• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Drive och Koenigsegg...

Drive och Koenigsegg samarbetar

Christian von Koenigsegg får marknadsföringsskjuts av Youtube-succén Drive och lanserar en online-följetong med start den åttonde januari. Se teasern redan nu!

 

Youtube-fenomenet Drive med bland andra Chris Harris, Alex Roy och Matt Farah som bredsladdar sportbilar, hittar på upptåg och besöker tuners har fått sällskap av Sveriges egen supersportbilstillverkare: Koenigsegg. 

I serien om nio avsnitt, som heter Inside Koenigsegg, presenterar Christian von Koenigsegg exklusivt material om tillverkning och ingenjörskonst som satt Ängelholm på världskartan. 

Serien, som debuterar den åttonde januari, ska ta tittarna bakom kulisserna hos Koenigsegg och visa hur utvecklingen av supersportbilar påverkar biltillverkning i allmänhet. 

Här är länken till Drives Youtube-kanal!

Detta får man bara inte missa!
358
3

Det finns 12 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Gyre Postat: 2013-01-02 23:51

    Fan så roligt!

  • #2 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Jessica Postat: 2013-01-03 10:03

    Att köpa en sån bil är miljöterrorism.

  • #3 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Mads Postat: 2013-01-03 10:25

    Den går ju att köra på e 85, helt ok bil för miljön.

  • #4 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Hasse Fjäll Postat: 2013-01-03 12:00

    Synd att bilarna är så smaklösa på detaljnivå.

  • #5 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    SXV Postat: 2013-01-03 12:06

    Heja Sverige !

  • #6 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Hasse Fjäll Postat: 2013-01-03 12:09

    Vore intressant att få veta hur de får firman att gå runt? Imponerande envishet och glada investerar..

  • #7 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Andden Postat: 2013-01-03 12:54

    Miljöterrorism and I like it!

  • #8 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Micke Postat: 2013-01-03 14:26

    Kul!!!!! Vilken kanal går det på?Äntligen ett
    program om grejor som tillverkas i Sverige och
    för stunden glömma allt skit som asien öser över
    oss.Heja Christian!!!

  • #9 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Erik.S Postat: 2013-01-03 19:35

    Go Kricke och Co! Visa varför Koenigsegg är bäst!

  • #10 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Chante Hovsepian Postat: 2013-01-04 15:01

    Jessica hur tänker du nu???
    Miljöterrorism när en super/hyperbil används kanske MAX 500 mil om året VS en diesel/bensin personbil som körs 3000mil om året ja du kan ju ta fram miniräknaren och börja kalkulera vilken som e skitigast per år. Sen kan denna köras på E85. Googla upp det!!!

  • #11 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Peter Ternstrom Postat: 2013-01-04 15:02

    Heja Koenigsegg!

  • #12 Re: Drive och Koenigsegg samarbetar
    Ronny Postat: 2013-01-15 02:30