• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • TV: Ternström kollar in...

TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith

Peter Ternström tar en närmare titt på Rolls-Royce Wraith. Konkurrenten Bentley Continental GT blev plötsligt helt chanslös.



Den nya Rolls-Royce-modellen med det knepiga namnet Wraith blev officiell under tisdagen på bilsalongen i Genève. auto motor & sports utsände Peter Ternström fick en kort pratstund med Richard Carter, global kommunikationschef på Rolls-Royce.

Det första som fångar uppmärksamheten är de bakvända dörrarna.

"De är bra på två sätt. Dels är de väldigt eleganta, och dels blir det enklare att ta sig i och ur bilen. En Rolls-Royce handlar lika mycket om att anlända som själva färden i sig", säger Richard Carter, som samtidigt avfärdar de senaste ryktena om att Rolls-Royce jobbar på en V16-motor.

Peter Ternström själv verkar positivt överraskad över den maffiga Rollsen.

"Bentley Continental har ingen chans", säger han.

Läs mer om Rolls-Royce Wraith
Alla nyheter från Genèvesalongen

Wow! Jag kör hellre Rolls Wraith än Bentley GT.
251
41

Det finns 13 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Ben Qvist Postat: 2013-03-05 23:10

    Den här Rollsen är en jättelik limousin fast med en avhuggen rumpa till skillnad från Bentley som även om den är en Audi A8 DeLuxe ser ut och fungerar som en sportbil fastän ganska så stor. Hade jag några miljoner skulle jag alla gånger gå för en Bentley.

  • #2 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Nicke Postat: 2013-03-06 06:09

    Grymt snygg och kan inte klaga på något i mitt tycke.. Lite låg kanske så den känns mer sport än lyx kanske..
    Men måste ju bara säga: oj va du fjäska Dick! På engelska blev de riktigt kul faktiskt!

  • #3 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Markus Postat: 2013-03-06 07:08

    Ingen VAG bil de är inte äkta för allt bygger helt på
    Audi eller VW.

    Rolls Royce skall det vara..

  • #4 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    SiggeN Postat: 2013-03-06 08:03

    Kritisk journalistik vad är det? ;-)

  • #5 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Stek Postat: 2013-03-06 08:07

    Undra hur många av de som klickar gasa/bromsa på denna som faktiskt har provat någon av bilarna...

  • #6 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Tomas Köhler Postat: 2013-03-06 09:19

    Till framtida reportage, Peter: Notera att den heter Wraith (vålnad) och inte Wrath (vrede)

  • #7 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Hans H Postat: 2013-03-06 09:27

    Enligt Rowan Atkinson så har Rolls-Royce redan en V16-motor. Han har då en i "sin" Rolls i filmen Johnny English Reborn (som jag inte har sett). Det berättade han när han satt hos TopGear.

  • #8 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    GJ Postat: 2013-03-06 09:39

    Markus: Då är ju inte Rollsen heller äkta för den bygger väl på BMW?

  • #9 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Gurra L Postat: 2013-03-06 10:58

    Hum... Bentley eller Rolls-Royce....
    Tror man skulle behöva köra bägge för att bestämma sig. Bägge är snygga (även om jag faktiskt tycker Bentleyn är snyggare) och jag tror även att Benteyn är roligare att köra. Men bakhängda dörrar är ju hur coolt som helst...

  • #10 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    LJ Postat: 2013-03-06 13:29

    Enormt vacker bil. När det gäller äktheten så fan så mycket hellre en BMW 760 än en Audi/vw.

  • #11 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Nattsvart Postat: 2013-03-06 15:48

    Inget kan jämföras med kvaliteten på fordonen från VAG-gruppen.
    Detta är en förfinad BMW 760.

  • #12 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Jimmy Postat: 2013-03-06 20:36

    Ben Qvist haha sportig? inte ens S5 är sportig utan en sportig limmo.
    Denna var tuff men Continentalen är trevligare i mitt tycke dessutom med härlig V8a medens RR ska fortsätter med V12a som väger 100kilo mer.

  • #13 Re: TV: Ternström kollar in Rolls-Royce Wraith
    Markus Postat: 2013-03-08 23:29

    Bentley var under hela tiden de hade samma ägare det sportigare alternativet och de har fortsatt på den vägen.

    Inget snack om att Rollsen är lyxigare och antagligen komfortablare. Och Bentleyn sportigare och rappare.

    Men om man vill ha en lyxbil med komfort, väljer man då en kupé? Varför inte.

    Riktigt läckert med tvåtonslack hur som helst.

    VW är duktiga på vardagsbilar, kör själv Skoda då och då och har även bra intryck av de bilar som heter VW. Inte fullt lika såld på Audi men men.

    När du verkligen ska ha något speciellt ligger dock BMW Group före. Om det sedan är en liten Mini eller en stor Rolls Royce är sak samma. Det är åtminstone min åsikt!