• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • OFFICIELL: Nya Lexus LS

OFFICIELL: Nya Lexus LS

Efter flera omgångar med läckta bilder har den ansiktslyfta Lexus LS nu begått officiell premiär vid ett evenemang i San Francisco. Stort bildgalleri!

Bilden visar sportversionen LS 460 F Sport.

Bilden visar sportversionen LS 460 F Sport.

På måndagskvällen begick "nya" Lexus LS debut vid ett evenemang i San Francisco. Det är inte frågan om en helt ny LS, utan snarare en uppdaterad version av den LS som funnits ut på marknaden sedan 2006. Som vi tidigare kunnat berätta kommer den ansiktslyfta LS att erbjudas i fyra versioner: LS 460, LS 460 L (förlängd), LS 600h (hybrid) samt 460 F Sport. Fyrhjulsdrift kan fås som tillvalsutrustning till 460 och 460 L. I LS 600h är fyrhjulsdrift standard.

Front- och akterparti har fått en modernare framtoning och anknyter nu mer till övriga syskon i Lexusfamiljen. Även interiören har fått sig en genomgång. Mittkonsolen får en ny 12,3-tumsskärm som sägs kunna hantera både kartbild och andra funktioner samtidigt, nytt är även ett luftkonditioneringssystem med 13 sensorer samt ett uppdaterat ljudsystem med hela 19 högtalare. På säkerhetsfronten har det också hänt saker. LS är nu bland annat utrustat med ett aktivt system för att förhindra kollision (A-PCS) samt filassistans-systemet, Lane-Keep Assist (LKA).

Lexus erbjuder nu även modellen 460 F Sport som utlovas vara en klart sportigare körmaskin än övriga modeller. Tyvärr har inget hänt under huven, här återfinns samma 386 hästkrafter starka 4,6 liters V8:a som i övriga bakhjulsdrivna LS-versioner (fyrhjulsdrivna 460/460 L levererar 360 hästkrafter). F Sport har istället fått ett kraftigare intryck med hjälp av djupare kjolar, 19-tumsfälgar och sänkt fjädring, den utrustas även med grövre bromsar och differentialbroms på bakaxeln.

Drivlinan i hybriden LS 600h har lämnats orörd och ger en totaleffekt på 438 hästkrafter från den fem liter stora V8:an i kombination med elmotor.

För detaljerad information rekommenderas ett besök på Toyota/Lexus press-sajt.

Se bildgalleriet nedan som uppdaterats med bland annat fler bilder på interiören.


Jag struntar i om det är gammal teknik under skalet - LS ser läcker ut!
297
235

Skriv kommentar

Det finns 81 kommentarer

Detta innehåll är skapat av Auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    SiggeN Postat: 2012-07-27 10:13

    När ska japsen komma med egen design?

    Nu ser det ut som en BMW som krockat med en Audi...går kanske hem i landet i väster där man inte har samma känsla för originaldesign.

    Kan säkert konkurrera med Hyundai och KIa men inte europerna den kopierar.

    Har Lexus slutat med nya modeller? Både denna och IS börjar bli riktigt gamla.

  • #2 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Mike Postat: 2012-07-27 10:18

    Darth Vader

  • #3 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Pelle Postat: 2012-07-27 10:46

    Varför så urförbannad? Fronten ser ju ut som om den äter småbarn till frukost. Varför kan inte en bil få se trevlig ut?

  • #4 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Ninjan Postat: 2012-07-27 11:11

    Mumma

  • #5 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Frutte Postat: 2012-07-27 11:33

    Liknar en Mitsubishi Lancer fram och en Honda Accord där bak. Blää..

  • #6 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    you_lose Postat: 2012-07-27 11:43

    Frågan är om det räcker med endast uppdaterad version av en 6år gammal modell i det segmentet

  • #7 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Björn Postat: 2012-07-27 12:55

    Ser ju grym ut och skillnaden är att kvalitén dessutom är åtskilliga klasser bättre än de tyska konkurrenterna.
    Har haft både dyra MB och Audi bilar men Lexus är som sagt många klasser bättre rakt igenom på princip allt, är väl möjligen om man att de skulle komma med någon värsting motsvarande AMG eller RS segmentet men man kan inte få allt.

  • #8 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Adam Postat: 2012-07-27 13:13

    När man ser en dagens Lexus LS i verkligheten reagerar man på att den är så intet sägande. Knappt att man ser den alls. Det skulle lika gärna kunna vara en Mitsubishi körde på vägen, mer uppmärksamhet drar den inte till sig. Nu kan det bli lite bättre, men den är ändå mycket anonym bak. Jag skulle aldrig köpa något så tråkigt. Nästan pinsamt att köra i en sådan dyr bil utan karisma.

  • #9 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jögge Postat: 2012-07-27 14:55

    Riktigt Snygg! Att tekniken inte är helt ny spelar ingen roll, då ingen ens är i närheten att nosa på Lexus teknik. Tyvärr. Ingen har en v8 kopplad till flera hundra hästars elmotor, är så snål eller ren, eller har den prestandan.

    Att påstå att den inte har en egen design känns denna gång lite pubertal. Det spelar ingen roll vad lexus gör om man redan innan är totalt låst i sin uppfattning!..nej jag anser nog att lexus med denna mun har en klart egen stil och vad gäller fullhybridskoncetpet finns INGAkonkurrenter! det är pinsamt om något, för konkurrenterna.. !

