3/2013: 10 bilar x 4WD = Roligaste vinterbilen

Vi provkör 10 fyrhjulsdrivna bilar i snön och korar den roligaste. Provkörningar av tre olika suvar i olika prisklasser och Mercedes nya snygga kombi. Test av fyra bra småbilar - Polo, Yaris, Clio och Peugeot 208. Dessutom nya avslöjanden i vår reportageserie "Bränslebluffen".

Nr 3-2013 finns i butik 24 januari.

Vi provkör 10 fyrhjulsdrivna bilar i snön. Vilken är roligast - Range Rover Evoque SD4, BMW 650i, Audi RS 5, Bentley Continental GTC, Porsche Panamera GTS, Opel Insignia OPC, Mini Countryman S, Audi RS 3, Mercedes CLS 500 eller Subaru Impreza STI?
Läsarna har röstat fram Volvos nya citybil. Se den och möt designern bakom verket.
Provkörningar av tre olika suvar i olika prisklasser - Dacia Sandera Stepway, Ford Kuga och Land Rover Freelander.
Vi testar fyra bra småbilar. Men vilken är bäst av Volkswagen Polo, Toyota Yaris, Renault Clio och Peugeot 208? Vi vet.
Bränslebluffen del 7: Verkligheten överträffar dikten. Testförbrukning på 4.000 bilar visar att vi blir mer och mer lurade.
Vi testar vilken bakaxel som är bäst till nya Golf.
Begagnattest av populära Audi A5. Hur är den att äga?
Provkörning av nya och snygga Mercedes CLS Shooting Brake.
Vagnparken. Fredrik Huldt har köpt ny bil - vilken och varför?
4 x krönikor:  Peter Ternström, Thomas Berggren, Mikael Johnsson och Fredrik Huldt.

Nummer 3 finns i butik från och med torsdag 24 januari.
Som prenumerant har du tillgång till samtliga utgåvor av auto motor & sport sedan 1-2006 i vår Kiosk.

Läs direkt i datorn (ej surfplatta) - gratis för prenumeranter

Läs i surfplatta (iPad och Android)

Mer att läsa

Idag
Mercedes 600 kan knipsa av ditt finger – på två sätt
  • Supersvår quiz: Hur mycket kan du egentligen om Top Gear?
    Jaså, du kallar dig Top Gear-nörd? Upp till bevis! Nu är det dags att visa för kompisarna och kollegorna hur mycket du egentligen kan om Top Gear.
  • Alrik: Bilar är billiga
    Bilar är billiga! Tanken slår mig när jag tittar på nya Volvo S90. På 20 år har det som medelsvensken får kvar i plånboken ökat 70 procent. 1996 kostade Volvo 960 med 170 hk 260.000 kronor. Nya S90 "borde" därför kosta 440.000 kronor. Men det gör den inte. Långt ifrån.
Igår
Ny smart polisbil: Att ingen tänkt på detta förut?