMERADE MIG:)

  • #19 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    oscar Postat: 2012-04-05 18:42

    Vad köper man en sketen saab 9-5a från dem sketna trollen eller en Chevrolet Impala som har en historia sen 50-talet.

    Cheva alla dar i veckan.

  • #20 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    HAHA:) Postat: 2012-04-05 18:44

    Vad är störst en sketen inskränkt saab-sekt eller vi som är i GM familjen det är som att åtvidaberg skulle möta Barcelona. Barcelona är GM saab är lilla åtvidaberg. HAHAHAHA. SAAB LIGGER TRE METER UNDER JORD DÄR DE SKA VA

  • #22 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Karl Postat: 2012-04-05 18:49

    Hallå? Finns det några vuxna läsare här?

  • #23 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Pär Postat: 2012-04-05 18:54

    Dem kommer när de som pratar om saab har lämnat planeten:)

  • #24 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Stefan Postat: 2012-04-05 18:57

    Vilken fin brud Impalan har blivit. Hoppas att det kommer en med en V8 för då är köpet nära här om jag så ska importera den.

  • #25 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    eric Postat: 2012-04-05 19:10

    Den är lik nya saab men denna är hetare och snyggare både i det yttre och i det inre saabs inredning har alltid vart B lite gammalt i förväg. Nya 9-5an likaså råkig och ful inredning denna har iallafall inte en saabs inredning vilket är ett stort PLUS. Skulle defenitivt kunna köpa den nästa gång jag köper bil eller Malibu som också är mycket snygg men lite mindre,

  • #26 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Erik.S Postat: 2012-04-05 19:24

    Schysst design i stort, men den förhållandevis korta hjulbasen får den att se något förväxt ut i mina ögon. Precis som Cadillac XTS. Proportionerna blir skeva, på något sätt.
    Hur som helst ett rejält lyft för Impala-namnet. Väl godkänt!

  • #27 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Nisse Postat: 2012-04-05 19:33

    Ser betydligt bättre ut än SAAB 9-5 som såg bedrövlig ut bak.

  • #28 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Robin Johansson Postat: 2012-04-05 19:44

    Verkar som om flesta börjat på påsk-fyllan redan.. don't drink and write!

  • #29 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    christoffer Postat: 2012-04-05 19:49

    Detta är ett riktigt kraftpaket större längre än sketna saaben det gillar vi. Mycket synd att det inte ingår i svenska cheva utbudet men den är för bra helt enkelt för dem svenska ägarna. Jag ska köpa malibun iallafall som kommer detta år har redan beställt en:)

  • #30 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Bernt Postat: 2012-04-05 19:52

    Saaben är byggd på en GM platta HA så håll käft med detta sketna saabsnack om att saab skulle vara nåt unikt.

    Alla som kör en saab har en GM bil alltså måste ni gilla GM en hatkärlek av nåt slag. Ja dumhet kunde inte ens nietzhe förklara:)

  • #31 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Ulf Postat: 2012-04-05 19:55

    Detta är så avslöjande om vilket barnsligt spel som dessa satar har. Om detta var en saablogga i fronten på denna bil då hade alla höjt upp den och om saab 9-5an hade en cheva logga så skulle det kallas de ena o de andra.

    Lägg ner vi vet att ni är GM älskare för ni älskar ju saab tydligen vilket jag aldrig kan förstå vad som finns att älska. Men om ni har en saab så har ni en GM bil. Det bästa vore om GM kunde köpa konkursboet saab för en krona.

    EN sista sak VÄX UPP

  • #32 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Dagge Postat: 2012-04-05 19:58

    GM RULES. Chevan är tillbaka på riktigt nu och en sådan bil som Impalan är suktar jag efter. Denna ska jag ha en vacker dag.

  • #33 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Konsum Postat: 2012-04-05 20:58

    Se det positivt !

    Den som förut endast kunde köpa en 9-5a från råkapitalistiska SAAB, kan nu köpa en fin replika byggt av ett företag helt dominerat av stat och bilfack.

