• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Årets bästa tv-klipp – se och...

Årets bästa tv-klipp – se och njut!

ams TV med Fredrik Huldt i spetsen bjöd på 14 provkörningar under året. Hetast var två svenska prestandastjärnor – Koenigsegg Agera R och Volvo Polestar.

Klicka för att se årets fartchock.

Förutom våra högoktaniga provkörningar introducerade vi också vår nya spionavdelning där vår spionfotograf bland annat lyckades fånga BMW 3-serie GT och Mercedes GLA.

I oktober satte vi tänderna i nya Volvo S60 Polestar, och provkörde den på hemmaplan i Göteborg mot två prestandatyskar: Audi RS 4 och BMW M3. Läsarnas reaktioner var många och blandade.

Men det tveklöst mest sedda klippet under året var provkörningen av Koenigsegg Agera R. "Det här är en förarutmaning helt olik allt annat i den här världen", skrek Fredrik Huldt i den högljudda kabinen.

Se alla klippen i ams TV

Jag tycker tv-inslagen är kul – fortsätt så!
103
4

Det finns 3 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Årets bästa tv-klipp – se och njut!
    Klarsyn Postat: 2012-12-29 11:43

    Den där turboladdade Ford V8:an ger ju inte mer effekt än en halvtrimmad Toyota Supra från 1990-talet.

  • #2 Re: Årets bästa tv-klipp – se och njut!
    David Postat: 2012-12-29 17:13

    re: Klarsyn: Koenigsegg använde ett modifierat Ford block fram till 2005 då CCR gick ur produktion, efter det är det Koenigseggs design och blocken levereras av samma tillverkare som gör Veyrons block. Sen att jämföra med en Supra är helidiotiskt, och sen att klaga över 1140bhp är ännu mer idiotiskt, räcker och blir över helt klart.

  • #3 Re: Årets bästa tv-klipp – se och njut!
    Nisse2 Postat: 2012-12-30 11:03

    Toyota Supra fanns i väldigt många utförande under 90talet allt ifrån 2.0-liters motor på 150 hästkrafter samt en 2.0-liters twin turbo motor på 210 hästkrafter

    Det fanns även en 2.5-liters motor med dubbelturbo. Motorn som hade beteckningen 1JZ-GTE utvecklade 280 hästkrafter. En special modell av 3-liters MA70 modell som kallades för Turbo A och utvecklade 287 hästkrafter.

    1993 kom sen den kända supramodellen: MkIV.
    Då kom bilen med en 3-liters sexa och dubbla turboaggregat på 330 hästkrafter i s.k. Euro-spec, samt en 280 hästkrafters version för Japanska marknaden. Denna modell inkluderade en "känd" vinge, fanns också utan turboaggregat med 220 hästkrafter(uppdaterades sedan till 225) då utan vinge.

    Så Klarsyn vilken vill du halvtrimma?
    150hk ½ är 225hk eller värstingen 330hk ½ är 495hk. Och sen hur länge håller dom. Man ser inga liksom.

Du kan inte längre kommentera. Efter 30 dagar låses kommentarerna på auto motor & sport.

Månadens fråga

  • Använder du navigator i bilen?

Nyhetsbrev fem dagar i veckan

Varje vardag skickar vi dig de senaste 24 timmarnas hetaste nyheter till din e-post. Nyhetsbreven kan också innehålla specialerbjudanden.

  • Prenumerera på
    auto motor & sport nyhetsbrev
Trafiktesten