    Likaså Yaris, Hybrid, CT200h, GS450H nya GT86 Ser riktigt fina ut, härmomdagen såg jag GT86 i verkligeten igen, en riktigt pärla!

    SiggeN -läs vad Björn skriver! kommentera gärna hans inlägg, kan du det?..

  • #10 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    SiggeN Postat: 2012-07-27 16:18

    Jögge...jag har också kört Lexus, BMW, Audi, MB...och om man lever i verkligheten (inte en fantasivärld) så vet man att Lexus brister väsentligt i detaljerna. Jag vill inte ha detaljer ifrån en Corolla i min lyxbil.

    Vad tror du det beror på att vi kräsna européer ratar Lexus?

    Är det svar på din fråga?

  • #12 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Mats Postat: 2012-07-27 16:44

    Varken BMW eller Merca kommer i närheten av Lexus kvalite. Sluta snacka skit SiggeN, du har aldrig kört en Lexus, det kan jag slå vad om. Du är bara en trångsynt människa som skrivar en massa skit här. Gå och gör något vettigt nu och sluta vara så dryg.

  • #13 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    SiggeN Postat: 2012-07-27 17:38

    Mats...jag kan garantera dig att jag kört hela Lexus program. Jag blir inbjuden på event ser du.

    Sluta vara dryg och påstå saker du inte vet något om!

  • #14 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    SiggeN Postat: 2012-07-27 17:39

    Mats...hur många Lexus/BMW/MB har du upplevt förutom på bild?

  • #15 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Stenis Postat: 2012-07-27 17:50

    Mats, Jögge, Björn och alla andra Toyotatalibaner.
    Kom in i verkligheten... Som SiggeN säger, det finns en anledning till att Lexus inte funkar i Europa?

  • #16 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Mats Postat: 2012-07-27 18:24

    Att diskutera med SiggeN är som att diskutera med en träbit, det enda han gör i varenda motortidning är att smutskasta Toyota/Lexus. Att du inte tröttnar på dig själv. Du kommer aldrig med någon fakta, bara en massa idiotiska påståenden utan någon som helst grund. Så fort det kommer en artikel om en Lexus/Toyota så är du först med att kritisera. Du läser inte ens artikeln och därför blir dina komentarer så otroligt löjliga. Har du inget liv, inget jobb, ingen fru, inga barn?

  • #17 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    SiggeN Postat: 2012-07-27 21:46

    Mats...istället för att komma med infantila angrepp svara på frågan jag ställde till dig.

    Du verkar ha svårt för att alla inte delar din åsikt utan kan kommer med konstruktiv kritik baserad på fakta.

    Har du själv kommit med några fakta?

    Nåväl nu har jag inte mer tid med dig och dina alias.

  • #18 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    CC -12 Postat: 2012-07-27 22:01

    Någon verkar ha missat att 1 april redan har varit... för ingen kan väl på allvar mena att den ska se ut så här? SsangYong Rodius ligger i lä.

  • #19 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Markus Postat: 2012-07-27 22:50

    Poängen med en LS är väl just att den inte syns eller sticker ut? Diskret lyx, liksom. Med nya utseendet kommer den säkert attrahera fler köpare på den primära marknaden USA, där diskretion inte är ett säljargument precis.

  • #20 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Johan Postat: 2012-07-28 00:39

    Här ligger t.o.m. Audi i lä när det gäller vulgär grill

  • #21 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    C-B Henricsson Postat: 2012-07-28 01:03

    Haha cc-12 din lilla VW-huligan! Jag har inget emot tyska premiummärken, har ägt flera men jag gillar Lexus nya designspråk bättre än BMW och Audi. MB har jag inte mycket til övers för efter en provtur i senaste "E". Sedan så gillar jag att Lexus har riktig kvalitet förutom den upplevda kvaliteten som motorjournalisterna är så förtjusta i. Jag älskade min BMW 7 serie och mina audisar (A6 -09 & a8 -04) men de var alla högfrekventa verkstadsbesökare med elektronikstrul osv. Total cost of ownership blev då ganska högt p.g.a minst sagt bristfällig goodwillhantering. Min 600h är ta mig fan den bästa bil jag haft. Hela interiören är klädd i läder t.ex. Och då menar jag att du hittar fan inte en plastpanel i den bilen....

  • #22 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jimmy Postat: 2012-07-28 03:49

    Björn dom har en IS-F som har en v8a, ingen M3 killer men sportbil i sedanutförande.

    Vem bryr sig om karisma? Det är väll ingen penisförlängare ni ska ha utan en bil som tar er från A till B...Lexus kanske inte håller Tysk premium standard invändigt men det gör inte en Volvo heller men dom säljer som smör.
    Att Lexus går dåligt tror jag är en brist på kombibilar sen att dom dragit tillbaka dieseln när bensinaren är en v6a som drar en massa om man inte köper hybrid men då kostar bilen en massa mer.
    En LS eller IS i kombiutförande med en vettig diesel under huven hade garanterat sålt i Sverige.

  • #23 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jimmy Postat: 2012-07-28 03:52

    Haha dom säljer ju diesel fortfarande...undra vart jag fick att dom slutat med den ifrån? kanske var någon annan kontinent eller land?

