• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Saabs sajt är tillbaka – med...

Saabs sajt är tillbaka – med information

Bit för bit börjar pusselbitarna i Trollhättan hitta sin plats igen. Nu har Saab återlanserat sin sajt på adressen www.saabcars.com. En av nyheterna är att Saabs sajt även kan läsas på kinesiska.

www.saabcars.com/

Saab är tillbaka på nätet, nu även på kinesiska. Klicka på bilden för att hoppa till Saabcars.com och bilda dig en egen uppfattning.

National Electric Vehicle Sweden AB, Nevs, har köpt Saab Automobile och har för avsikt att producera bilar i Trollhättan igen. Och även i staden Qingdao, Kina, där en ny Saab-fabrik ska byggas (klicka på länken för att läsa mer).

Att starta produktionen på nytt är ingen liten uppgift. Saab 9-3 måste till exempel modifieras på en del punkter och även få en ny drivlina då de gamla motorerna tillhörde GM. Parallellt sker utveckling av elbilar med 9-3 som bas och även färdigställandet av den helt nya Phoenix-plattformen.

Att pusselbitarna börjar hamna på plats bevisas bland annat av att Saabs sajt nu är uppe igen. Numera kan den även läsas på kinesiska och det går även att se vilka lediga jobb som finns hos Saab Automobile. Klicka på länken www.saabcars.com för att ta en titt själv.

Bra jobbat, kul att Saab är tillbaka på nätet igen.
715
18

Det finns 19 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    JW Postat: 2013-01-31 17:13

    Jag hoppas verkligen att det går hela vägen den här gången.

  • #2 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Germania Postat: 2013-01-31 19:01

    Det går dit det förtjänar, m a o åt h-lvete.

  • #3 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Hans H Postat: 2013-01-31 20:37

    Germania vill att A L L A ska köra tyskt. Och det är det h-lvete han menar.

    Men jag vill inte ställa upp på hans drömvärld.

  • #4 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Nisse Postat: 2013-01-31 21:25

    Tex I Tyskland är folket stolta över sina bilar. Här pratar många skit över svenska produkter och sitt land. Verkligen sjukt att man inte får vara stolt över sitt land och deras produkter. Myndigheter kunde föregått med gott exempel och köpa Svenska bilar istället för tex Ford, Bmw Vw med flera.

  • #5 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Saab FTW Postat: 2013-02-01 03:16

    @Germania idi tika sasi ihnij chlen ;)
    Finns inget bättre än köra lätt trimmat eller högt optimerat SAAB.
    Jag förstår @Germania att de svider att betala mycket pengar för tyskt diamat som blir ifrån körd.
    Har kört ifrån en hel del audi, bimers, porsche haha.
    Undra inte på att man ser dom knappast på några stora ban samlingar förutom porsche
    Ska trimmas mer och med glädje köras och skratta i bak spegel :)

  • #6 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Adam Postat: 2013-02-01 09:03

    En fluga gör ingen sommar. En sajt gör ingen bil.

  • #7 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Nattsvart Postat: 2013-02-01 09:52

    I en perfekt värld skulle alla köra VW.
    VW har en minst modell som passar er alla.

  • #8 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Kebab bosse Postat: 2013-02-01 09:54

    Får hoppas de masserat motorerna rejält, 500-600 hk och feting trim på. Skulle inte förvåna mig om bilarna kommer ut med hjulspin direkt från produktionslinan.

  • #9 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Elbilar Postat: 2013-02-01 10:38

    Elbilar är framtiden, otto-motorn kommer snart att bli förbjuden eller straffbeläggas med så sjukt höga skatter att ingen kan äga den. Börja lära era om kWh är mitt råd www.laddaelbilen.se är en bra start.

  • #10 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Hans H Postat: 2013-02-01 11:44

    Ein Welt, ein folk, ein Auto, ein Nattsvart.

    Nej tack!

  • #11 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    z Postat: 2013-02-01 11:54

    Kul att SAAB är på G.


    re "Elbiiilen", tack för tipset... just sådan som du,

    http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc

    ,vet vi har mycket att lära ut till oss som inget begriper :)

  • #12 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Mr SAAB Postat: 2013-02-01 12:45

    Nice!
    Bra jobbat, nu blir många konkurenter avundsjuka.
    Öka takten o visa alla pessimister att saab är den bästa bilen som kommer att finnas på bilmarknaden.

  • #13 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Roy på Macken Postat: 2013-02-01 12:54

    Förstår mig inte på dom människor som vill att ALLA ska köra just deras favoritmärke! Hur tråkigt skulle inte det vara? Snacka om Svenssonbil! :-P

  • #14 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    VM. Postat: 2013-02-01 15:16

    Tror inte ett smack på elbilar. Laddhybrider dock.

  • #15 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    PG Postat: 2013-02-01 18:33

    Det verkar som om att många är anställda hos Saab's konkurrenter, förmodligen tyska biltillverkare. Jag kan förstå att ni blir avundsjuka och skärrade.
    Lycka till Saab , den svenskaste bil som vi har!

  • #16 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    marre Postat: 2013-02-02 09:43

    Till er alla som trodde saab var borta, saab kommer ALLTID att finnas i någon form på marknaden, detta varumärke kommer ALDRIG att blekna,om sisådär en 25-30år finns det inte en enda oljedroppe kvar i jordens inre som vi kan pumpa ut, hur tror ni att transporterna ska då skötas, EL heter det på svenska + väte

  • #17 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    marre Postat: 2013-02-02 10:19

    om 50år är bensin/ diesel lika ovanlig i bilar som drivmedel som laddhybrid är just nu idag, lycka till NEWS framtiden ligger framför era hjul:-)

  • #18 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Biverkningar! Postat: 2013-02-02 16:09

    Jag har blivit tvungen att börja köra ett Germanskt bilmärke på jobbet! :-(
    (Kör självklart SAAB privat)

    Nu har högerarmen börjat "flyga upp" på mig!
    Finns det någon hjälp, mot denna biverkning?

    http://www.hitler.org/artifacts/volkswagen/
    http://4.bp.blogspot.com/-kZNInNJY4EE/UI6pjGMYlSI/AAAAAAAAFKo/VEfd4aRKXMo/s400/hitler-and-volkswagen-beetle.png

  • #19 Re: Saabs sajt är tillbaka – med information
    Anders Postat: 2013-02-04 07:53

    Lycka till Nevs, affärsplanen är uppe i det blå precis som cirkusdirektören Mullers :-)