• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Volvo V40 till verkstad

Volvo V40 till verkstad

Volvo återkallar över 20.000 exemplar av V40 för ett problem med vindrutespolningen. Blir det verkstadsbesök för dig?

Kör du nya Volvo V40 kan du snart få besöka verkstaden.

Efter Toyotas och Lexus återkallelse på totalt över 1,3 miljoner bilar är det nu dags för Volvo att kalla tillbaka ägarna till verkstaden.

Volvo återkallar över 21.000 exemplar av V40, varav drygt 2.900 i Sverige. Problemet är en ventil i systemet för spolarvätskan, som kan göra det svårare att spola rutan. Ibland kan föraren behöva vänta flera sekunder på att trycket i systemet blir tillräckligt högt för att rutan ska spolas.

Volvo kontaktar V40-ägarna med post.

Helt rätt av Volvo att återkalla bilarna.
168
14

Det finns 35 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Volvo V40 till verkstad
    Erik.Widelund Postat: 2013-01-31 20:23

    Något som VAG borde ha gjort med strålkastar spolningen på nästan alla volkswagen. Täcksidan på sprutningen lossnar hela tiden.

  • #2 Re: Volvo V40 till verkstad
    Germania Postat: 2013-01-31 21:15

    Volvo återkallar över 20.000 exemplar av V40 för ett problem med vindrutespolningen. Blir det verkstadsbesök för dig?

    -Nej, jag kör BMW.


    Helt rätt av Volvo att återkalla bilarna.

    -Ja, och ge kunderna pengarna tillbaka, hela köpeskillingen plus goodwill för sveda och värk.

  • #3 Re: Volvo V40 till verkstad
    1,3 miljoner Postat: 2013-01-31 21:24

    återkallade inte bmw några bilar för nått år sedan?

  • #4 Re: Volvo V40 till verkstad
    Germania Postat: 2013-01-31 21:33

    Nix, inte min.

    21 000 bilar är egentligen inte speciellt många, vilket är ett bekymmer i sig.

    Knappt fem år kvar.

  • #5 Re: Volvo V40 till verkstad
    Koenigsegg Postat: 2013-01-31 21:52

    Vad är problemet? dom har hittat ett fel dom återkallar bilarna dom fixar det HELT GRATIS!! Så vad klagar alla på?

  • #6 Re: Volvo V40 till verkstad
    Qurt Postat: 2013-01-31 22:02

    Håll inte på och hacka på Volvo nu, debatten mellan Volvo och tyskarna kommer hålla på lika länge som de både är vid liv ändå

  • #7 Re: Volvo V40 till verkstad
    Germania Postat: 2013-01-31 22:06

    M a o 5,5 år till (inkl. eftersnack).

  • #8 Re: Volvo V40 till verkstad
    Nattsvart Postat: 2013-01-31 23:21

    Hela Volvos livlina hänger på denna
    Sminkade Ford Focus. Nu börjar problemen redan innan ägarna stoppat nyckeln i tändningslåset.

    Mindre än ett år kvar.

  • #9 Re: Volvo V40 till verkstad
    Range ROver Postat: 2013-01-31 23:21

    Germania: Inte för att försvara volvo. Men är det inte flera BMW-ägare som råkat ut för totalras på sina 20d-dieslar pga tillverkningsfel, och där BMW inte varit speciell generösa med att ersätta verkstadsräkningar...

  • #10 Re: Volvo V40 till verkstad
    MX-Anders Postat: 2013-01-31 23:31

    Jag var på en BMW-verkstad idag och där stog TVÅ stycken 320 D med helrasade motorer.
    Ett vanligt problem på dessa enl verkstadespersonalen ... :(

  • #11 Re: Volvo V40 till verkstad
    Germania Postat: 2013-01-31 23:44

    <Range ROver>

    Det är väl så att de bästa granskas alltid i sömmarna och en gång hos BMW motsvarar hundra gånger hos Volvo.

  • #12 Re: Volvo V40 till verkstad
    C63AMG Postat: 2013-02-01 01:12

    Germania, du har verkligen inget bättre för dig än att hacka på Volvo i varje artikel? Vad är problemet? Finns det inga BMW-forum du kan hänga på och diskutera vilka neonljus ni ska ha under bilen eller hur ni ska kunna bygga dieslar som håller?

  • #13 Re: Volvo V40 till verkstad
    svenne Postat: 2013-02-01 03:46

    Germania / Nattsvart fick sparken från monteringsbandet på Volvo Torslanda och har sen aldrig lyckats få något annat arbete. Det är därför som han är så bitter mot Volvo och önskar att hela företaget ska gå under.

  • #14 Re: Volvo V40 till verkstad
    David Postat: 2013-02-01 06:15

    Jag tror germania är bmw återförsäljare och nattsvart är föredetta saab handlare som nu blivit bitter och tvingas sälja VW.