  • #24 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Fantomen Postat: 2012-07-28 07:56

    Alla tycker Audi gör likadana bilar men titta bara på de nyaste Lexusarna!

  • #25 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    sven h Postat: 2012-07-28 08:59

    Jag har för mig att Lexusägarna var de nöjdaste bilägarna i Sverige enligt vi Bilägare. Det är väl ganska talande istället för diverse påståenden om kvalitet...

  • #26 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Adam Postat: 2012-07-28 10:04

    Jimmy: "...utan en bil som tar er från A till B..." Då kan du lika gärna köpa en billig begagnad Toyota Corolla, om du har den inställningen. Varför ska du då köpa en dyr Lexus istället? Folk som har lite smak och lite lite uns av bilintresse köper inte en könlös bil.

    Till och med Toyota har insett att Lexus har för trist design, annars hade de ju inte satt på den iögonfallande fronten på LS, som de nu har gjort.

    Men inte är den snygg inte, nu har den istället blivit gräslig. Först var den lika anonym som en gammal Mitsubishi, sedan klämde de på en ful front, så nu påminner den om en ny Mitsubishi i stället.

    De har nog fått lite panik på Toyotafabriken nu när Mercedes släpper sin nya S-klass i början på nästa år. De står där med en gammal bil från 2006 och har inte någon nytt att komma med. Det går inte att luta sig mot hybridtekniken längre, folk vill ha något nytt.

  • #27 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Erik Postat: 2012-07-28 10:39

    Jag såg den bilen på ica maxi nacka igår :)

  • #28 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    JD Postat: 2012-07-28 10:48

    14-åringar gillar nog den fronten. Möjligtvis barnsliga 17-åringar också.

  • #29 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    mhult Postat: 2012-07-28 14:30

    Jimmy, IS finns med två olika dieselmotorer, men de är tyvärr inte speciellt bra jämfört med tyskarna. Det verkar som Lexus tagit fram dessa specifikt för Storbritannien och eventuellt andra europeiska marknader där de flesta tjänstebilar köps in av så kallade fleet managers som bara bryr sig om förbrukning. Detta är vad jag läst på diverse internetforum. Jag har ingen egen erfarenhet av Lexusdieslar, då motortypen inte intresserar mig. När man är van vid Lexus underbara bensinsexor är även så påkostade dieslar som MB E350 CDI och BMW 530d riktiga tröskverk i jämförelse (dessa har jag faktiskt provkört ordentligt). Jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på en i övrigt fin bil och sedan förstöra den med fruktansvärda dieselvibrationer och buller. Dieslar hör enligt mig hemma i lågbudgetbilar, där bränslekostnad är viktigare än allt annat.

    Notera att detta endast är mina personliga åsikter. Man blir dock väldigt bortskämd när man vant sig vid en riktigt fin bensinsexa. Tidigare, när jag körde fyrcylindrig Saab tyckte jag att ovan nämnda MB E350 CDI var helt underbar. När Lexus flyttade fram mina referenspunkter blev jag dock "förstörd" avseende diesel.

  • #30 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jögge Postat: 2012-07-28 17:32

    SiggeN -

    Ja, man kan nog hitta någon Toyota detalj som du utrycker det, men då i form av Corolla sak i en lexus, men att sedan påstå att de brister i kvalitet överlag kan du mest få fram genom att vara helt låst i din tanke!.. Lexus Toyota är enligt dig demonen i världen, likt förbaskat så är det de som bildat skola för alla andra..

    GT86 ö- har om du läst någon av recensionerna varit superb! har du missat det, BRZ sålde slut i Australien på 3 timmar!?...att den är plastig inuti, stämmer nog, men enligt mig OK, om man ser tilll det övriga med bilen..men det är just det som är hela grejen. Man kan alltid hitta något på en bil, att kvaliteten är överlägsen de som du förespråkar är iaf rätt vitalt.

    men SiggeN du är låst i din tanke. Hade det varit ett BMW märke på motorhuven men inte tittat in - hade du dreglat av avund - eller ?? Det låter så .Apropå det, varför tror du BMW vill samarbete med Toyota??

    Håller med Mats, i överigt och Som Mhult..det är alltid kul med de som kan vidimera sina påståenden. :)

  • #31 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Lars Postat: 2012-07-28 17:59

    Ha haa ha, OK man gör ett försök att kopiera Audi fram och BMW bak meeen FY!
    Äntligen har man slutat kopiera Mercedes.
    då det märket ju kopierar Koreaansk stil.
    Lexus är en fruktansvärt tråkig bil!
    Har ägt en GS 300, det blir aldrig mer asiatiskt för mig.
    Låt USA bli glada över det som inte når upp till det vi har i Tyskland.

  • #32 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jim Postat: 2012-07-28 19:01

    Varför går alla här och jämför Lexus/Toyota med BMW. Hur många av er är tyskar, vad har ni gemensamt med tyskarna, har ni inget eget att vara stolta över? Skäms ni för Volvo/SAAB kanske, ja just det SAAB finns inte längre:) Sluta jämför japanskt/tyskt, kom med något eget istället loosers:)

  • #33 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Conta Postat: 2012-07-29 12:42

    Adam och SiggeN - Jodå, vi förstår att ni vill föra någon form av krig mot Lexus/toyota? Men vilka vill ni övertyga?
    Vi som kör Lexus har redan gjort våra val. Jag har ägt tre stycken och kommer köpa en fjärde. I bekantskapskretsen har fyra stycken valt Lexus efter långfärder i min bil.
    Vi uppskattar våra bilar.
    Så - köp ni era Audi, BMW Mercedes eller vad ni nu vill ha. Det är fina bilar också - och de imponerar också på andra som är som er. Då kan ni bilda klubben för inbördes beundran. Därmed inte sagt att alla som kör BMW, Audi eller Mercedes köper dessa bilar för att imponera. De har värden värt att beakta.
    Som Lexusägare vill jag inte synas eller märkas - bara njuta av en fantastisk bil...

