Hoppa till innehåll
Recharge

”Förnuft & Känsla” vinner Tidskriftspriset 2021

Vår YouTube-satsning ”Förnuft & Känsla” har blivit mycket populär och når stor publik. Nu belönas serien med Tidskriftspriset 2021 i kategorin ”Ljud & Rörligt”.

Priset delas ut av organisationen Sveriges Tidskrifter. Juryn motivering till priset är:

”Med stolthet men utan fördom lyckas vinnaren med bravur ta sitt tryckta uttryck ut i den rörliga världen med sin youtube-satsning Förnuft & Känsla. Vinnaren är Auto Motor & Sport.”

Chefredaktör Alrik Söderlind tror att en stor del i framgången är att han, Peder Karlsson och fotografen Sebastian Nylander är väldigt roligt när de är ute kör och filmar.

– Vi är ett team som har väldigt roligt och jag tror att tittarna gillar det. Det är också viktigt att vi är olika personligheter som släpps fram ofiltrerat. Då blir det äkta, och det uppskattas, säger Alrik Söderlind.

I serien ”Förnuft & Känsla” har Auto Motor & Sport mejslat ut ett eget koncept för sina YouTube-filmer.

– Vi är en slags diskussionsklubb där vi vill komma åt annat än antalet hästkrafter och liknande. Det är en annorlunda form av konsumentjournalistik där vi snackar oss fram till bilens kärna. Ett viktigt inslag är att tittarna får skicka in frågor som vi besvarar – det blir en interaktion.

På YouTube-sidan finns en aktiv community och många tittar kommenterar – och får givetvis svar.

– Vi släpper våra filmer klockan 19 på söndagar. Då sitter hela familjer tillsammans för att kolla. Det är jättekul.

 

Kolla in alla avsnitt här.

Här under kan du se en trailer för nästa avsnitt av Förnuft & Känsla:

 

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.