• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • TV: Huldt provkör lyxlimpan...

TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12

Lyxlimousiner är inte som andra bilar. De är skräddarsydda bara för dig - om du är statschef, superstjärna, eller bara vanlig miljardär... Fredrik Huldt provkör lyxiga Audi A8 L W12 - och den är lika snabb som en supersportbil.

Klicka på bilden för att se provkörningen av Audi A8 L W12.

Den är stor, men ganska lätt. Den har extremt avancerat teknik. Den har en W12:a och gör 0-100 km/h på 4,7 sekunder - det är lika snabbt som supersportbilen R8. Den har i prinicp samma designen som mellanklassaren A4. Men hur är den att köra? Huldt gör det åt dig.

Se provkörningen av Audi A8 L W12 i vår tv-spelare!

Om jag hade råd skulle jag köpa en lyxlimousin, typ Audi A8 L W12.
202
330

Det finns 19 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Jacko Postat: 2012-04-11 10:09

    Kul reportage och vilken bil!
    Blir dock så jäkla trött på tjatet om att Audi är lika varandra. Ja alla Audi har den stora "single frame"-grillen. Om man förväxlar bilarna pga den så kan man inte vara speciellt bilintresserad. Samma sak gäller ju BMW (njurarna) och MB (stjärngrillen)
    Den som sett en A8L live måste vara rätt rejält jäkla blind om man förväxlar den med en A4 ...

  • #2 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    mark Postat: 2012-04-11 12:29

    Vad kul att huldt kör något dyrt och exklusivt för en gångs skull!

  • #3 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Per i Oslo Postat: 2012-04-11 12:44

    Nå er det på tide at Huldt legger av seg de blå Adidas-skoene! De har han brukt i flere år, jeg kan tenke meg hvordan de lukter!! Grow up!

  • #4 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    ZR1 Postat: 2012-04-11 12:52

    @3: WTF!?!?! vad har skor med artikeln att göra!?!

  • #5 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    bjoern Postat: 2012-04-11 13:35

    ständigt denna grabbighet... väldigt bra inslag i övrigt!

  • #6 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Thord Postat: 2012-04-11 14:00

    Ett test mellan denna, BMW 760 & S65 AMG !!!!

  • #7 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Roy Postat: 2012-04-11 15:47

    Visst skiljer storleken mot de mindre modellerna - men inte så mycket mer (vad gäller exteriören, alltså).

    Vad gäller motor och finesser, så är ju detta endast en utveckling av VW Phaeton, som i sin tur är en Bentley med annat skal.

  • #8 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Bervald Postat: 2012-04-11 20:08

    Roy, du skojar?

  • #9 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Johnson Postat: 2012-04-11 21:54

    äntligen en svensk som provkör den.

  • #10 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Beagle Postat: 2012-04-12 01:59

    Roy skojar inte och jag håller med. Dessutom är inslagen (testerna) gjorda för personer som aldrig kommer i närheten av denna typ av bilar.
    Huldt ger drömmarna ett ansikte, någon som de kan identifiera sig med. Fånigt och utan trovärdighet men det funkar, speciellt för "Kurre och Brollan" och deras jämlika men inte för några potentiella kunder. Men det är oviktigt, för Audi säljer möjligtvis tio bilar av denna modell i år helt utan påverkan av AMS och dess läsare.

  • #11 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    2ft7 Postat: 2012-04-12 02:51

    Nej vad är det här?

    Gamla prylar som vissa billigare bilar kunde erbjuda redan 1989?
    Typiskt Audi.

    Och vad är det med denna elkontakt och kylskåpet i armstödet?
    Gammalt sedan länge i andra bilmärken.

    Varför inte lika gärna oja sig över att det finns el-fönsterhissar och elvärmda backspeglar, precis lika imponerande.

    Ingen egen stil, inget nytt, ingen karaktär, utslätat, trist, platt, grått, tråkigt, fantasilöst, kopierat, gammalt massproducerat meningslös plojlyx.

    Drömbil för den som borde ha fått gå om dagis.

  • #12 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Type R Postat: 2012-04-12 09:18

    Audi A8 i diverse varianter har väl ändå funnits längre än Phaeton? Eller?

  • #13 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Lotten Postat: 2012-04-12 10:35

    Smågrabbarna som kör runt i volvo fattar ingenting, men kommentera ska dom! Dom har bara fått för sig felaktigheter, och dessutom aldrig varit i närheten av en Audi, Phaeton var många år efter A8 t.ex, för det andra så tillverkar Audi i Neckarsulm ca 180 st A8 per dag, alla sålda! Men volvopojkarna vet ju inte ens var Neckarsulm ligger! Om ni t.ex fick möjligheten att äga och leva med t.ex bmw och Audi (inte bara läsa om dom) skulle ni upptäcka att båda märkena levererar till samma tekniska nivå, utseende är ju bara subjektivt men jag håller med om att bmw's modeller är löjligt lika varandra, speciellt 3-5-7- serien! Men det är väl för att dom säljer en massa bilar på igenkänningsfaktorn, precis som Audi gör!

  • #14 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Beagle Postat: 2012-04-12 22:58

    Det spelar ingen roll var man sätter ihop denna historia till bil, kopieringsmaskinen står i Ingolstadt med 50 man i femskift som kopierar MBs och BMWs marknadsplaner.

    I Sverige säljs inte många bilar i denna klass och Audi säljer färre än BMW och BMW färre än MB. Modellen som Huldt fånar sig har väl 8 ägare i Sverige innan den årets slut.

    Vorsprung durch Marketing.

  • #15 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Brollan Postat: 2012-04-12 23:35

    Jag tror att många av er skulle behöva fördjupa era kunskaper innan ni uttalar er.

    Kopiera BMW och Merca? De når ju inte upp till Audis byggkvalitet och finish. Så vad ska man kopiera? Marknadsplaner är en sak, leverera en annan.

  • #16 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Matte Postat: 2012-04-12 23:39

    A8 kom 1994, Phaeton visades 1999. Så vem var först sa ni?
    Sanslöst dålig koll...

  • #17 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Kalle Postat: 2012-04-13 08:03

    jag har för mig att bmw säljer fler bilar än Audi, och att Audi säljer fler bilar än MB (2011) och att Audi är den (av dessa 3) som ökar snabbast!

    Sen undrar jag vad ni menar med kopieringsmaskin, en Audi är inte speciellt lik en MB eller bmw!?

  • #18 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    Beagle Postat: 2012-04-14 01:24

    Audi = alltid 2:a
    Audi står på Statoil och väntar på hyrkunder, även det ingår i försäljningsstatistiken.
    Fina bilar men trista att köra i jämförelse med vissa andra märken men som sagt, det är få som förstår skillnaden så Audi kan trolla med de flesta.
    Vorsprung dusch Marketing.

  • #19 Re: TV: Huldt provkör lyxlimpan Audi A8 L W12
    sebbe Postat: 2012-04-29 14:30

    vadå audi är trista att köra? Audi a8 är ju utsedd till den roligaste bilen att köra i denna klassen före Bmw 7-serien och merca s-klass.

    Dessutom föredrar jag audi på längre sträckor och i högre hastigheter då den känns stabilare och tryggare i högre hastigheter än de bmws och mercor jag kört. Dessutom känns det som att bilen sitter ihop bättre. Dock kan jag hålla med om att bmw är roligare när vägen svänger. Men hur ofta pressar man bilen i kurvor?

    Perfekta bilparken för mig blir således:

    - Audi A6 till vintern, vardags och längre sträckor.
    - Bmw z4 -07 till helgerna.