  • #34 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jogge Postat: 2012-07-29 13:31

    C-B Henricken - Jag tycker aven den nuvarande modellen 600hL ar gracios, hur mkt drar den for dig och vad brukar dina passagerare saga nar du glider ivag i den?

  • #35 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Nya förebilder Postat: 2012-07-29 19:18

    Toyota/Lexus hare bytt förebilder, från Mercedes till Audi och BMW, nästan övertydligt...

  • #36 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    CC -12 Postat: 2012-07-29 23:50

    C-B, gjorde mitt inlägg så ont? Stackare. Jag är för övrigt ingen VW-huligan, jag är "value for money"-huligan. Särskilt liten är jag inte heller. Kan du sluta hitta på saker "lilla vännen"...?

    Till saken: Lexus är säkert utmärkta bilar, jag har själv funderat på IS av både nuvarande och förra modellen (men motorutbudet är ett skämt tyvärr samtidigt som inredningen är inspirerad av koreanskt 90-tal). Men Lexus borde nog börja fråga sig själva varför de inte säljer några större antal bilar i Europa där köparna är betydligt mer kräsna än i USA.

    Försäljningen i Sverige är att betrakta som helt obefintlig, 366 bilar under H1 är rena skämtet. BMW sålde drygt 8000, Audi 9000 och MB knappt 6000. Något stort fel gör Toyota när de uppenbarligen inte erbjuder kunderna vad de vill ha; bilarna är inte dyrare än BMW utan snarast tvärtom när man räknat in samma utrustningsnivå.

    Vi ska inte heller glömma bort att av ynkliga 366 bilar så var 133 st CT200 (som är en Auris) och 118 RX. Av modellerna IS, GS och LS lyckades de alltså få iväg 115 (!) bilar på ett halvår. Utan att klanka ner på produkten så bör Lexus alltså fråga sig varför 23000 bilköpare valde Audi, BMW och MB medan ynkliga 366 valde Lexus och 133 av dessa dessutom en Auris...

    Utseendet på nya LS Sport lär inte höja försäljningen heller. Jag är fortfarande övertygad om att det är ett skämt, ingen nykter bildesigner skulle kunna rita något så här fult medvetet.

  • #37 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Zmysse Postat: 2012-07-30 11:07

    Alla pratar om den fina Audi kvalitén, VAR ÄR den frågar jag? Vi har en A6 avant 2.0TDI 2011på jobb, som rullat 4000mil. Varken kvalitet eller komfort är någonting att hurra över. Det ända positiva med den bilen är motorn, annars är denna bil totalt ointressant. Den är högljud vad gäller däck och vind buller, farthållaren är totalt fel placerad, färddatorn är totalt ute och reser, instrument brädan bländar.
    Hade en Avensis 2,2 177hk diesel från 2007 som var både bekvämare och tystare än denna A6 från 2011. och då hade Avensisen gått 14.700mil dvs 10.000mil mer. Det är kvalitet.
    Vad gäller LSen tycker jag personligen att nuvarande är riktigt läcker och liknar ingen annan lyxlimpa som vissa påstår här.

  • #38 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    MisterAtch Postat: 2012-07-30 12:02

    Åh vad tråkig. Lexus nya nuna är verkligen hemsk, som en audigrill man tryckt ihop i sidorna. Och så trist bakdel och sidor som inte alls kommunicerar med fronten. Näe det här går inte hem i min stuga.

  • #39 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Heja SiggeN! Postat: 2012-07-30 13:53

    Heja SiggeN!

  • #40 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Björn N Postat: 2012-07-30 14:56

    Man blir mörkrädd när man läser Tysklandsmaffian inlägg, men då kanske ni också känner till att de som hade flest nöjda ägare i Tyskland var Volvo....
    Sedan så behöver man kanske inte tillägga så mycket mera, MB, Audi & BMW gör bra bilar, men Lexus gör bättre, kvalitén är flera klasser bättre.
    Så enkelt är det och ju snabbare folk inser detta desto mindre sura behöver de bli när Lexus äter upp deras marknadsandelar.
    Och nej, jag kör inte Lexus i dagsläget utan Porsche, men baserat på mina erfarenheter så är Lexus/Toyota bättre på att bygga bilar än sina tyska sk, konkurrenter.

  • #41 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Erik Postat: 2012-07-30 19:34

    Som vanligt med Lexus: säkert fantastisk kvalitet men ack så tråkig design och minst lika trist att köra. (ja, jag har kört Lexus)

  • #42 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jögge Postat: 2012-07-30 19:44

    Erik - så med andra ord, bara det är fin design, enligt dig, och kul att köra, enligt dig, och bilar som strular,elstrular, in på verkstad, ut från verkstad, väntan, osv . ..då är du nöjd?

