• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Spion: Hyundai Genesis sedan

Spion: Hyundai Genesis sedan

Hyundai har fler modeller än de vi brukar se i Sverige. En av de lyxigaste är kanske på väg hit för att kunna sno marknadsandelar från premiumtyskarna. Här har vi sprillans nya bilder på Hyundai Genesis sedan.

Hyundai Genesis sedan är snart redo för en uppdatering. 2015 kommer vi få se den på vägarna. Klicka för fullstorlek!

Hyundai Genesis sedan är snart redo för en uppdatering. 2015 kommer vi få se den på vägarna. Klicka för fullstorlek!

Ta en spionbild och vinn en Canon-kamera. Skicka bilden till spion@automotorsport.se Klicka på bilden för att läsa mer.

Ta en spionbild och vinn en Canon-kamera. Skicka bilden till spion@automotorsport.se Klicka på bilden för att läsa mer.

Hyundai Genesis är vi mest vana att se i coupéform i Sverige, om än att den också är någorlunda ovanlig. 

• Mer spionbilder och -film på vår egen Spionsida

Men i USA och andra delar av världen är Hyundai Genesis sedan märkets lyxvagn och kommer i nuvarande utförande både med en 3,8-liters V6 och en 5,0-liters V8. 

Dessa spionbilder visar på en del förändringar som kan tyda på att Hyundai planerar att sälja bilen även i Europa. Man kan se vissa förändringar i den välmaskerade interiören och bagageutrymmet. Även lamporna runt om får uppgraderingar och nytt utseende. 

Före detta Audidesignern Peter Schreyer, som ritar systermärket Kia, är nu även ansvarig för Hyundai och man kan tydligt se hans signatur i juvelliknande lampor, släta ytor, en lång motorhuv och korta överhäng.

Om nu Genesis sedan ska introduceras i Europa får man räkna med att Hyundai har en dieselspis på lur. Eftersom Genesis sedan och Genesis coupé delar plattform är det bakhjulsdrift som gäller och således är bilen en perfekt premiumkonkurrent som siktar på Audi A6, Mercedes E-klass och BMW 5-serie. 

Inuti Genesis sedan kan man räkna med all tänkbar modern utrustning i premiumklass med Hyundais Blue Link telematics infotainment system som kronan på verket där Apples röstassistent siri även ingår, men även Google maps. Nu har vi äntligen fått en bra bild på inredningen som ser stram och elegant ut.

Eftersom allting prestanda mäts på Nürburgring vill inte Hyundai vara sämre, därför är man i full gång att konstruera ett eget testcenter i det gröna helvetet för att kunna fintrimma kommande modeller. Räkna med att denna faceliftade Genesis har körts många varv på Nordslingan. 

Klicka här för att se alla bilderna i albumet!

Helt rätt att få en stor tyskkonkurrent med Hyundai Genesis sedan i Europa. Gärna Sverige!
333
74

Det finns 56 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    SiggeN Postat: 2013-01-29 09:42

    Kommer inte ta en enda köpare ifrån tyskarna. Däremot de som tittar på Lexus kan säkert vara intresserade av denna (dock är de inte många).

  • #2 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Stisse Postat: 2013-01-29 09:45

    "Stor Tyskkonkurrent" Jo visst...
    Men köpare kommer den säkert att få, dock inte från presumptiva Lexusköpare... de vet bättre! ;)

  • #3 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Rakahanga Postat: 2013-01-29 11:07

    Dags att slå hål på myten om premiumtyskarna, särskilt bland journalisterna.

  • #4 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    :) Postat: 2013-01-29 11:15

    Vill ha!

  • #5 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    shogun Postat: 2013-01-29 11:37

    Jag har en del inte helt avlägsen släkt i USA. Människor i norra mellanvästern som tidigare med självklarhet körde bilar från europeiska premiumtillverkare. Fler och fler av dem har valt Hyundai Genesis eller Cadillac CTS när de bytt bil senaste vändorna.

  • #6 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Rejo Postat: 2013-01-29 12:08

    Helt klart. I USA har inte alla gått på myten om premiumtyskar som vi har gjort i Sverige. Japanska och koreanska bilar är mer accepterade där.

    Men i Sverige kommer de skraja tjänstemännen inte att våga välja något annat än en premiumtysk - de kan ju inte riskera att hamna utanför gänget! Även de som inte har råd att köpa Audi eller BMW blir ändå accepterade i tyskgänget om de köper en Volkswagen. Opel eller Ford är dock inte att tänka på, oavsett hur tyska de är.

