• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Spion: Audi A3 sedan

Spion: Audi A3 sedan

Det finns en lucka i modellutbudet som Audi ännu inte börjat exploatera. Nya A3 Sportback har precis haft premiär och för att vara säkra på att kunderna inte lägger vantarna på en konkurrent istället har Audi sitt nya vapen klart: en sedan.

Audi A3 sedan

Vill du hellre ha en A3 sedan? Då får du vänta ett tag till.

Ta en spionbild och vinn en Canon-kamera. Skicka bilden till spion@automotorsport.se Klicka på bilden för att läsa mer.

Ta en spionbild och vinn en Canon-kamera. Skicka bilden till spion@automotorsport.se Klicka på bilden för att läsa mer.

Vi har tidigare skrivit om att Audi ska släppa en sedanversion av sin populära A3, men våra uppgifter att den skulle presenterats redan 2012 var fel. Nu har vi spionbilder som visar att bilen i alla fall är på gång.

• Mer spionbilder och -film på vår egen Spionsida

Det var redan inför fjolårets Genèvesalong som vi kunde rapportera om "A3 Concept" som visade en sedan som storleksmässigt låg strax under A4. 

Sedanen lär få samma utbud av motoralternativ som för femdörrarsversionen, och väntas få officiell premiär, snart. Kanske redan på Genèvesalongen i mars? 

Inuti blir det samma fina interiör som övriga A3:or med de läckra luftutblåsen och ren ergonmi. Tillval som MMI navigation plus med touch pad, en 5,8- eller sjutumsskärm kommer naturligtvis också att finnas. 

Klicka här för att komma till albumet!

Hellre en A3 sedan än Sportback!
288
91

Det finns 22 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Simon No1 Postat: 2013-02-01 13:25

    Och här är nya kombin: http://www.youtube.com/watch?v=SfQ315JoiF0

  • #2 Re: Spion: Audi A3 sedan
    M5 Postat: 2013-02-01 14:33

    Hellre ingen alls

  • #3 Re: Spion: Audi A3 sedan
    :) Postat: 2013-02-01 14:40

    Kommer den inte krocka med storebror A4? Den ser ut som den är några centimeter kortare bara.

    Hur som helst så är den snyggare och ser dyrare ut än halvkombin.

  • #4 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Björn Postat: 2013-02-01 14:42

    Jäkligt snygg.

    M5 & Simon No1, ni skall inte vara bittra, BMW lyckas säkert med någon av sina nya modeller, dock lär konkurrenterna springa ifrån ännu mera, tur i oturen är att VAG har Skoda kvar så att ni inte känner er ensamma.

  • #5 Re: Spion: Audi A3 sedan
    adolf Postat: 2013-02-01 14:52

    Den är klart snyggare än A4 men kommer den kanske bli fiasko som vw jetta?? Eller så kommer den att få bra uppmärksamhet och konkurrera med mb Cla // själv väntar jag på 4 serie gran coupe BMW gör helt klart dom roligaste bilarna

  • #6 Re: Spion: Audi A3 sedan
    eik Postat: 2013-02-01 15:47

    @adolf
    Jetta går väll riktigt bra i staterna av vad jag hört?

  • #7 Re: Spion: Audi A3 sedan
    VW Polo 2012 Postat: 2013-02-01 15:49

    Den tar vi. All den stund jag kör lugnt och städat numer, så vill jag hellre ha framhjulsdrift än bakhjulsdrift. Med tanke på att vi ju har vinterväglag nästan halva året i Sverige.

  • #8 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Knugge Postat: 2013-02-01 17:28

    Ser lovande ut. Audi gör verkligen fina bilar. Köpte en A1 som andrabil och den är fantastiskt fin.

  • #9 Re: Spion: Audi A3 sedan
    ChristianM Postat: 2013-02-01 19:14

    Audi kommer modell-divergera sönder sig.
    Antingen kommer modellerna vara byggda av folk som trycker runda klossar i fyrkantiga hål eller så kommer de blöda pga modellprogrammet.
    Det är helt vansinna mängder av olika fordon.
    Audi har närmare 40 olika karossvarianter, ej inkluderat närmare motorval, växellådor etc etc etc.

  • #10 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Edison Postat: 2013-02-01 20:06

    Kort sagt: en bil jag skulle kunna tänka mig att äga.

  • #11 Re: Spion: Audi A3 sedan
    GGGG Postat: 2013-02-02 09:14

    Ett desperat svar på Mercedes a-klass. och då tänker jag på den nya 4 dörrars coupé som kommer snart. Det kommer bli en grym succé.

  • #12 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Viggo Postat: 2013-02-02 10:19

    Ännu en omtuggning. Zzzz.

  • #13 Re: Spion: Audi A3 sedan
    M Postat: 2013-02-02 11:27

    Alltså en ny Jetta till "premiumpris"?

    Nja, ser väll ok ut men - tar då hellre den nya Sportbacken med kommande nya miljöversionen för Fordonsgas/bensin.

  • #14 Re: Spion: Audi A3 sedan
    M3 X-drive Postat: 2013-02-02 13:23

    En S3-sedan känns trevligt.

  • #15 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Roger Skagerström Postat: 2013-02-02 16:16

    Betydligt snyggare än Merca CLA var den! Första Audin på länge som väcker lite habegär :p

  • #16 Re: Spion: Audi A3 sedan
    JB Postat: 2013-02-02 17:00

    Snygg men riktigt trist.

    Om jag ville ha en bil i den här storleksklassen så blev det MB CLA utan tvekan. MB vågar fortfarande ta ut design svängarna och rita intressanta bilar.

  • #17 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Micke Postat: 2013-02-02 17:23

    Förjäkla snygg!

  • #18 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Uffe Postat: 2013-02-02 17:47

    tjohoo mazda 6?

  • #19 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Hula Postat: 2013-02-02 19:33

    O herre gud vad snygg den var! Håller kanske lite med Uffe ovan, luktar Mazda 6, men det är knappast något negativt. Finaste Audin på länge, habegäret är totalt!

  • #20 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Erik.S Postat: 2013-02-03 01:21

    Hoppas RS3 kommer med sedan som alternativ.

  • #21 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Pelle Postat: 2013-02-04 14:22

    Väldigt fina proportioner!

  • #22 Re: Spion: Audi A3 sedan
    Maria Postat: 2013-02-27 12:51

    Åhh vad jag längatr tills den släpps.! Kommer beställa en direkt så fort den går !!!