  • #44 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Hans H Postat: 2012-07-30 20:43

    SiggeN då vill jag fråga vilka Corolla detaljer som finns i Lexus LS? Jag märkte inte av några sådana.

    Själv tycker jag att det var en imponerande bil.

  • #45 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Mats Postat: 2012-07-30 20:43

    Vilket trams, att europeiska köpare skulle vara mer kräsna än amerikanska. Samma bilar som ni "kräsna" köper finns i USA också, men de väljer ändå Lexus! Vad ska ni komma med för ursäkt nu då?! Pris? Nä nä, Lexus är inte billigare än era favoriter heller.

    Anledningen till att tyskarna säljer mer är flera (orkar inte gå in på allt) för det första har de tyska märkena funnits lite längre (typ 80 år), för det andra satsar inte Lexus lika mycket på marknadsföring som tyskarna.

  • #46 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Mats Postat: 2012-07-30 20:46

    Hans H, bry dig inte om SiggeN, han är egentligen väldigt smart men försöker dölja det. Han vill helt enkelt inte visa vilket geni han är. Slår vad om att han inte ens gått ut gymnasiet och hans CSN skuld inte översiget 3500kr totalt.

  • #47 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    filip Postat: 2012-07-30 21:09

    Bakdelen är ruskigt lik den på BMW 7-serie. Det är inte nödvändigtvis negativt, det ser riktigt bra ut. Men fronten däremot...

  • #48 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Ali Postat: 2012-07-30 22:26

    Till SiggeN: När dom slutar bygga bilar kanske dom kommer med egen design

  • #49 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jögge Postat: 2012-07-31 09:50

    Mats - snärtigt svarat! :) om varför kräsna köpare i USA ändå köper Lexus

  • #50 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Mike Postat: 2012-07-31 10:33

    Sitter inte den där fåniga 70-talsklockan även i vissa Lexus.
    Hur tänker man när man gör så.
    Jag håller med en del här att onteriören behöver rensas från lågprisattribut men i övrigt gillar jag Lexus.
    Tyska interiörer är alldeles för tråkiga så dem gillar jag definitivt inte.

  • #52 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    PeterB Postat: 2012-07-31 12:29

    Interiören är klart snyggare än exteriören. Naven är fint integrerad i panelen. Inget större fan av Lexus då de saknar det sista som bilälskare oftast är ute efter. Identitet. Känns lite som en sminkad Toyota. Detta betyder dock inte att det är en dålig bil. Man får inga känslor för bilen som man kräver om man köper en sådan dyr bil. Samtidigt så finns det många andra tyska märken som VW och Audi som känns nästan lika könlösa med. Säger bara Maserati QP...

  • #53 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    SCT Postat: 2012-07-31 13:28

    Man skulle kunna tro att de byggt en retro-inredning, men det är det inte. De har stannat kvar i gamla grejor och design. De är livrädda för att pröva något nytt, för tänk om det skulle krångla. Då skulle det bli en skandal om något. Det skulle skrivas spaltkilometer om det och vad skulle anledning vara att man köpte en Lexus då för? Nä Lexus står för feghet och det enda de törs göra, som inte riskerar den problemfria bilen, är att lägga all ändring på plasten fronten. Men det blev bara för mycket istället.

  • #54 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    David Postat: 2012-07-31 13:58

    bara jag som tycker den är skitläcker?
    Skulle dock valt 7 serien alla dagar i veckan

  • #55 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jowa Postat: 2012-07-31 14:34

    Fattar inte hur dom flesta här resonerar,var är det som är tråkig/ könlös design? Förklara var i designen det sitter och var det roliga/Sensuella sitter i dom tyska bilarna.

  • #56 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Erik Postat: 2012-07-31 14:40

    Jögge, det enda argumentet för dig är alltså att bilen inte ska behöva uppehålla sig på verkstad? Din bild av de tyska konkurrenterna är alltså att de är frekventa verkstadsbesökare? Snack.

  • #57 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Loto Postat: 2012-07-31 14:40

    Jag kör själv en nyare BMW men skulle mkt väl kunna tänka mig Lexus. Förstår inte riktigt kommentarerna om att Lexus är så könlös etc.
    Ska jag va ärlig så är ju faktiskt BMW och Audi rena dussin bilarna idag. Detta är en av anledningarna att nästa bil antingen blir en Lexus, Jaguar eller Range Rover. Jmf tex nya Lecus GS Jaguar XF, Range Rover Evoque med A6, 5-serien, X3, Q5 vilka bilar känns mest unika och intressanta?
    Men det är klart i landet lagom ska ju alla köra samma bil och vara helt lika alla andra i allt kanske.

    Den smått enorma tjänstebilsförsäljningen gör att iallfall jag inte tycker BMW eller Audi känns så spännande längre. På varje fint utrustad av lite bättre variant av F10 5-serien går det ju 50st tråkiga 520d med bara komfortpaket och snik fälgar som är för små för designen.
    Missförstå mig rätt BMW och Audi gör jätte bra bilar och i rätt utförande är de egentligen både snygga och spännande. Men de finns numera för många av dem iallafall i storstäderna för att det ska kännas särskillt kul eller spännande.

    Den nya Lexus GS känns betydligt mer exklusiva och spännande av det enkla skälet att den dels är betydligt ovanligare och också för att den inte känns lika jobbigt snusförnuftig som tex en A6 eller 5-serie.

