• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Vad vill du veta från...

Vad vill du veta från Genèvesalongen?

Nu har du chansen! Vår reporter på Genèvesalongen Nils Svärd står till ditt förfogande för att svara på frågor eller provsitta nya modeller. Vad vill du veta?

Nils Svärd provsitter modellerna du vill veta mer om. Skriv i kommentarsfältet!

Genèvesalongen är igång! Vår reporter Nils Svärd springer runt bland 10.000 andra ackrediterade motorjournalister från hela världen på en av bilbranschens viktigaste händelser.

Nu har du chansen att ställa frågor och komma med idéer. Bilsalongen bjuder bland annat på ansiktslyfta Volvomodeller, en ny specialmodell från Koenigsegg, superexklusiva Lamborghini Veneno och Victor Mullers Spyker B6.

 

Skriv vart du vill skicka Nils Svärd i kommentarsfältet nedan!
Läs alla nyheter om Genèvesalongen

Jag ska absolut besöka en bilsalong det kommande året.
18
27

Det finns 46 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Nihat Dizdar Postat: 2013-03-04 14:24

    Ge oss en korrekt prisbild för Alfa 4C!
    Uppdaterad tisdplan för Alfa Romeo Giulia!

    Vi som andas Alfa vill veta NU!

  • #2 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Mattias Postat: 2013-03-04 14:31

    Audi Q3 RS

  • #3 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Per Postat: 2013-03-04 14:41

    Är BMW 3-serien ful eller snygg...? Lägg ut en bild i en vinkel där den är supersnygg och en i en vinkel där den ser för hemsk ut (jag tror nämligen att båda går!)

  • #4 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Per Postat: 2013-03-04 14:42

    BMW 3-serien GT ska det ju vara...! :-)

  • #5 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Jim Postat: 2013-03-04 14:53

    Fråga Volvo-ledningen om det verkligen dröjer 2-3 år innan nya S80-V70-Xc90 kommer ut på marknaden? God natt i såfall.....

  • #6 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Rejo Postat: 2013-03-04 15:08

    Allt om Alfa 4C är av intresse! När börjar bilarna säljas på de olika marknaderna? Hur många bilar räknar man med att sälja per år? När kan man förvänta sig de första provkörningsrapporterna? Även bilder och så mycket teknisk information ni kan komma över!

  • #7 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    ABT Postat: 2013-03-04 15:16

    Bilder på- och torrkörning av nya VW Golf GTD och GTI samt djupdykning i bagageutrymmet på nya VW Golf Variant.

  • #8 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Mattias Postat: 2013-03-04 15:19

    Gärna en titt på vad som har hänt interiört på Volvos faceliftade bilar!

  • #9 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Nero Postat: 2013-03-04 15:25

    Volvo, Volvo och ännu mer Volvo. Massor av bilder på S60 vill jag se. Och vad bjuder de på för motorer? Hur ser de nya fälgarna ut??? Ha det trevligt under utställningen!

  • #10 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Jörgen Postat: 2013-03-04 15:27

    Jag vill veta hur många av Vw:s "bilar" som ser likadana ut, borde ju inte va så svårt att ta reda på...

  • #11 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Peter S Postat: 2013-03-04 15:49

    Fråga VW på plats om man kommer att kunna beställa nya VW Golf Variant med 180hk motor eller mer (TSI eller TDI) med DSG och 4Motion.

  • #12 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    1001-755 Postat: 2013-03-04 15:51

    Mer video-reportage! Rörliga bilder och ljud förmedlar känslan på mässgolvet! Gärna i HD-kvalitet!

  • #13 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Niclas Postat: 2013-03-04 16:22

    Porsche 991 Turbo.

  • #14 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Cha Postat: 2013-03-04 16:24

    Ur brett perspektiv kan man säga att jag vill se bilar som ser produktionsklara ut, (blivande gatbilar) och lite speciella bilar - samt intressanta konceptbilar.

  • #15 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Skoda ägare Postat: 2013-03-04 16:26

    Allt om nya octavia combi!

  • #16 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Gustav Postat: 2013-03-04 16:39

    Nya BMW 4-serie Coupe och nya 2-serien om de finns där :)

  • #17 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Tjalle Postat: 2013-03-04 17:07

    Kolla på Automotive News Europe - ni har bilder och kan gå vidare till pressträff ikväll och i morgon.

  • #18 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    StefanH STHLM Postat: 2013-03-04 17:32

    Mazda 6 AWD?
    Honda Civic sportcombi AWD?

  • #19 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    E Postat: 2013-03-04 17:38

    Ferrari F70/Enzo II !! Och Alfa 4C, vad kommer den kosta? För Ferrarin lär jag inte ha råd med tyvärr..

  • #20 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    S Postat: 2013-03-04 18:00

    Nya S-klass, om den finns. ALLT om den, bilder i massor!

    Tack på förhand.

  • #21 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Aw Postat: 2013-03-04 18:07

    Allt om Alfa 4C, hur många får åf i Sverige, vilka versioner finns vid första lansering, när kommer targan, när får AMS en för test mot Cayman?