  • #34 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Alex Postat: 2012-04-05 23:07

    horror!!!

  • #35 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Jimmy Postat: 2012-04-06 00:24

    Påminner lite om en Lexus utvändigt och invändigt ser den omodern ut för att vara något nytt.

  • #36 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    JD Postat: 2012-04-06 09:58

    Dom har ochså undvikit saabs "billiga och intetsägande utseende"

  • #37 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Danne-banne Postat: 2012-04-06 18:36

    Första intrycket är WOW Chevy is back.

    Äntligen en stor fet robust cheva som ser bra ut. Malibun ser också väldigt bra ut lite bmw m5 modell 05.

    Men denna är het. Ska troligtvis beställa hem en sån här på EC.

  • #38 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    gunnar Postat: 2012-04-06 18:40

    Hade denna haft en saab logga i fronten hade det vart wow vilken bil men nu har den en finare cheva logga då blir det spott o spä. Alltså vilket larv, tänk att vuxna människor kan bete sig som min son på sju år ibland i lekparken. Inte undra på att barn blir som sina föräldrar när de är själva barn i skallen o sättet.

    För övrigt är jag här för att kommentera Chevan som jag bara ÄLSKAR har en Merca nu men frun får ta den jag ska ha denna.

    ett ord som saabsekt är slående roligt dock:) Knutby lång väg

  • #39 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Tom logga Postat: 2012-04-06 20:12

    Chevrolets logga är bara för #######. Den ser ju ut som om ska stå en text i den. Typ Chevrolet.
    Nu ser den bara tom ut, lika tom som märket.

  • #40 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    tomten Postat: 2012-04-06 23:25

    Det är många som har en logga utan text men du är ju lite tom i bollen istället.

  • #41 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Nicke Postat: 2012-04-07 01:13

    Måste ju erkänna att denna va cool som satan! profilen va otroligt nice! Gillar verkligen denna. Gillade saab 9-5 oxå, inredningen va visserligen kass men exteriören va fantastisk! Lite stor dock.. Har alltid älskat saab för vad det en gång var.. Men förstår inte varför folk hatar GM faktiskt.. dom sköter sina affärer på sitt sätt och detta måste man respektera.. Att kalla saab fanatiker för sekt tycker jag bara är sjukt, dom brinner för sitt märke och de tycker jag är en bra sak.. samma som att folk älskar apple och vissa hatar dom.. fattar inte varför det blir sån diskution.. På en bilsida som detta så tycker jag att man måste lära sig att kommentera va just artikeln handlar om och sen hålla sig till de.. varje gång GM kommer med en ny bil så får man höra snack om saab från båda sidor, så tröttsamt!!!! Varje gång volvo visar ny bil så blir de snack om att de inte är premium nog..varför går ni ens in och kommenterar om ni inte gillar de ni ser utan snackar om massa annat skit??? ni bara förstör.. nu är jag inte alltid bättre men gör ju bara som alla andra men ibland blir man ju förbannad och kan inte hålla käft..

  • #42 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Lassetwin Postat: 2012-04-07 10:05

    Bra Nicke, hade inte kunnat skriva det bättre själv.
    Är oxå less på sandlådesnacket.

  • #43 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    sebbe Postat: 2012-04-07 10:32

    HATA GM! Själv är jag ingen saab-fanatiker, jag kör audi och bmw. Men jag tycker att alla borde bojkotta ALLA amerikanska bilmärken då de gör ineffektiva skitbilar. Idag drar en Amerikanare ''bara'' 0,9 liter/milen. Vakna upp USA! En audi eller bmw kan man göra på runt 0,45-0,5 idag!

  • #44 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    GC Postat: 2012-04-07 16:00

    GM företräder en bidragsberoende industriell slum. Detta helt i linje med USA i sig som utgör 4,5% av världsbefolkningen, men står för 50% av all förorening.