  • #58 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    lexus-får-äver Postat: 2012-07-31 14:59

    tycker den är sjukt mycket snyggare än tyskarna, med kvalitet som får tyskarna att blekna av avund!!
    vad är det som är bättre med en audi? den låga kvaliteten på motorerna, dåliga komforten "värdelösa stolar" eller den höga oljeförbrukningen?
    mercedes svajig som ett lite eka i för hög sjö, inredning men hög pensionärs varning och alla el felen + rost problemen?
    Ja bmw är väll vettigast av tyskarna..
    och sen påståendena om corolla delar i en lexus är nog mycket mindre probem än skoda, vw delar i en lamborghini,,för det finns det mer av!!!.....

  • #59 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Arthur Postat: 2012-07-31 15:14

    Många här påstår att Lexus ÄR en sminkad Toyota. Ok. Audi ÄR en sminkad .....Skoda?

  • #60 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Jögge Postat: 2012-07-31 19:05

    Erik - vilket märke har bildat skola för de andra? som dina älsklingar försöker efterapa.

    Men nix, som svar på din fråga det är det inte, men jag tycker inte heller att GS 450 h är trist att köra eller är dålig, likaså CT200h, den är ju en smart bil! med klass.

    Jag körde dess konkurrent och den var rolig att köra i acc och när vägen svängde, men när stop Go startade och bilen så ruskade hela den till och likaså fick jag socker dricka av växelspaken då den vibrerar! det är inte premium för mig!
    dessutom är CT:n tyst och rör sig vibrationsfritt! ja, inte med samma prestanda som konkurrenten men värdigare, snålare och renare.

    Att de tyska kärrorna inte bara står på verkstaden vet jag också, MEN om du får problem hur bemöts du då?

  • #61 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Klas Postat: 2012-07-31 19:38

    Jag har ÄGT och KÖRT Lexus GS 300!
    Tråkigare bil har jag inte haft!
    Har ägt 18 bilar och har för 2 månader sedan äntligen tagit konsekvenserna av mitt dåliga bilval i form av ett skambud på min i min tro hydfsat efterfrågad Lexus.

    Inbytespris var för en GS300 -06:a 100 000:- - 110 000:- !!! Bilen rullat 7000 mil!
    Nu äger jag och kommer nog inte mer att byta märke, en PORSCHE PANAMERA !
    BIL !!!
    Det ÄR en RIKTIG BIL!
    Glöm tråkiga Japanska bilar!
    Satsa på något kommunikativt och trevligt, en kvalitetsbil som är KVALITET och tål att köras. Toyota är pensionärens dröm som inte bryr sig om bilkörning eller riktig livskvalitet.
    Jag gick på ryktet och hoppade på trenden att köpa den falska Toyotan, ångrade mig första veckan och känslan för bilen har varit helt O hela tiden. Den har varit omöjlig att byta in mot en BMW eller Mercedes, skambud har varit verklig vardag och till slut tar man vad som helst, man vill ju inte bara åka i den när man inte trivs och det inte ens är felfritt

  • #62 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Mats Postat: 2012-07-31 21:14

    Klas, jag tror inte på ett enda ord av det du har skrivit. Äger en Porche panamera?! Right:) Du har aldrigt ägt och kommer aldrig att äga en Panamera:)

  • #63 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Groko Postat: 2012-07-31 21:37

    Verkar jobbigt för Toyotatalibanerna att ta det faktum att Lexus släpper en ny bil med gammal teknik som dessutom fått ännu sämre design än tidigare. Till råga på allt ett rent emblemförsök att bygga en sportig modell för att bara få plats i de europeiska tester där det står M och AMG på bakluckorna...

    Nej, det märks att det står illa till i den japanska bilindustrin.

  • #64 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Lundbeck Postat: 2012-07-31 23:07

    Groko, f-sport är inte tänkt att konkurrera med en amg! Det är ett utrustningspaket som audis s-line eller bmws m-sport. Sedan så kan ni inte kalla tekniken i ls för gammal bara för att den fanns innan facelift. Tekniken är i stora delar fortfarande före tyska konkurrenter. Det finns ingen, INGEN! annan biltillverkare som har ett riktigt fullhybridsystem i denna avancerade kaliber. Det fungerar dessutom utan att krångla. Håll er till eran subjektiva kritik som rör design för de andra har ni ingen koll på. Ni sitter antagligen och suktar till tekniska specifikationer på häftiga tyskar med 600 hk+ men hur många av er har egentligen råd att köpa och äga en av dessa bilar? Låna en 600h av någon och kör en vecka.. Var därefter ärliga mot er själva när ni utvärderar...

  • #65 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Rickard Postat: 2012-07-31 23:26

    Haha Groko... Står illa till i den japanska bilindustrin. Vad har du fått det ifrån. Referera till din källa tack. Jag vill se exakt vad du baserar ditt uttalande på. Är det vikande globala försäljningssiffror, dålig lönsamhet, kvalitetsproblem???? Eller är det bara det faktum att du personligen inte gillar japanska bilar. Jag vet inte vad du jobbar med eller vad du har för utbildning men intrycket jag får av ditt inlägg är att du är en kille som gillar att svänga förbi korvkiosken i någon svensk småstad när du slutat ditt halvdussins Kent för dagen. Men jag kan förstås ha helt fel ;-)

  • #66 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    lexus_får_äver Postat: 2012-07-31 23:52

    tyskarna kan ju komma igen när de sålt 200 miljoner bilar som VÄRLDENS största biltillverkare toyota har gjort..