  • #22 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Lumi Postat: 2013-03-04 18:13

    Vill veta som mycket som möjligt från Alfa Romeo, BMW och Koenigsegg.

    Självklart så mycket videomaterial som möjligt, inte endast bilder.

  • #23 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Raderad Postat: 2013-03-04 18:30

    Mercedes S-klass!!!

  • #24 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Germania Postat: 2013-03-04 19:27

    Jag vill veta om någon besöker Volvos monter, det är ju tydligen det hetaste bilmärket om man får tro många ordb-jsare på detta forum. Städpersonalen räknas inte.

    Sedan vill jag gärna veta om folk står och skäller ut VW för deras dåliga kvalité, de måste få veta sanningen.

  • #25 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Master Postat: 2013-03-04 19:55

    Subaru Boxerdiesel med Lineartronic låda? Annat nytt från unika Subaru?

  • #26 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Fredrik Kjellberg Postat: 2013-03-04 20:02

    Om volvo fortfarande visar volvo V40CC med inpräglat "cross country" på listen ovanför handskfacket. Detta visades i Paris men kom aldrig på de bilar vi har sett nu ute på marknaden.

    Och om V40CC ochså får växlingspaddlar likt V60 och i så fall om det går att eftermontera på tidigare modeller?

  • #27 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Tamburini Postat: 2013-03-04 21:01

    Jag är nyfiken på Fiat 500 x och Alfa romeo 4c all info om dessa bilar är super!!

  • #28 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    0,18 T Postat: 2013-03-04 22:09

    Ta reda på allt om Alfa Romeo 4C!!!

  • #29 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Crille Postat: 2013-03-04 22:25

    Nya Clio RS!

  • #30 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    MX-Anders Postat: 2013-03-04 22:38

    Vi är ett Sportbilsgäng som åker ner till Genevemässan måndag 11/3... :)

  • #31 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    greger Postat: 2013-03-04 23:13

    ferraris nya enzo II

  • #32 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Jonas Berg Postat: 2013-03-05 02:28

    Skulle gärna vilja ha mer detaljerad info om Mercedes nya A45 AMG som verkar väldigt intressant.

  • #33 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Lars H Postat: 2013-03-05 03:42

    Vart tar alla dessa extremt vackra damer på och i bilarna vägen efter pressvisningsdagarna? Det skulle jag gärna vilja veta ;)

    Skämt åsido, skulle dock vara intressant att få en story om dessa inhyrda, ofta minst tre-språkiga (eng, ty, fra) värdar och värdinnor som tålmodigt dag in och dag ut visar bilarnas funktioner och rabblar deras data under de vanliga mässdagarna.

  • #34 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Micke Postat: 2013-03-05 07:33

    Jag vill se många många bilder.

  • #35 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Salmonsson Postat: 2013-03-05 10:18

    Nya Spyker B6! Gärna en intervju med Muller också!

  • #36 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Magnus Degen Postat: 2013-03-05 10:48

    Jag är nyfiken på Peugeot 2008:an som ser j-ligt bra ut. Verkar väldigt vettig.Vad tycker du?

  • #37 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Bilofil Postat: 2013-03-05 11:34

    Jag vill gärna veta om Porsche har bestämt sig om man ska bygga den nya mittmotormodellen 960/961 med förmodad boxeråtta, och om det kan tänkas komma någon ytterligare variant av nya Cayman, som t.ex. en R-modell eller targa?

    Sen undrar jag när Jaguar tänker släppa F-type Coupé och förmodad prisbild på den?

  • #38 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    nilsasport Postat: 2013-03-05 13:29

    Beträffande BMW 5-serien facelift . Har läst att den ska få modifierad styrning. Vill veta om så är fallet. Tack på förhand för svar.

  • #39 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    M550d Postat: 2013-03-05 13:38

    Jag vill gärna se bilder på facelift av BMW 5-serie.
    Blir det X-drive på M5 och modifieras motorn på M550d ?

  • #40 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    lelle Postat: 2013-03-05 14:54

    Mer om de små och udda småserietillverkarna och deras ibland lätt galna ideer.
    Så lite som möjligt av tyskt premiumtrams ;-)

  • #41 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Lars Postat: 2013-03-05 15:40

    Kan kinesiska qoros? konkurera i europa?

  • #42 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Inget Postat: 2013-03-05 16:03

    När kommer Audi Q6 och när får vi se lite bilder?

  • #43 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Turbo Postat: 2013-03-05 20:37

    När kommer Infiniti att börja sälja i Sverige? Dom sa att dom skulle börja 2010 men av nån anledning så har dom inte gjort det. Tacksam för svar.

  • #44 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Peter Postat: 2013-03-06 09:57

    Hej,
    Skulle gärna vilja se lite bilder på nya Suzuki SX4. En första rapport, intryck mm

  • #45 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Henrik Postat: 2013-03-06 10:25

    Är nya Mondeon med på mässan? Uppdaterat lanseringsdatum?

  • #46 Re: Vad vill du veta från Genèvesalongen?
    Alex Postat: 2013-03-10 13:34

    Några bilder och/eller info från Maseratis och Alpinas montrar?