    Vid sidan av Kuba föreligger i Sverige en världsunik, grotesk fixering vid sk raggarbilar vilket kan vara den enda rimliga förklaringen till denna bisarra längtan efter "Impalan" (vackert djur, ful bil).

    När det gäller Saab ska detta tvivelaktiga märke helst glömmas. Kritiken mot GM har detta märke skapat sig helt på egen hand genom sina ytterst svaga produkter!

  • #45 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    bildesigner Postat: 2012-04-07 17:24

    Som usa-modet f:oreskriver, har man gett den en midjelinje fr&n en suv, s& att den blir ho:g och klossig... den f&r de ga:rna beh&lla f:or sej sja:lva...

  • #46 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Olle Postat: 2012-04-07 19:03

    Den "gamla och anonyma" föregångaren ser rätt bra ut faktiskt. Den förrförra generationen däremot... fulare bil får man leta efter. Bakvagnen ser ut som billig skit.

  • #47 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    'allå'allå'emliga armén Postat: 2012-04-08 00:26

    Nämen, vad kul att få skratta lite åt de ~10 personer som fortfarande köper slampskallefula GM-produkter i det här landet. Glad påsk på er slynor!

  • #48 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    KE Postat: 2012-04-08 06:43

    GM är inte statligt.

  • #49 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Ingenjören Postat: 2012-04-08 16:29

    Bara älskar när saabråttorna kommer smygande till stora farbrorn och bannar ut sin avundsjuka misär över oss som har självdistans till saker och ting och inte ser allt svart och vitt.

    Saabs bilar är GM från 1989 o framåt så skaffa då en saab från 1988 där har du en svensk bil med lite komponenter från GE. Man förvånas inte över idiotin

  • #50 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    lelle Postat: 2012-04-08 16:40

    LIka ful som det mesta i bilväg som designats av hamburgerbabianer. Saabs sista försök ar med marginal det fulaste som rullat ur Stallbackafabriken,. med sin GM dikterade design och teknik.
    GM hyser sjukt stor tilltro till pompösa äverjästa degklumpar till bilar. Under skalet är väl denna lika smått omodern som 9-5 var när den kom.
    Jag förstår inte vem som ska köpa en USA tillverkad GM bil idag? Då är kan man ju lika gärna slå till på en Vaz Niva eller Lada. Samma omoderna skit från nationer som skitnödigt försöker hålla kvar i myten om sin egen storhetstid.
    Är ju bara att läsa GM bilarnas säljstatistik utanför USA, Opel och Vauxhall är det som kräsna europeer kan acceptera. Resten köps nog mest av avdankade raggare med komplex för den egna utrustningen.

  • #51 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Hans H Postat: 2012-04-08 17:55

    Ingenjören:
    Så fel du tänkt.
    1990 trodde man (alla) faktiskt att GM menade allvar med sin satsning på Saab. Men det har ju visat sig vara si och så med den saken. Och det vet vi, alla, NU.
    Alltså, med facit i hand, kan man ogilla, eller rent av hata, GM. Det är inte dubbelmoral, som du tror.
    Du kan ju t.ex. se vad GM har gjort med sina andra varumärken. Pontiac...

  • #52 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    GovernmentMotors Postat: 2012-04-08 23:37

    re KE,
    Amerikanska staten äger 2012 ensamt 33 procent av GM.
    Kanada äger 12 och de inflytelserika nordamerikanska bilfacken kontrollerar kring 18 procent av GM.

  • #53 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Svenne D Postat: 2012-04-09 15:07

    GM - Världens största biltillverkare sedan urminnes tider med undantag för svackan för ett par år sedan.
    Nu har man återtagit sin suveräna position igen.
    Detta gör att de avundsjuka kommentarer som florerar faller på sin egen orimlighet.
    Tänk på det BMW-förare som gått på myten om den dynamiske BMW-mannen och MB-glidaren som tror sig vara lyxlirare. Era fjantvagnar med "sportchassi" och andra löjeväckande attribut hamnar oftast i en färgstark förort nära er.

