• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Film: Toksnabba småbilar –...

Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?

Vi älskar heta småbilar, och fyra av de absolut snabbaste gör upp på brittiska Silverstone i händerna på bland annat tv-profilen Tiff Needell. Vem vinner?!



I småbilsklassen finns gott om körglada bilar och en av de roligaste är Mini John Cooper Works GP, som tyvärr bara tillverkas i 2.000 exemplar. Här utmanas den av Audi A1 Quattro som blir ännu mer exklusiv: bara 333 bilar ska byggas.

En klass upp finns den vilda RS500-versionen av Ford Focus med 350 hästar samt Renault Mégane R26.R med 230 hästar. Uppgiften för brittiska biltidningen Evo är att ta reda på vilken som är snabbast med hjälp av Tiff Needell från Fifth Gear.

Provkörd: Mini JCW GP – snabbast hittills

Småbilar är så mycket roligare än stora bilar!
249
41

Det finns 12 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    filip Postat: 2013-03-02 11:10

    Vilken tråkbil Audin verkar vara. Kanske inte på vintern men ändå...

  • #2 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    JB Postat: 2013-03-02 11:15

    Lättvikt är kung. Kul.

  • #3 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    ABT Postat: 2013-03-02 12:55

    Det är ju den gamla Megane? Varför inte den nya!? Dom skulle haft med BMW 135 också... ;-)

  • #4 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    Jocke Postat: 2013-03-02 13:52

    Sköna kontrollerade ställ han hade i audin! Såg hur kul ut som helst.
    Inte överaskande att en "brittisk" bil vann;-)

  • #5 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    Saab FTW Postat: 2013-03-02 14:21

    Håller med@ filip Audi fassen tyngst av alla men inte störs + Sämsta tid och 4wd med lätt blöt bana haha.
    Skrev i nån artikel att Audi borde lägga mer pengar på att förbättra köregenskaper i sina bilar istället för Bling Bling grejer
    Kull för Mini att vara i topp

  • #6 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    Jonnte Postat: 2013-03-02 17:23

    BMW 1-serie M coupe' :-) Det var väl kul det skulle vara? Rwd är kung då!

  • #7 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    Jimmy Postat: 2013-03-02 18:43

    Varför testade dom inte Audin mot Forden och Renaulten mot Minin? Dom två första är "riktiga" bilar och dom andra är lättade banbilar som inte är speciellt praktiska var dag.

  • #8 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    Tor Postat: 2013-03-02 19:07

    Håller helt med jimmy.
    Det är givetvis meningen att minin ska vinna också. Den är ju brittisk...
    Att anv ordet tråkig om audin är okunnigt. De flesta hade behövt blöja för att åka med. Imponerande att en solid praktisk o säker bil nästan är lika snabb som skokartongerna.

  • #9 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    Pelle M Postat: 2013-03-02 21:33

    Detta är ju en test som är helt ointressant om inte Opel Corsa OPS Nurburgring spec edit. är med, samt naturligtvis den nya Opel Astra OPC

  • #10 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    Urban Postat: 2013-03-03 08:04

    Pinsamt dåligt av Audi.

  • #11 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    chrille Postat: 2013-03-03 16:45

    Släng ut blyklumpen från forden och in med en riktig motor istället! :-) Detta visar ju att chassiesättning och låg/ rätt placerad vikt är tydligen viktigare än var hjulen driver..

  • #12 Re: Film: Toksnabba småbilar – vilken är bäst?
    Peter B Postat: 2013-03-04 12:00

    Det är ju typiskt som "Pelle M" säger, utan OPC bilarna är det ju tämligen eller helt ointressant.
    Det visar åter att man inte vågar ta med dessa OPC-bilar för då blir utskåpningen total.
    I en artikel frågade en annan inläggare i frågan om nya Golf GTI, hur jag kunde välja ASTRA OPC före Golfen, jag behöver ju inte ens tänka tanken.
    Snyggast stylad med massor av kraft väl avvägda och kvalitet så det skriker.