  • #15 Re: Volvo V40 till verkstad
    Erik Postat: 2013-02-01 08:22

    Suck... Klart de fixar gratis, eftersom deras korta garatin är längre än vad v40 har existerat..

    Första vinter för v40 och man återkallar hela produktionen. det är bra jobbat. not

  • #16 Re: Volvo V40 till verkstad
    je roule Postat: 2013-02-01 08:24

    Hahaha, två klockrena kommentarer från svenne och David :-D
    Det är en lågoddsare att gissa att Germania och Nattsvart kontrar med att berätta hur mycket de tjänar och hur ofta de byter ut sina 535d.

  • #17 Re: Volvo V40 till verkstad
    Anders Postat: 2013-02-01 08:33

    David, ja något sånt kan det vara. Mest troligt är dock att både Germania och Nattsvart bor i en liten håla med volvoraggare samt BMW- och GTI-raggare. Det är där de får referenserna om andra bilmärken ifrån och egentligen handlar det om vilka som har mest neonljus och wunderbaums

  • #18 Re: Volvo V40 till verkstad
    Anette Postat: 2013-02-01 09:00

    Löjligt - detta problem påpekade jag när jag fick min V60 för 2 år sedan, men det var/är fortfarande inget känt problem enligt min personlige
    tekniker ..........

  • #19 Re: Volvo V40 till verkstad
    Germania Postat: 2013-02-01 09:08

    Detta är riktigt roligt!

    <C63AMG>
    Dyker bara upp för att kommentera Germania, man blir ju nästan lite mallig. Förresten var har H-ldt tagit vägen?

  • #20 Re: Volvo V40 till verkstad
    V40 D3 Summum Postat: 2013-02-01 09:25

    Jag har fått återkallelse på min bil men har inte upplevt något problem.
    Helt rätt av Volvo att återkalla. Tänk om alla tillverkare gjorde så. Kolla bara på Volkswagens problem med DSG-lådorna...inga återkallningar där inte.

  • #21 Re: Volvo V40 till verkstad
    Nattsvart Postat: 2013-02-01 10:10

    Kör man VW så blir det inga verkstadsbesök.
    Det enda problemet jag har med min VW är andras avundsjuka blickar.

    Jag vet att det är få förunnat att stilfullt framföra ett stycke tysk kvalitetsvagn från Wolfsburg, och jag skulle också må dåligt om jag tvingades hålla till godo med en sketen Volvo.

    Jag förstår er frustration, och jag har empati och känner med er som tyvärr hamnat bakom ratten på en Geelykälke.

    Men tappa inte hoppet VW ska ta fram ett billigare budgetmärke inom kort som efter viss ansträngning kanske blir överkomlig även för er.

  • #22 Re: Volvo V40 till verkstad
    .... Postat: 2013-02-01 10:14

    @Nattsvart

    Verkar som att det egentligen är du som är avundsjuk. Dvs avundsjuk på att Volvo tar sitt ansvar och fixar detta gentemot VW ignorans.

  • #23 Re: Volvo V40 till verkstad
    Rejo Postat: 2013-02-01 10:31

    Nattsvart, det är inte avundsjuka blickar du ser. Det är folk som ler i mjugg. Passat-försäljningen faller som en sten och Volkswagen tvingas stoppa produktionen:

    http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130130/ANE/130139983/vw-plans-further-cuts-in-german-passat-production&cciid=internal-anehome-mostright#axzz2JdazCXoB

    Och förresten, det behövs väl inget billigare budgetmärke när man redan har Das Auto? Det är ungefär som att Tata skulle släppa en budgetvariant av Nano...

    VW är bilvärldens motsvarighet till Lidl så håll hårt i din Passat, det kan bli samlarvärde på den snart! ;)

  • #24 Re: Volvo V40 till verkstad
    eik Postat: 2013-02-01 11:00

    Min personliga upplevelse VW ägare men med Volvo i familjen är att Volvos kundservice är jäkligt bra. Eller så är bara VW sämre än genomsnittet med goodwill?

  • #25 Re: Volvo V40 till verkstad
    adolf Postat: 2013-02-01 13:51

    Citat:
    Germania, du har verkligen inget bättre för dig än att hacka på Volvo i varje artikel? Vad är problemet? Finns det inga BMW-forum du kan hänga på och diskutera vilka neonljus ni ska ha under bilen eller hur ni ska kunna bygga dieslar som håller?


    BMW dieslarna är ett av världens bästa motorer. För ni som inte är så insatta så kan jag berätta att Volvo köpte in ett antal BMW dieslar för att plocka isär den och se om man kunde göra den bättre?? Nej det kunde man inte 20d är världens bästa de vet alla, speciellt Volvo som försökt kopiera den. Källan är en ingenjör från Volvo en god vän till mig. Volvo kan aldrig bli premium tyvärr. Problem händer i drabbar alla bilar de byggs av människor

  • #26 Re: Volvo V40 till verkstad
    .... Postat: 2013-02-01 14:02

    @adolf

    20d är bäst, på att haverera!