    Hyundai Genesis kommer att få en ytterst marginell försäljning i Sverige.

  • #7 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    yxhall Postat: 2013-01-29 12:22

    Ford är inget Tyskt bilmärke.

    BMW började som kopia på en engelsk bil och började inte tillverka bilar på allvar fören under 1950-talet.

    Opel är Tysk mer än alla de övriga.

  • #8 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Alex Postat: 2013-01-29 12:57

    till er som inte tror att Hyundai kan ta kunder från premiumtyskar eller lexus vet absolut ingenting om dagens bilhandel verkar det som, för det har dom redan gjort med nya santa fen, inbyten som x3, x5 q5 q7 tillochmed har skett bara nu under första premiärhelgen.

  • #9 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Daniel Postat: 2013-01-29 13:29

    yxhall:
    Så du menar på fullaste allvar att Opel som har varit ägt av GM sen nån gång på 20-talet är "mer tyska" än MB?
    Kan ju då också tilläggas att MB tillverkade den första bilen i världen. Så frågan är när Opel blev "mer tyskt"...

  • #10 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Nattsvart Postat: 2013-01-29 13:48

    Mercedes Benz, BMW och Audi är och förblir det enda äkta premiumbilarna.

    Volkswagen, Jaguar och möjligen Lexus är premium light. Volkswagen har absolut högst kvalitet och lyxkänsla av dessa 3.

    Opel, Hyundai, Ford, Volvo, Toyota mfl. är slit och slängsopor som aldrig någonsin kommer att accepteras som premium av bilköparna.
    Inte ens premium light status likt VW kommer man i närheten av.

    Sätt er i en ny Volkswagen Passat och ni fattar vad jag menar. Allt håller högsta kvalitet. Nästa märke som knackar på underifrån till Premium Light är Skoda.

    Hyundai är ett skämtförsök, ungefär som Volvos drömmar och fantasier.

  • #11 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    .... Postat: 2013-01-29 13:52

    @Nattsvart

    Gå lägg dig igen.

  • #12 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Tommmy Postat: 2013-01-29 14:35

    Tror nog att Hyundai kan gå långt.

    Bär egentligen inte på några fördomsfulla rykten åt något håll och om designen och prestandan håller måttet så har de stor chans att slå sig fram. Kvalitet och driftsäkerhet har de redan.

    Så vitt jag förstår så har Koreanerna gott rykte vad gäller andra produkter som tex Samsung och LG.

  • #13 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    LJ Postat: 2013-01-29 16:06

    Inte en chans.

  • #14 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Anders Postat: 2013-01-29 17:23

    Säkert ingen dum bil, men tyskarna har lång erfarenhet att bygga stora "lyx"bilar vilket inte hyundai har. Så kanske om 5-10 år kanske dem kan ge tyskarna en match, men nu, inte en chans.

  • #15 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Mikael Postat: 2013-01-29 17:48

    Genesis är inte Hyundais lyxbil - det ar mer en premium bil - motsvarande Audi A6, BMW 5 serie, MB E-klass... Deras lyxbil är Equus som är i samma klass som Lexus LS460, BMW 7 serie, MB S-klass, Audi A8..

  • #16 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Daniel Postat: 2013-01-29 19:23

    Det här har man ju aldrig hört förr...
    Även om bilen är bra och fin på alla sätt så saknas den tungden i namnet.
    Jaguar, MB har just det.
    Det enda varumärket som lyckats någorlunda är Lexus.
    Varför inte bygga de bilar de är bra på och där ekonomi/familj spelar större roll??

  • #17 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Adam Postat: 2013-01-29 19:41

    Hade jag väl pengarna till en Mercedes så inte 17 skulle jag köpa en koriansk Hyundai för dessa. Det är bara i USA folk inte bryr sig om vad de rattar. Där går allt som är i plast att sälja.

  • #18 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    LN Postat: 2013-01-29 19:51

    @ Nattsvart

    Hahaha! Du behagar skämta!

  • #19 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    filip Postat: 2013-01-29 22:21

    @Nattsvart

    Haha, Volkswagen kvalitetskänsla? Stick för fan haha...

