Försäljningsdirektören på Saab Automobile, Adrian Hallmark, avslutar sin anställning efter endast sju månader. Hallmark går istället till en tjänst som global varumärkeschef för Jaguar och Land Rover.
Adrian Hallmark går till JLR.
Adrian Hallmark sågs som en mycket lyckad värvning till Saab Automobile då han har en bred erfarenhet inom bilindustrin, närmast som försäljningschef för Volkswagen i Asien. Men efter bara sju månader hoppar Hallmark av jobbet som försäljningsdirektör och går istället till en post som global varumärkeschef för Jaguar och Land Rover.
Att flytta hem till sitt England är kanske ett oemotståndligt erbjudande för britten Adrian Hallmark och titeln global varumärkeschef smäller förmodligen lite högre än att vara försäljningsdirektör för Saab. Men att sluta efter sju månader ser inte bra ut för varken anställd eller arbetsgivare, några detaljer om avhoppet har dock inte framkommit.
För Saab gäller det nu att snabbt få fram en ersättare till Hallmark, som redan kommit långt i sitt arbete att bygga upp en ny försäljningsorganisation i Asien, Ryssland, Brasilien och Mexico.