  • #27 Re: Volvo V40 till verkstad
    Karl Postat: 2013-02-01 15:03

    Citat:
    @adolf

    20d är bäst, på att haverera!


    Jag vet inte vad ni pratar om haverera när , hur många klart alla är avundsjuka på Bmw som är bäst säljaren 3(serien och alla bilar försöker härmas men det kommer man inte långt med. När jag var yngre köpte jag en helt ny Volvo v70 -01 det var den värsta bilupplevelsen jag haft 2 dörrar gick inte att öppna pga deras värdelösa tjackpundare glömt några delar på monteringen, och samma tjackpundare som gör en sista kontroll och godkänner en bil som inte är färdigskruvad // ja det låter jättepremium. Kass kvalité gnissel plastig. Har aldrig köpt en Volvo sedan dess och hållit mig till 2 japanska och alla tyskar utom Porsche

  • #28 Re: Volvo V40 till verkstad
    orka Postat: 2013-02-01 22:36

    Hur många tillverkare erkänner fel på sina bilar? Oerhört bra att Volvo tar sitt ansvar och rättar till ett fel som de flesta ägarna inte ens har märkt. Ett av Volvos kärnvärden är säkerhet och på det området finns inte många som slår lilla Volvo på fingrarna. Kinesägt? Ja, det är det och om det då är kineser som lagt grunden för Volvos säkerhetsarbete och konstruktion, grattis alla kineser.

  • #29 Re: Volvo V40 till verkstad
    Germania Postat: 2013-02-02 01:10

    Det kan inte vara kul för de som verkligen gillar Volvo, vilket några verkar göra, samtidigt som alla innerst inne egentligen både vet och förstår att Volvo kommer att upphöra.

    Jag har förståelse för att folk blir frustrerade och ledsna. Lite som när sonens lag i knattefotbollen kommer sist i serien, man vill ju att sitt älskade barn ska få vinna men de får den plats de förtjänar. Detta trots att de har Polestar-blåa lagtröjor och dricker RedBull samt tittar på Discovery med pappa.

    Jag lider med pöbeln (innefattar även alias C63AMG).

  • #30 Re: Volvo V40 till verkstad
    C63AMG Postat: 2013-02-02 01:22

    Jag är den förste att lovorda BMWs dieslar.
    Jag kör dem med jämna mellanrum och de har länge varit bland de bästa.
    De som vet något är dock medvetna om att även Volvos dieselfemmor sedan några år tillbaka är riktigt riktigt bra. Tyvärr lyssnar folk för mycket på egna fördomar och andras rykten vilket gör att det tar ett tag för gamla fördomar att krossas.
    Så Nattsvart/Germania/Adolf/Karl, ta en sväng i en V40 D3 eller D4. Vem vet, Volvo kanske inte är så tokigt ändå. Fast ni har förstås redan provkört? Det vore ju lite pinsamt annars, att kommentera en bil man inte ens kört.
    @ Germania: Du får nog läsa annat än Volvoartiklar så ser du att jag kommenterar rätt mycket. Inte bara på ditt rantande.

  • #31 Re: Volvo V40 till verkstad
    Tom Eng Postat: 2013-02-02 02:46

    BMW återkallar 1,5 miljoner 5- och 6-seriebilar
    Felmonterat batterikabelskydd kan leda till elfel och i vissa fall till brand. Därför återkallar BMW alla bilar av förra generationens 5- och 6-serie byggda mellan 2003 och 2012.

    http://bytbil.com/nyheter/iv2vrkyg

  • #32 Re: Volvo V40 till verkstad
    Andre Postat: 2013-02-02 11:20

    Kör själv Mercedes och är nöjd, men har både testat nya V40 och Golf, och hade alla dagar i veckan köpt Volvon framför Golfen.
    Men det är jag det. Men innan man klagar på ett märke skall man vara torr bakom öronen och ha testat dom!

  • #33 Re: Volvo V40 till verkstad
    Nattsvart Postat: 2013-02-02 18:00

    Golf är fullständigt överlägsen V40.
    V40 är ju en förenklad Focus?

  • #34 Re: Volvo V40 till verkstad
    Hilding Postat: 2013-02-03 17:12

    Volvo d et är till och beklaga,men åker man Volvo så får man räkna med att det krånglar har haft 3 stycken aldrig mer Volvo,håller med Nattsvart Golf är överlägsen V40 en som har testat

  • #35 Re: Volvo V40 till verkstad
    Tom Eng Postat: 2013-02-06 13:18

    Allra mest tillförlitlig är Hondas bilar där "felprocenten" är så låg som en på 344 (0,29 procent). Näst bäst är Toyota med 0,58 procent, följd av Mercedes på 0,84 och Volvo på 0,90 procent.

    De bästa – och sämsta – motorbyggarna:

    http://www.svd.se/naringsliv/motor/de-gor-varldens-samsta-motorer_7845346.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]