  • #20 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Q Postat: 2013-01-29 23:37

    Att tyska bilar skulle hålla bättre kan ifrågasättas. Kvalitetskänsla ja men från det till kvalitet finns det mycket att säga. Premium vad är det, tjock dörrklang, fina knappar och vred, men håller det bättre? Ett exempel, vi köper in cirka tio nya bilar i företaget per år. Förra året var det fem nya BMW 5-serie, tre av dessa har haft grava problem, en av dessa tre har blivit återköpt då hela bakvagnen var sned, två är det fortfarande strul med vad det gäller elektronik. En Audi A5 fick styrboxen bytt efter 1200 mil samt bakrutan bytt då den sprack i kylan. Bättre kvalitet knappast i någon större utsträckning med tanke på prispåslaget på dessa vagnar. Som en passus kan sägas att de bilar som varit bland de bästa utan problem de senaste tre åren är två Alfa 159 SW, det kunde man knappast tro. Är det kvalitet i form av driftsäkerhet vi snackar om så skulle jag nog allt köpa en Lexus, frågan är om någon kan komma i närheten av den tillförlitligheten om man ser nyktert på det och släpper sitt eget favoritmärke.

  • #21 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Germania Postat: 2013-01-30 01:30

    Kommer dyngan till Sverige så kortas Volvos liv med ytterligare ett år. Dessutom är den antagligen roligare och bättre på många områden än Volvos motsvarighet.

    BMW och MB ökar för att fortsätta att öka, ingen kommer ikapp. Världskända varumärken som innehar överlägset kunnande med ruskigt god ekonomi, ekvationen är enkel.

  • #22 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Nattsvart Postat: 2013-01-30 08:16

    Enligt mina beräkningar kan inte PV:s överlevnad förkortas ett helt år, då blir det negativt/minus eftersom tiden till bandet stannar förmodligen är c:a 10 månader.

  • #23 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Daniel Postat: 2013-01-30 09:14

    Re NATTSVART

    Ditt inlägg är naturligtvis på skämt. För du kan inte mena allvar om kvaliteten på VW...
    Vi har en Lexus IS och en Passat. Båda ca tvåtre år.
    Lexus NOLL fel. Passat mer fel än snittet.

    Kvalitetskänslan du nämner är också högre i Lexus.
    Har du suttit i nya GS ens???
    Ändå rätt nöjd m Passaten den är ganska bra på det mesta.
    Men nog smäller en V40 högre än en golf och en S60 högre än en Passat mm

  • #24 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Nattsvart Postat: 2013-01-30 09:59

    En Golf av gamla generationen är fullständigt överlägsen en V40 på alla punkter.
    Läser du inte biltester?

    Tänk då vad nya Golf på MQB plattformen är.
    Den är ljusår bättre än V40. Går inte ens att jämföra.
    Och S60/V60 är en slarvigt byggd småbil om man jämför med en gedigen Passat.
    Passat ska jämföras med V70, och för att en V70 ska kännas jämförbar med en instegspassat måste du upp i Summum nivå på V70, trots det så känns den plastig och billig om man jämför.

    Jag har jämfört båda bilarna och kom fram till att min Alltrack är lirar i en annan division än Volvo.
    Det fanns inget i Volvohallen som kom i närheten kvalitetsmässigt och körmässigt.

    Närmast VW ligger Mercedes, Audi och BMW.

    Volvo ska jämföras med Opel, Ford och KIA och även i det sällskapet har Volvo svårt att hävda sig.
    Konstigt att dom säljer överhuvudtaget.
    Dom är törstigare, tråkigare, trängre och dyrare än konkurrenterna i klassen.

  • #25 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    John Postat: 2013-01-30 11:02

    Det är Hyundai Equus/Kia K9 som är märkets lyxvagn och den kokurrerar absolut i samma liga som tyskarna i USA och Asien!

  • #26 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Lars Postat: 2013-01-30 21:33

    De som har krav och pengar bryr sig inte ett dugg vad som kommer från Korea.

    Hur trevlig är t ex Lexus?

    En död bil som bara har chans mot smäckiga jänkare.

  • #27 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Q Postat: 2013-01-30 22:32

    Lars. Krav och pengar, tittar på tyskar nja... det beror snarare på om du inte har tillräkligt med pengar så köper du dig en tysk för att få lite status. Krav på vad, kvalitetskänsla men knappast på högsta kvalitet, där är de inte bättre än någon annan.Hållbarahetsmässigt kommer inte en tysk i närheten av Lexus. Hur trevliga vissa av de tyska modellerna modellerna än är....dock är de väldigt bra på att få framför allt svenskar som lider av lite komlex att köpa det fullt ut. För visst känns det bättre så på garageuppfarten i villaområdet, även om man bara hade råd med en 520d och valt bort märkningen på bakluckan.....

