• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • BMW 4-serie smygvisas inför...

BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen

UPPDATERAD MED FLER BILDER! Bilder på en näst intill produktionsklar coupéversion av BMW 3-serie har dykt upp på nätet, med aggressiv front och läcker interiör. Senare kommer dessutom crossovern X4.

Konceptversionen av BMW 4-serie visas upp på bilsalongen i Detroit i januari, och den färdiga produktionsbilen står förmodligen i bilhallarna i vår.

Nya F30-generationen av BMW 3-serie är inte alls lika kontroversiell designmässigt som föregångaren E90. Men den som ändå vill ha ett lite mer vågat utseende kan snart beställa coupéversionen av nya 3-serien.

Som vi berättat om tidigare byter den namn till 4-serien. BMW vill ha jämna siffror på coupé- och cabrioletmodellerna – men vi vet ännu inte om BMW vågar byta namn på M3 till M4.

4-serien ser aggressivare ut än 3-serien med ett nytt frontparti och full-led-strålkastare. Förhoppningsvis följer detaljerna med till produktionsversionen, men vi detta är ett koncept som ska visas upp på Detroitsalongen i januari. Sannolikt är det bara de vildaste detaljerna i front och akter som skiljer det här konceptete från seriemodellen.

 

Interiören skiljer inte mycket från 3-serien, men 4-serien får exklusivare materialval och fler färger att välja på som tillval. Även motorerna hämtas direkt från 3-serien. Senare följer också 4-serie Gran Coupé, som blir en lillebror till 6-serie Gran Coupé och som ska utmana Mercedes CLA, samt nya crossovern X4.

BMW nämner inget om vilka drivlinor vi kan förvänta oss i nya 4-serien, men räkna med att det blir en spegling av vad som erbjuds till 3-serien. Det innebär att nya 4-serie Coupé sannolikt får åtta motoralternativ, fyra diesel och fyra bensin.

Uppdatering kl 22.00: Nu finns 60 nya bilder i galleriet nedan. Dessutom BMW:s officiella video som visar exteriör och interiör på nya 4-serie Coupé. Jämfört med nuvarande 3-serie Coupé blir nya 4-serie Coupé 2,9 centimeter längre, 4,4 centimeter bredare och 1,6 centimeter lägre. Hjulbasen blir fem centimeter längre (samma som nya fyrdörrars sedan), vilket borde göra baksätet rymligare jämfört med föregående coupémodell.

Mycket snyggt! Jag var lite tveksam till 3-serien men nu faller allt på plats.
627
65

Det finns 37 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Jörgen Postat: 2012-12-05 14:03

    Är det inte lite Audi A5 över den där?

  • #2 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Jörgen Postat: 2012-12-05 14:07

    Sluta ha två påståenden i gasa/bromsa!

  • #3 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    elk Postat: 2012-12-05 14:09

    Gillar allt utom aktern, ser inte någon a5 i denna dock..

  • #4 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    SiggeN Postat: 2012-12-05 14:11

    Snälla sluta med era Gasa/Bromsa!

    Det var länge sedan man såg en reklambild med ne manuell BMW.

    Utseendet blir nedtonat till produktionsbilen. Bl a har produktionsmodellen betydligt diskretare utsläpp på framskärmen.

    Framlyktorna lär inte heller nå produktion.

    Tror ej heller att något kommer skilja på materialval.

  • #5 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Jimmy Postat: 2012-12-05 15:19

    Riktigt snygg gött med manuell låda och handbroms också.

  • #6 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Niklas Olofsson Postat: 2012-12-05 15:27

    Vilken skönhet!

  • #7 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Johan B Postat: 2012-12-05 15:31

    Den är riktigt riktigt snygg, både inne och ute.

    Lite för mycket krafs under fram och bak, men det försvinner nog till produktionen. Då kommer de rena fina linjerna mer till sin rätt.

  • #8 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Omannen Postat: 2012-12-05 15:37

    A5?? Klassisk bimmer-stuk på den där, titta från sidan. Inte mkt Bangle kvar som tur är...

  • #9 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    CBeast Postat: 2012-12-05 15:59

    Så jäääääääääääääävla läcker!!!

  • #10 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Corporate Postat: 2012-12-05 16:01

    Riktigt snygg exteriör samt interiör, jag kan absolut göra ett köp, om den skulle se ut så här! , Dock skulle jag nog få det svårt att välja om nya Lexus LF-cc conceptet blir av.

