• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Porsche Cayenne GTS – stort...

Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri

Bara fem bilder på nya Porsche Cayenne GTS var lite snålt. Så vi gav oss ut på jakt och hittade 40 nya bilder på Cayenne GTS – däribland de första bilderna på inredningen. Klicka och njut.

Porsche Cayenne GTS interior inredning

Här har vi de första bilderna på inredningen i Porsche Cayenne GTS. Alcantara är en del av det som utmärker GTS-modellen.

Vilken Porschemodell är den klart mest populära – försäljningsmässigt? De flesta av oss skulle nog instinktivt tänka på klassiska 911:an, som varit med oss i olika skepnader ända sedan 1964. Men det är fel – 911:an kom först på tredje plats – tänk igen.

Förra året, 2011, levererade Porsche 116.978 bilar. Överlägsen etta bland modellerna är bilen på bilderna – Cayenne – med 59.873 exemplar. Tvåa blev Panamera med 28.218 sålda bilar och först på tredjeplats hittar vi 911:an med 17.607 bilar. Boxster/Cayenne räknas som en modell och hamnade sist, vilket nog är en överraskning för många, med 11.280 bilar.

Totalt ökade Porsche försäljningen, jämfört med fjolåret, med 21 procent och största ökningen stod faktiskt Cayenne för som gjorde ett lyckat generationsbyte och ökade med hela 49 procent. Porsche går bra även i Sverige, förra året registrerades 490 nya Porsche.

Vi presenterade Porsche Cayenne GTS mera utförligt igår (klicka på länken för att läsa mer) när den nya generationen presenterades. Men Porsche bjöd bara på fem bilder på nya Cayenne GTS, lite småsnålt men så brukar det vara med nya Porschemodeller.

Vi misstänkte dock att det fanns fler bilder och de hittade vi på ett välbekant ställe. Dessa bilder – 40 stycken högupplösta foton – är nu samlade i bildgalleriet nedan.

Nu blev Cayenne GTS ännu snyggare!
52
19

Det finns 8 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri
    Fabbe Postat: 2012-04-11 17:45

    Den olivgröna färgen är vidrig!

  • #2 Re: Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri
    Sputnik Postat: 2012-04-11 21:08

    Den olivgröna färgen är det enda jag gillar!

  • #3 Re: Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri
    Christian Postat: 2012-04-12 06:19

    Hm, är det en Porsche? den har ju Aston Martin grill. Visst ja eller en Ford för dom har ju också "snott" den. Nej den var inte snygg, jag gillar inte heller den gröna färgen.

  • #4 Re: Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri
    Frostit Postat: 2012-04-12 07:23

    Humm skrivfelsnisse varit i farten kanske? Boxster/Cayenne känns som helt olika typer av bilar kanske ska vara Cayman?

  • #5 Re: Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri
    Carl Postat: 2012-04-12 09:58

    Inte alls lika snygg som första generationen! Den här ser bara billig ut, speciellt bakifrån där den ser ut som vilken Kia/Hyundai som helst...

  • #6 Re: Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri
    Peter Postat: 2012-04-12 22:47

    Varför sänksats till en SUV? Alla som köper SUV vill vara lite " von oben", men har inte råd men en status bil!

  • #7 Re: Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri
    Johan Persson Postat: 2012-04-13 07:39

    Christian: http://blog.luxuryspa.se/2011/08/aston-martin/
    Aston har väldigt annorlunda grill men e man blind är det svårt o se.

    Carl: Ja jag har sett massa Hyndai som har det utseendet, de har också bagage lucka och lampor det är väll där likheterna tar slut. O ser du denna bilen o kan ta miste om du ej ser märket på vilket märke det är e det dags o gå till optikern. Gissar att du gillar hur X5 eller Q7 ser ut de 2 fulaste bilarna i segmentet.

    För AMS inte alls underligt att 911an bara va 3a förra året alla viste att det kom en ny modell i början av detta år och väntade troligtvis på den.

  • #8 Re: Porsche Cayenne GTS – stort bildgalleri
    Niklas Postat: 2012-04-14 10:25

    Nya modellen ser för "billig" ut.... speciellt bakifrån ser den ut som en riskokare. :puke smiley

    Nej cool är gamla modellen "med face-lift" Cayenne Turbo

    panamera är Porsches fetaste bil just nu,,, den gilla jag inte i början men nu tycker jag den är så jävla rätt