  • #54 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Torbjörn Postat: 2012-04-09 18:00

    Lelle:

    Det du sa var NOLL fakta och 100% påhitt.
    Men man ska inte förvånas över den svenska jantelagssjukan.

    GM bygger alla sorts bilar stora påkostade lyxbilar som säljs i Nordamerika, arabvärlden, china och Japan. Små och medelstora premium bilar till europeér, och sydamerikanare. Terräng fordon till Australensare, nya zeeländare.

    GM är världens BÄSTA biltillverkare. Inte min åsikt bara ren fakta, då dem säljer mest bilar i världen. Jag med har två GM bilar älskar dem.

    En av dem är en saab:)

  • #55 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Sonny Postat: 2012-04-09 18:03

    Svenne D:

    BRA SAGT DU SATTE ORDEN SOM ALLA VET STÄMMER MEN FÅ YTTRAR SIG.

    Kör själv GM och det är suveräna bilar de bygger.

  • #56 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Flux Postat: 2012-04-09 21:14

    Men flytta härifrån då för fan era jävla USArövslickare!!!

  • #57 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    tommy Postat: 2012-04-09 22:44

    Flux: Nej jag ska bo här med mina GM bilar och reta gallfeber på sådana trångsynta små människor som du är. Tur att man är företagare så man har råd med dyra hobbies såsom att samla på amerikanska bilar:)

    Ja jag är en USA kramare:) GM kramare men jag bor här bland dessa små fåglar som bannar sig över en sak men sitter och kör samma sak. Nämligen en GM-saab som jag också har.

    :):):):):):):):)

  • #58 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Leffe Postat: 2012-04-09 22:50

    Du ovanför mig var en rolig prick.
    Är det något man ska inte ha så är det väl en spyker bil med pajasen V.M.

    Har själv beställt en Malibu som jag får nu i Juni. Har haft fem saabar alla GM byggda och alla bra bilar. På min garage uppfart står den senaste saab 9-5:an och nu i sommar så står det också en Malibu har även en liten Sonic.

    Jag tänker som sådant att jag köper bilar efter vad jag har haft mitt hjärta nånstans när det gäller bilköp. GM har byggt fina saabar och nu finns inte dem mer då köper jag någon annan GM modell. Logiskt JA.

    Sen kan alla ni som inte hålla med mig ta en skogspromenad för vi orkar inte höra ert gnäll mer.

    Vad gäller Impalan så är den finare än min saab ärligt talat:)

  • #59 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Charlie Postat: 2012-04-09 22:56

    Först till Flummiga Flux: Otroligt vilken trångsynt individ du är på det kortare planet.

    Över till det viktigaste bilen som är en riktig pärla. SYND att den inte kommer till svenska marknaden, aja jag får nöja mig Malibun.

    Påminner om saaben i fram men denna är ju så mycket snyggare, två helt olika bilar. MMMM vilken läckerbit hon är:)

  • #60 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    Saab-GM-Vän Postat: 2012-04-09 23:02

    Kör saab sen 1991 då GM tog över sedan ett par år sedan. Jag tycker att GM har skött SAAB mycket bra ärligt talat snygga modeller men alltför dyra dock.

    Skyll inte på GM, Skyll inte på Maud, Skyll inte på regeringen, Skyll inte på nån, köparna uteblev då det fanns andra bilar som var bättre för samma eller mindre summa. VÄX UPP SAAKRAMARE

  • #61 Re: Chevrolet Impala – helt ny från grunden
    GovernmentMotors Postat: 2012-04-10 08:26

    Faktum är att utan den amerikanska regeringens mycket massiva ingripnade 2009 så hade det inte funnits någon "SAAB 9-5-kopia" att presentara i dag.
    GM hade varit historia i likhet med Enron.

    http://en.wikinews.org/wiki/Barack_Obama_presents_rescue_plan_after_GM_declaration_of_bankruptcy