  • #67 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Henrik Karlsson Postat: 2012-08-01 00:30

    Klas hade gått på ryktet och köpt en Lexus....hmmm och nu har han definitivt gått på ryktet och köpt en tysk Porsche. Säger bara lycka till! Min far har haft 3st Lexus och det är underbara bilar. Själv har jag BMW som jag är nöjd med. Men upp till Lexus kvalitet når de inte varken emotionella planet eller iq planet. Lexus is blir min nästa bil tror jag.

  • #68 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Lalle Postat: 2012-08-01 00:49

    fukushima haha

  • #69 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Marcus L Postat: 2012-08-01 08:32

    Titta, BMW E60 kommer igen!

  • #70 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    mhult Postat: 2012-08-01 09:03

    CC -12, varifrån har du fått att Lexus CT är en Auris? Har du provkört båda? Lexus CT delar plattform med Prius, men känns enligt mig betydligt mer påkostad än sitt syskon. Skillnaden mot Auris är ännu större.

    Att Lexus IS känns som en gammal koreansk bil får stå för dig. Smaken är ju olika. Personligen tycker jag att IS står sig extremt bra trots sin ålder. Jag tycker att inredningen är betydligt lyxigare och mysigare än nya BMW 3-serien, som känns mycket plastigare och billigare. Har du känt på BMW:s läderlädsel? Skillnaden mot Lexus semianilin-skinn är enorm.

  • #71 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    PHP Postat: 2012-08-01 09:08

    Ful front, tråkig design och plottrig interiör. Aldrig i livet.

  • #72 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Gurra L Postat: 2012-08-01 10:10

    Och så klagar folk på Audis formgivning...

  • #73 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Gurra L Postat: 2012-08-01 10:33

    Lundbeck: Glömmer du inte Audi A8 hybrid nu?
    Det är väl en fullvärdig utmanare med avancerad teknik, låg förbrukning (om jag räknat rätt borde Lexusens 20Mpg bli 11,76l/100km, A8 Hybrid ligger på 6,7l/100km. Teknik i framkant...?) etc.

    Visst, lexusen har en V8, men bryr man sig om miljön prioriterar man väl annorlunda? Varför skulle annars Prius med sin 1.5L motor sälja så bra...

    Men att påstå att INGEN annan tillverkare i världen har ett fullt fungerande hybridsystem?

  • #74 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Niklas Postat: 2012-08-01 11:59

    Ful front,,, hade viljat sett något mera eget än en Hybrid mellan Mitsubishi / Audi i fronten. Bilen skulle se mera "egen" ut om dom bara körde med den "övre" delen av fronten och skippa Audi looken!

    Säkert bra bil, dock så har jag aldrig gillat deras design

  • #75 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Groko Postat: 2012-08-01 17:53

    @Rickard,

    Du kan ju börja att kolla marknadens reaktion på Toyotas resultat så sent som idag... Ingen höjdare direkt.

    Att Japans bilindustri har det tungt just nu med en stark Yen är rätt välkänt. Hittar ingen bättre länk än denna just nu, men du kan ju själv göra sökningar relaterat till "Japanese auto manufacturers, China, competition, market share", etc. Dröjer nog bara något år innan vi har den Kinesiska bilflottan här när de väl har säkerhetsnivån vi kräver av bilarna. Då om inte förr, lär du märka av personligen att den japanska dominansen är passé på global basis...

    http://www.thetruthaboutcars.com/2012/07/the-high-yen-drives-japanese-automakers-out-of-the-country/

  • #76 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Groko Postat: 2012-08-01 17:58

    @Rickard,

    Förövrigt lyssnar jag varken på Kent eller äter korv i någon svensk småstad, men att du själv inte har någon koll är ju rätt uppenbart, oavsett vad du gillar för musik eller mat...

  • #77 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Rickard Postat: 2012-08-01 20:57

    Groko, ursäkta om du tog illa upp av mina fördomar. Jag vet ju så klar inget om dig. Men att det står illa till i den japanska bilindustrin köper jag inte, visst är det kämpigt med hög yen liksom det är för alla exporterande företag som tillverkar i länder med stark valuta. Dock så är t.ex Toyota så finansiellt starka att de klarar av detta. Att vara störst är inget de eftersträvar, det finns ingen i nagoya som kommer gråta ifall vw går om som största biltillverkare. Toyotas tillverkning är idag hyfsat strategiskt placerad i de delar av världen där bilarna ska säljas och detta gör dem mindre känsliga.

  • #78 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Lundbeck Postat: 2012-08-01 21:12

    Gurra L. Jag skulle aldrig påstå att 600h är en miljöbil. Den är miljövänligare än motsvarande i sin klass. Hybridsystemen i Toyota och Lexus som i folkmun kallas "fullhybrid" kan inte jämföras med en bensinmotor utrustad med en liten elektrisk hjälpmotor a la Honda. Och de andra (läs Audi, Volvo, psa m.f.l.) har ännu simplare teknik. Bensinmotorn i toyotas hybrider är närmast med att likna ett elaggregat då drivhjulen är kopplad till hybridtransaxeln/transmissionen där även elmotor och generator sitter. Om man ser bortom produktbladen och tittar på tekniken och även vad bilarna presterar i verkligheten så framgår det tydligt, i alla fall för en ingenjör att Toyota/Lexus hybridsystem ligger på en annan nivå. Men men, snart kommer Bränslecellerna. Undrar vem som blir först att masstillverka?