  • #28 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    ZR1 Postat: 2013-02-25 15:15

    Hiiiijjjjjjjjjuunnnnnnnnndaaaaaajjjjjjjj..... pftttt vilket skämt!!!!!!!!

  • #29 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Adam Postat: 2013-02-25 15:26

    Säkert en helt ok bil för folk som gillar kvalitet men struntar helt och hållet i design och känsla.
    Jag kör Audi A7 och är jätte nöjd.
    Säger dock inte att Audi är bäst, alla kan få fel på en bil som är byggd utav människor.
    Men den uppfyller mina krav och är fantastiskt fin att se på.
    Även när man kör bilen sitter allt där det skall sitta och styrningen är tung och fin.
    Audi är och kommer bli ännu starkare.
    Dem som inte vill inse det kommer säkert köpa Hyundai/kia och gråta sig till sömns när de ser hur bra Audis bilar håller, och deras egna rostat bort efter några vintrar.

  • #30 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Hans H Postat: 2013-02-25 15:58

    Nattsvart och Lars jobbar nog på samma VW-anstalt. De har samma inkrökta åsikter om alla andra märken än VW.

  • #31 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Christian S Postat: 2013-02-25 16:31

    Ser nästan ut som Hyundai ska härma Fords nya grill som Ford i sin tur snott från Aston Martin.

  • #32 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Jimmy Postat: 2013-02-25 16:35

    Nattsvart du borde bli ståuppare! men kvalitet för dig kanske motor och växellåderas är?

  • #33 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    PG Postat: 2013-02-25 16:37

    Ny designer? Mindre avkalkerad från 5-serien än förra generationen då förhoppningsvis?

  • #34 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Johan S Postat: 2013-02-25 17:30

    Jag tror snarare att Nattsvart jobbar på någon konkurrent till VW. Hans uppgift är att vi ska börja associera VW med hans dryga kommentarer. Till sist har man bara en nattsvart känsla i sinnet när man hör VW nämnas :-)

    PS Har själv en ny Sharan som redan har haft problem med förardörren, bakre elskjutdörr och minnekortläsaren. Inte riktigt premiumkänsla där inte.

  • #35 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Danne Postat: 2013-02-25 18:45

    Själv tillhör jag skaran som inte tror att tyskar bygger bättre bilar. Dom bygger självklart bra bilar så jag skulle gärna vilja ha en, men jag skulle också kunna tänka mig en Hyundai, Lexus, Infiniti eller något annat asiatiskt märke.

    Hade man haft råd så hade man provkört och utvärderat. I USA är asiaterna redan farliga konkurrenter och här i europa har Lexus visat att dom kan och nu är Infiniti på G. Om en tio år kommer vi nog alla se lite annorlunda på bilmarknaden än vi gör i dag.

  • #36 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Martin Postat: 2013-02-25 19:05

    Till skillnad från tex. Volvo försöker iallafall Hyundai bli premium. Man måste börja någonstans. Volvo kommer aldrig kunna bli premium så sänge de vägrar satsa på en S-klassutmanare.

  • #37 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    mhult Postat: 2013-02-25 19:30

    Det är mycket snack om vilket bil som är "bäst", som om en enda bil skulle kunna vara bäst för alla. Jag köper premiumbilar, men hyser inga illusioner om att de håller speciellt mycket bättre än billiga märken. De kanske håller LITE längre, men för maximal "livslängd per krona" tror jag det är betydligt bättre att att köpa två stycken 250 000-kronorsbilar efter varandra än en 500 000-kronors.

    Jag köper premiumbilar i första hand eftersom jag vill ha bra ljudisolering, starka motorer, hög kvalitetskänsla och riktigt bra ljudanläggningar. Det är ofta dessa egenskaper som saknas hos billiga bilar. Även ett lågprismärke som Ford kan bygga bilar med riktigt bra chassin. Mondeo är ju ett under av komfort och väghållning.

    Åter till Hyundai: Genesis coupé 3,8 V6 är ganska fin att köra, men saknar en hel del finslipning:

    1. Den blå displayen är fullständigt oläslig i solljus. Hur en biltillverkare kan släppa ifrån sig en sådan lösning är för mig obegripligt. Jag dömde ut den efter tio sekunder, vilket alla produktutvecklare och chefer också borde ha gjort, om de inte kört bilen uteslutande på natten eller mulna dagar.

