• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Film: Eldragster SW37 HTS på...

Film: Eldragster SW37 HTS på strippen

Hur mycket är ljudupplevelse och hur mycket är fartförtjusning vid dragrace? Se filmen där höga oktan har bytts ut mot höga volt.

Klicka på bilden för att komma till klippet.

Som en gnällig gaffeltruck. Lite så låter denna elektriska dragster när den rullar fram på tomgång. Men när föraren matar på ström till elmotorn är responsen milt sagt blixtsnabb och kraften är… ja se själv hur den far iväg. Och ska man tro videoavsändaren så verkar det finnas mer att ge ur batterierna. 

Se filmen här!

El är framtiden inom motorsport!
51
42

Det finns 8 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Film: Eldragster SW37 HTS på strippen
    Mads Postat: 2013-02-04 13:06

    Sjukt cool, nya tidens dragrace.

  • #2 Re: Film: Eldragster SW37 HTS på strippen
    eik Postat: 2013-02-04 13:25

    Nog för att jag ser massa potential i el, även gällande motorsport så hör det inte hemma i dragrace.

    Denna fullständigt meningslösa sport är häftig att uppleva nån gång sådär p.g.a vibrationerna i bröstkorgen när de drar förbi.

  • #3 Re: Film: Eldragster SW37 HTS på strippen
    Pluto Postat: 2013-02-04 14:36

    He he star wars sound!!!

  • #4 Re: Film: Eldragster SW37 HTS på strippen
    John Postat: 2013-02-04 20:38

    Fortfarande en bit kvar till 5000kW som dom får ur 8 liters kompressor V8orna.

  • #5 Re: Film: Eldragster SW37 HTS på strippen
    zhabul Postat: 2013-02-05 00:16

    Om däcken inte ändrad formen p.g.a. hästkrafter då är det ingen dragster.

  • #6 Re: Film: Eldragster SW37 HTS på strippen
    Andden Postat: 2013-02-05 00:49

    Våldsamt trist att titta på. Dragracing är ju bäst på plats när två Top Fuel vrålar förbi och man nästan får svårt att andas för all förbränd nitrometan och marken fullkomligt skakar.

  • #7 Re: Film: Eldragster SW37 HTS på strippen
    Snowman Postat: 2013-02-05 12:34

    Det är som att gå bio med solglasögon. Ger inte ett dugg. Den som säger det har aldrig varit på Dragrace. Ljudet av kraft är det som skapar atmosfären så är det bara.

  • #8 Re: Film: Eldragster SW37 HTS på strippen
    Ove Postat: 2013-02-06 21:37

    O-kul i sig. Möjligen kul mot en "riktig" dragster.