  • #11 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Salem Postat: 2012-12-05 16:08

    Mycket läcker bil, särskillt exteriören :)

  • #12 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Jimmy Postat: 2012-12-05 16:37

    Ahh denna med xDrive och rak 6a hade varit fint :)

  • #13 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    ursäkta Postat: 2012-12-05 16:46

    men sorry. den är jäv***t gubbig inredning

  • #14 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Anna Postat: 2012-12-05 16:53

    Ännu bättre med sugsexa, riktigt diff och manuell låda! då kan vi snacka!

  • #15 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Kitty Postat: 2012-12-05 17:11

    OMFG SJUKT SNYGG!

  • #16 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Mes Postat: 2012-12-05 17:16

    Jörgen var ser du A5 här? E du blind påg? Ett uselt försök att vända på att BMW följer audis design, under all kritik är du! Bilen är dösnygg bra jobbat Karim och resten precis som vanligt!

  • #17 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    ck Postat: 2012-12-05 17:30

    Satan i gatan, nu har BMW hittat formen igen! :)

  • #18 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Ahmet Postat: 2012-12-05 17:34

    Herregud va dom kopierar Mercans formspråk, främst syftar ja på CL & CLS.. Men snygg va den, de bara lyfta hatten för BMW

  • #19 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Mi2 Postat: 2012-12-05 17:34

    Sluta ha två påståenden i gasa/bromsa!

  • #20 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    SjöRobban Postat: 2012-12-05 19:34

    För att säga detta på rektig Vänersborska; Sketsnögg!

    Håller med om att "Gasa/Bromsa" inte alltid är så lyckat..

  • #21 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Germania Postat: 2012-12-05 20:09

    Fantastisk!

    Bilen ser agil och dynamisk ut. Även i stillbild ser bilen ut att vara i rörelse.

    Tyvärr drabbas även BMW av oförkänt mycket överhäng fram p g a Tingvall och hans medarbetare.

    I övrigt perfekt!

  • #22 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Jörgen Postat: 2012-12-05 20:33

    Det är främst taklinjerna som påminner om A5. I övrigt tycker jag att den är ganska slätstruken,dock snygg.
    Med Bangle var BMW betydligt mer avantgarde än vad man är idag.

  • #23 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Fredrik Postat: 2012-12-05 21:13

    Jävlarr va go den va!

  • #24 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Edison Postat: 2012-12-05 21:34

    Stötfångaren bak ser ut som Kia Pro Ceed och interiören tilltalar inte mig det minsta. Annars snygg!

  • #25 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Klas Postat: 2012-12-05 21:44

    Förbannat snygg!! Läcker inredning med!!

  • #26 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Hamza Postat: 2012-12-05 23:52

    Underbaaar......

  • #27 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Mini mee Postat: 2012-12-06 08:02

    Sjukt snygg! Går nog inte att få en bättre bil i den här klassen. BMW har bevisat det innan och lär göra det nu också.

  • #28 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Pelle Postat: 2012-12-06 08:16

    Gör en tvådörrars Shooting Break av den, och se till att komfortstolarna från F10 blir möjliga att få, så har vi den optimala bilen. (Utan RFT-däck, då)

  • #29 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Jack Daniel Postat: 2012-12-06 09:43

    Riktigt snygg, äntligen har BMW något som kan mäta sig med A5, det var på tiden.

  • #30 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Stoffe Postat: 2012-12-06 11:02

    Var ser ni A5, synfel eller något annat kanske? Följer exakt BMWs koncept för 5- och 3- serien som visades för ca 4-5 år sedan. Mycket läcker och stilfull, men ingen shooting brake modell a la MB tack.

  • #31 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Biff Postat: 2012-12-06 11:03

    Very BMW:ish...

  • #32 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    VAGt Postat: 2012-12-06 13:01

    Den är ok - till B-stolpen.

  • #33 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Joe Postat: 2012-12-06 13:41

    Va fan!!!!!!!!!! En riktigt snygg BMW!!!!!!!!! Vad har hänt??!

  • #34 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Peter Postat: 2012-12-06 16:56

    Håller med Joe, äntligen en BMW som är snygg!

  • #35 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    LJ Postat: 2012-12-06 22:02

    Ändra inte för mycket BMW. AMS, hur i helvete ska man kunna svara på denna fråga?

  • #36 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Andden Postat: 2012-12-07 13:34

    Hmmm.. Jag var inte tveksam till 3-serien, men tycker att denna är mycket snygg. Mind = blown.

  • #37 Re: BMW 4-serie smygvisas inför Detroitsalongen
    Senior Postat: 2013-01-04 10:46

    @#13. Inredningen är säkert tänkt till de som kommer ha råd att köpa den. Gubbar!