    2. Vidare så är ljudkvaliteten från stereon helt bedrövlig, vilket också alla som är en liten gnutta kräsna på ljudkvalitet borde ha stört sig på.

    3. Gaspedalen har en konstig mappning, med "av och på"-känsla.

    Dessa brister känns för mig som att biltillverkaren snålat för att hålla nere priset. Dumsnålhet säger jag, och köper andra bilar.

    Om Genesis sedan har samma brister tror jag inte de kan ta några kunder från de etablerade premium-tillverkarna, förutom på pris då, för snåla kunder som inte är så kräsna.

    Jag skulle dock gärna testa Hyundai Equus. Här har man ju på allvar försökt att bygga en lyxbil. Eftersom den är 20 till 40 procent billigare än konkurrenterna kanske man inte ska göra sig för stora förhoppningar. Om den mot förmodan skulle vara lika finslipad som de etablerade lyxmärkena skulle jag defniitivt kunna tänka mig att köpa den, om den kom till Europa.

    För mig handlar premium om produktegenskaperna, inte vilket märke som sitter i fronten.

  • #38 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    chrille Postat: 2013-02-25 19:43

    Mhult har satt huvudet på spiken. Många av mina kunder som kör Lexus, BMW, AUDI, MB är sällan särskilt märkestrogna utan köper det som ger mest premiumkänsla. Ofta växlande mellan dessa fyra märken.

  • #39 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    SjöRobban Postat: 2013-02-25 19:46

    Här går det gött i forumet.. Personligen så håller jag mig till tyska och italienska bilar. Bra att Hyundai försöker, blir onekligen intressant när ni testar den.

  • #40 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Klarsyn Postat: 2013-02-25 19:48

    Sydkoreanska biltillverkarna ligger klart tvåa efter de japanska när det gäller kvalitetsarbetet. Tyskarna, amerikanerna, svenskarna och de övriga har fortfarande mycket kvar att lära.

  • #41 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    ABT Postat: 2013-02-25 21:02

    Oj, ett växelreglage från BMW. Inte så oväntat från en tillverkare som ständigt kopierar.

  • #42 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Jonte Postat: 2013-02-25 21:18

    Hyundai kommer att gå långt. Premium eller inte, alla tyska fabrikat får akta sej för koreanerna. Pengar och vilja har dom i överflöd. Troligen kommer dom konkurera ut ett antal biltillverkare på vägen. Volvos största misstag var att säga att dom skall bli premium. Premium är trams som en hel del tror att det är det bästa som finns. Om en bil ligger i topp på kvalitet eller säkerhet t ex så medför det att bilen är premium. Till Nattsvart och Germania.. Fan vad roliga ni är. Att ni bara orka lägga den tid och kraft som ni gör för att försvara tysklands bilindustri. Lite svårt att ta kritik kanske?

  • #43 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Equus Postat: 2013-02-25 22:20

    En Hyundai Equus kanske? Där har ni en bra bil!

  • #44 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    JB Postat: 2013-02-25 22:41

    Även om jag är säker på att liksom Lexus, bilen blir mycket fin. Den stora utmaning tror jag de får i kvaliteten på designen. Min hustru kör fortfarande en Mini Cooper från 2005. Förvisso ingen premium bil, men designen känns fortfarande fräsh så hon har inget behov att byta. Att köra omkring i en Hyndai från 2005 känns nog inte lika bra.

    Det tror jag blir en stor utmaning för Hundai

  • #45 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Carl Postat: 2013-02-26 05:04

    Nattsvart, dina kommentarer blir mer och mer löjliga.
    Du är lika hjärntvättad i din tro på VW som al-Qaida krigare med blind tro på ledarnas tolkning av Koranen.

    Sanningen är att den nya Golf har stora problem at vinna testar mot V40. I testene
    Även du måste snart fatta at VV's kvalitetskänsla just är känsla och inte kvalitet.

    Nya VW Passat! Skitbilen kom på marknaden 2005 (B6) och fick face-lift under 2010 (B7).
    Kan bara informera om att V70 faktiskt lanserades 2007 (S80 lanserades 2006).

    Äger själv Toyota Avensis 2010 men har provad nya Golf, nya A3, nya A-klass, BMW1'er och nya V40. Mitt val utan tvekan V40.