  • #79 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Observer Postat: 2012-08-01 21:47

    Groko läs detta. Toyota ska öka produktionen med 300000st bilar pga stark efterfrågan!! Senast idag kunde man läsa detta......

    http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120801/OEM01/120809991/1117

    Det du hävdar är att de kommer att flytta produktionen från Japan efetersom det är så dyrt att tillverka där pga stark valuta. Så har det varit under många år.

  • #80 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Groko Postat: 2012-08-01 22:55

    @Rickard,

    Vi får väl se. Volym betyder det mesta inom bilindustrin, så att vara störst eller ej lär avgöra en hel del för Toyota. Förövrigt Honda som rapporterade idag (ner 4%), Toyota är ju på fredag och inget annat vilket jag missade i hastigheten.

    @Observer,

    Intressant länk om Toyota med ökad produktion, vi får väl se vad marknadens dom blir på fredag när det kommer att framgå om de försöker hålla fast vid volym till priset av lägre marginaler (min teori) eller om de bibehåller marginalerna de har...

    Oavsett vilket, utgår så klart från att du inser att höga ökningar både i absoluta och relativa tal är rätt naturliga när man utgår från produktion 2011 när det gäller japanska biltillverkare.

  • #81 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Groko Postat: 2012-08-03 14:38

    Till skillnad mot både Nissan och Honda överraskade Toyota typiskt nog på uppsidan, ffa när det gäller volym (skriver "typiskt nog" då jag var rätt säker på att även Toyota skulle visa på samma trend som alla andra japanska biltillverkare även detta kvartal, vilket de alltså inte gjorde. Hade gjort det enklare att tydliggöra min poäng kring "att det står illa till i den japanska bilindustrin" vilket jag fortfarande definitivt hävdar.)

    http://www.cnbc.com/id/48474915

    Hursomhelst, lyckades till slut iaf. hitta en länk som mer tydligt visar på grafer kring det jag menar är den stora problematiken för de japanska storbolagen som kämpar med näbbar och klor för att just upprätthålla sina volymer, nämligen vinstmarginalerna..

    http://selectiverationality.com/toyota-announces-march-2012-results-and-guidance-for-march-2013/

    Scrolla ner till sista grafen på den här länken kring "annual operating profit margin". Där syns rätt tydligt vad även Toyota kämpar hårt med just nu och även om de av senaste kvartalsrapporten verkar jobba på hårt med kostnadssidan, är det rätt långt kvar till de tidigare nivåerna man tidigare låg på.

    Toyota-aktien upp ett par procent på denna rätt ok kvartalsrapport, men det lär bara bli ett hack i kurvan som sluttar rätt brant ned sedan toppen 2007 och lär fortsätta göra så...

  • #82 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Groko Postat: 2012-08-03 14:50

    @Rickard,

    Förresten, reagerade lite extra på denna kommentar från dig, men ser att jag missat att kommentera den:

    "Toyotas tillverkning är idag hyfsat strategiskt placerad i de delar av världen där bilarna ska säljas och detta gör dem mindre känsliga. "

    Det är ju precis tvärtom!

    Toyota tillverkar ca 40% av alla fordon i Japan och exporterar till skillnad från Nissan och Honda som i betydligt högre grad redan börjat diversifiera sin bilproduktion geografiskt och har nivåer på ca 25% inhemsk produktion. Faktum är att Toyota är det kanske MEST känsliga japanska bilföretaget när det gäller stark Yen och väldigt inhemskt orienterad produktion...

  • #83 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Lars Postat: 2012-08-04 09:26

    Tråkigt för Toyota att deras brister kommer fram och att man inte längre kan inbilla marknaden att man är ofelbar. Tråkigt att Toyota ofelbart är det tråkigaste bilmärket som marknaden erbjuds. Tråkigt att det är något man inte kan åtgärda genom åtekallelser

  • #84 Re: OFFICIELL: Nya Lexus LS
    Ola Postat: 2012-08-05 01:04

    Tråkigt för Toyota att deras brister kommer fram och att man inte längre kan inbilla marknaden att man är ofelbar. Tråkigt att Toyota ofelbart är det tråkigaste bilmärket som marknaden erbjuds. Tråkigt att det är något man inte kan åtgärda genom åtekallelser ....

    Tråkigt vad menar du.?
    snarare värdens mest genomgångna bilar pga usas försök att komma tillbaka på banan med sina skitbilar.. kollade upp 10miljner bilar och kunde inte bevisa ett enda fel, det kallar jag kvalitet!!!!!

Möjligheten att kommentera är avstängd. Artikeln är äldre än 30 dagar.

Månadens fråga

  • Ska du se någon motorsport i sommar?

Nyhetsbrev fem dagar i veckan

Varje vardag skickar vi dig de senaste 24 timmarnas hetaste nyheter till din e-post. Nyhetsbreven kan också innehålla specialerbjudanden.

  • Prenumerera på
    Auto motor & sport nyhetsbrev
Trafiktesten