• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • SPION: Nu testas Lexus IS

SPION: Nu testas Lexus IS

2005 kom senaste modellen av Lexus IS så det börjar bli hög tid för en ny version. Just nu testar en förseriebil i Belgien där vår spionfotograf fick syn på den.

Lexus IS

Nya Lexus IS förväntas dyka upp 2014 och verkar få en del drag som påminner om GS.
Klicka för fullstorlek!

Detta är de första spionfotografierna på en förserieversion av nästa generations Lexus IS. Uppdateringen är vältajmad eftersom BMW har en helt ny 3-serie ute och Mercedes ska lansera sin nya C-klass nästa år.  

Eftersom bilen är så väl kamouflerade är det när på omöjligt att utgöra några detaljer men vi tycker att den påminner en del om linjerna hos nya GS. För att konkurrera med Mercedes och BMW lär vi få se downsizeade motorer och snålare och bättre utsläpps- och förbrukningssiffror.

I Paris visade Lexus ett koncept kallat LS-CC med en ny drivlina som kan bli aktuell för IS: en 2,5-liters direktinsprutad fyra med elmotor. En framtida IS 300h?

Klicka här för att se alla bilder på nya Lexus IS i albumet!

Lexus 300h låter aptitlig, en sådan skulle jag vara intresserad av!
108
51

Det finns 14 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Josef Postat: 2012-11-07 15:13

    Bara den kommer i Kombi-variant också, nuvarande IS250 är fantastiskt trevlig, men lite trång invändigt. En kombi med något större baksäte så är jag spekulant!

  • #2 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    KS Postat: 2012-11-07 19:55

    Lexus har sagt har jag för mig, aldrig diesel och kombi? Men en "sportback" version hybrid hade vart en dröm ;)

  • #3 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Japan lyx Postat: 2012-11-07 22:08

    Det här kan bli riktigt bra! IS är fortfarande en riktigt bra bil.

  • #4 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    David Postat: 2012-11-07 23:53

    En ny Toyota? Lika (o)spännande som vanligt? Men designen lär väl vara enligt en ny designlinje. Eller någon annans gamla designlinje. Svårt att säga om det är en Hyundai eller Mitsubishi.

  • #5 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Göran Postat: 2012-11-08 01:30

    Det är mindre Toyota i en Lexus än vad det är Skoda i en Audi

  • #6 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    JFB Postat: 2012-11-08 06:40

    Kul med en ny IS, det började allt bli dags för en liten uppfräschning. Lexus tillverkar ju som de allra flesta känner till ordentliga premiumbilar och har en kundservice inget annat märke kan erbjuda. Kan mycket väl tänka mig en i framtiden (fast då blir det antagligen en GS).

  • #7 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    JFB Postat: 2012-11-08 06:43

    David, om vi ska prata slätstrukna bilar kan vi ta en titt på Tyskarnas produkter. Tråkigare bilar är det svårt att finna, och en del modeller är rent av fula, exempelvis BMW X3.

  • #8 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Hans L Postat: 2012-11-08 13:39

    Lexus IS serie har stått sig bra mot tex sina konkurrenter trots att den är så gammal som den är. Kvaliten är ju enastående på dessa bilar. Dit når inte de tyska märkena riktigt. Enda nackdelen med nuvarande iS är baksätet som varit för trångt.
    Samt att den inte funnits som kombiversion, annars hade försäljningen här i Sverige varit betydligt större. Därför valde nog många BMW 3serien istället.

    Men design,körglädje, kvalitet och kvalitetskänsla och vill ha känsla är på topp. Ja jag kan mycket väl köpa en Lexus IS och gärna i hybridversion och gärna som kombi då.

    Kan man ana att någon som skriver här är rädd att Lexus ska överträffa sina tyska konkurrenter eftersom han skriver som han skriver om Lexus?

  • #9 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Down Under Postat: 2012-11-08 14:04

    2.5 liters fyra med elmotor. Samma som Camry hybrid som säls i Australien med andra ord. Spännande?

  • #10 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    mhult Postat: 2012-11-08 17:07

    Down Under, jag hoppas verkligen inte att det är drivlinan från Camry hybrid som kommer till Lexus IS, då den är alldeles för klen. Följande talar för att det är en annan drivlina som kommer till IS:
    1. Camry hybrid har en förbränningsmotor på 2,4 liter medan konceptet LF-CC har 2,5 liter.
    2. Camry hybrid är framhjulsdriven, medan en IS måste vara bakhjulsdriven!

    Jag skulle gärna se en IS 300h eller 350h med 250 till 300 hästar. Med mycket stor sannolikhet skulle det bli min nästa bil. En GS 450h executive skulle givetvis också sitta fint, men 730 000 är lite mer än jag vill lägga på en bil.

  • #11 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Erik Postat: 2012-11-08 17:29

    Dagens IS är snygg, men där slutar det positiva. Den har dålig kvalité, drar alldeles för mycket och rostar som ett troll.

    Ja, jag har ägt en i tre år. Men det skall oerhört mycket till om det någonsin blir en Lexus igen. Och vad gäller kundbemötandet så kan ni som hyllar det aldrig ha haft med Lexus Göteborg att göra iaf. Att (helt felaktigt, vilket var enkelt att bevisa) beskylla sina kunder för att lura dem, är itne bra kundvård enligt mig.

    Men vad vet jag, jag är ju ingen fanatisk fanboy utan köper det märke som jag tror erbjuder mig mest, oavsett vilket det är.

    Nästa IS verkar också bli snygg. Hoppas den erbjuder mer än så...

  • #12 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Mike Postat: 2012-11-08 17:36

    Aldrig diesel?!
    IS220d är ju dieseldriven...

  • #13 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Zmysse Postat: 2012-11-09 08:05

    Tittar man noga så kan man nog ana att bakdelen får lite av LS-CC, eller har jag fel? Kombi är önske dröm även i GS utförande.

  • #14 Re: SPION: Nu testas Lexus IS
    Lars Postat: 2012-11-09 16:14

    Ligger helt utanför min kravlista