    Tilbaka åt kvalitet, hört om Dekra?
    http://www.gebrauchtwagenreport.com/index.php?id=13
    http://www.gebrauchtwagenreport.com/index.php?id=12

  • #46 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Carl Postat: 2013-02-26 05:19

    A6/5'er/E-klass/V70

    http://www.gebrauchtwagenreport.com/index.php?id=12

    Mondeo/Mazda 6/Avensis/Passat

    http://www.gebrauchtwagenreport.com/index.php?id=12

  • #47 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    QB Postat: 2013-02-26 10:35

    @ Nattsvart

    Gick in i wv bilhall igår och kan inget annat säga än att det lukta plast när man gick in i hallen, passaten lukta skit rent ut sagt och kändes långt ifrån en V70, volvon känns mycket mer gedigen än om man jämför med passaten. Volvo V70 lirar minst en klass upp jämfört med Passat. Prisvärd bil som ligger snäppet under bmw5serie, audi a6, meredes e-klass men passat det ligger fan o med i nedre botten!!!

  • #48 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Lars Postat: 2013-02-26 10:53

    Som sagt, inte en enda Mercedes, BMW och Audiägare tittar åt koreamärket.
    Patetsik rubriuksättning!
    Det är en konkurrent till uddabilar i den klassen, Infinity Lexus o vad de nu kan hitta på för nonsensnamn på sina bilar

  • #49 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    mhult Postat: 2013-02-26 12:10

    Lars, Lexus är långt ifrån någon uddabil i klassen. De säljer inte lika mycket som tyskarna (cirka 500 000 bilar årligen), men att kalla dem uddabilar får dig att verka en smula okunnig. Audi, BMW och Mercedes säljer visserligen drygt dubbelt så många bilar vardera, men en stor del av dessa är de minsta och billigaste modellerna.

  • #50 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Erik Postat: 2013-02-26 12:21

    Lars, en desperat tyskbilsägare som låtsas att han kört Lexus. Och kritiserar märket konstant överallt för han vet att de har en överlägsen riktig kvalitet och inte bara en kvalitetskänsla som tyska bilar har. Jag vet, jag har kört både tyskt och japansk premium.

  • #51 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    SiggeN Postat: 2013-02-26 14:01

    mhult...tvivlar starkt på att Lexus skulle sälja 500' per år. Hälften ligger nog närmare sanningen.

  • #52 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    fakta Postat: 2013-02-26 14:24

    Lexus säljer 500000 per år helt riktigt. 250000 säljer man i USA per år. Man hade som mål 2012 att sälja 500000-510000 årligen.

  • #53 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    SiggeN Postat: 2013-02-26 14:36

    fakta...du får gärna hänvisa till en källa. Tror nämligen inte att det stämmer.

  • #54 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    Dagsljus Postat: 2013-02-26 15:23

    Det går alltid att sälja kopior, klockor, tröjor bilar men det vill inte alla ha så jag tror inte tyskarna behöver oroa sig jätte mycket, de kommer förmodligen alltid att vara steget före. Därmed inte sagt att en kopia nödvändigtvis är dålig men den är dock i regel heller aldrig bättre, alltid steget efter.

  • #55 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    mhult Postat: 2013-02-26 17:30

    Dagsljus, vad gör Hyundai till en kopia? De lanserar en egen produkt i ett för dem nytt segment. På vilket sätt är det en kopia?

    På vilket sätt är förresten Audi mindre av en kopia än vad Lexus är? Audi V8, som var Audis första riktiga lyxbil, började säljas endast några månader innan Lexus LS.

  • #56 Re: Spion: Hyundai Genesis sedan
    HL Postat: 2013-02-27 03:53

    Tyskt? Aldrig i livet! I synnerhet inte VW eller BMW...
    Koreanskt? Nja, men hellre.

Du kan inte längre kommentera. Efter 30 dagar låses kommentarerna på auto motor & sport.

Månadens fråga

  • Om du kunde hyra en klassiker i en vecka, vilken av nedanstående skulle du välja? (Ju tjusigare bil desto mer kostare det, så klart!)

Nyhetsbrev fem dagar i veckan

Varje vardag skickar vi dig de senaste 24 timmarnas hetaste nyheter till din e-post. Nyhetsbreven kan också innehålla specialerbjudanden.

  • Prenumerera på
    auto motor & sport nyhetsbrev
Trafiktesten