

När tv-profilen Carl-Ingemar Perstad dök upp i ett antal webb-tv-filmer i vintras var det många som höjde på ögonbrynen. ”Bilmagasinet” visade sig vara en reklamkampanj för Ahlgrens Bilar.
Nu gör Carl-Ingemar Perstad, som presenterade Trafikmagasinet i SVT i 24 år, återigen comeback. Den här gången med Hej trafikant, ett webbsänt tv-program där tittarna ska kunna säga vad de tycker i sociala medier.
Hej trafikant är alltså en mer seriös satsning än Bilmagasinet och den görs tillsammans med däckkedjan Vianor. Carl-Ingemar Perstad lovar att varje program ska innehålla V8-muller.
”Det är jättestimulerande att få vara med att dra igång en ny generation tv-program för en ny generation tittare”, säger han.
Läs mer om Hej trafikant
Läs också: Perstad erkänner förskingring från SVT
Läs också: Bilmagasinet är reklam för Ahlgrens bilar