• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Spion: Qoros testar i Sverige

Spion: Qoros testar i Sverige

Bilen som byggs i Kina av svenskar har skapat mycket rabalder på dessa sidor. Nu är Qoros i Sverige för att göra lite reklam för bilen på vägarna. "Kamouflaget" består av Qoros-q och namnet.

Så fin bensin som Statoil kan erbjuda får Qoros 3 Sedan knappast i Kina!

Så fin bensin som Statoil kan erbjuda får Qoros 3 Sedan knappast i Kina! Klicka för fullstorlek!

Det superinternationella märket Qoros är på hemtamt besök på nordliga breddgrader. Kan det månne vara de många svenska ingenjörerna och utvecklarna som propsat på att den ska komma hit och testa? De har skickat in några egna "spionbilder" på bilen utanför några typiskt svenska ställen: Frasses och Statoil.

Qoros 3 Sedan hade världspremiär i Genève i går förmiddags. Vi har redan rapporterat utförligt om det nya infotainmentsystemet och de två andra konceptbilarna 3 Cross Hybrid och 3 Estate som vi fick en exklusiv visning av

Qoros hoppas på att vara den smarta och medvetna konsumentens självklara val i ett segment där Skoda Octavia fått regera ensam ett bra tag. De första provkörningarna för media hålls i höst och vid 2014 har vi ett definivt utlåtande hur Saab- och Volvoingenjörerna lyckats med det nya "svenskmärket" Qoros.

Qoros 3 sedan Frasses

Frasses berömda falukorvsburgare "Parisare" kan få vilken testförare som helst på fall.

Hellre en Qoros än en Volvo!
97
208

Det finns 12 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    ZR1 Postat: 2013-03-06 17:33

    Gasar på denna!

  • #2 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    Jocke Postat: 2013-03-06 18:35

    Inte hellre än volvo, men hellre än skoda

  • #3 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    Marcus Postat: 2013-03-06 18:43

    Nu är jag övertygad, ni får betald för att skriva om Qoros, artikel efter artikel efter artikel, ignorera kinabilar istället, eller kinesiska företag överhuvudtaget, iaf tills vi spelar på samma vilkor, straffbeskatta de på samma vis som de gör vid import av västerländska bilar.

  • #4 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    1H Postat: 2013-03-06 19:06

    +1

  • #5 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    Sigge Postat: 2013-03-06 19:38

    Håller med dig Marcus, det var ett evigt tjat om denna
    bil!

  • #6 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    Jo allt Postat: 2013-03-06 21:50

    Näää hellre Qoros än en VW,Skoda allt är bätre

  • #7 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    bosse bäver Postat: 2013-03-07 07:52

    hmmm................"några typiskt svenska ställen: Frasses och Statoil."
    statoil är väl ändå helnorskt va!

  • #8 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    Insnöad man på västkusten Postat: 2013-03-07 10:42

    Är det någon som vet var kultstället "Frasses" finns??

  • #9 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    Hillman Husky Postat: 2013-03-07 11:22

    Qoros kan knappast kallas för en svensk bil. Det ska bli intressant att se hur den klarar krocktester och hur byggkvalitet och finish är. Att svenska ingenjörer varit med att konstruera den väger lätt mot räknenissarnas inflytande på produkten.

    Frasses är en kedja med grillkiosker som finns över hela landet.

  • #10 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    SiggeN Postat: 2013-03-07 17:41

    20 av 1000 anställda är svenska...inte mycket svenskkoppling där inte.

    Hur många svenskar är anställda på ex BMW?

  • #11 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    Totalitär Postat: 2013-03-07 23:37

    Svenska ingenjörer var högt eftertraktade fram till början av 2000-talet. Idag är svenska ingenjörer inget märkvärdigt alls ur internationell aspekt...

  • #12 Re: Spion: Qoros testar i Sverige
    Anders Postat: 2013-03-08 15:16

    Volvo är säkert ok bilar, men Bilia suger hästballe så det skulle nog fasen bli en Qoros hellre. Fast ingen av dem... :-)