Hoppa till innehåll
Recharge

Kona Electric N Line visar din sportiga sida

I och med introduktionen av Kona Electric N Line är nu den sportiga modellbehandlingen N Line tillgänglig till samtliga drivlinor från Hyundai.

John Sempill

Hur gör man en bästsäljare ännu bättre? Enligt Hyundai gör man en sportmodell av den, eller till och med gör den ”ännu sportigare”, för att citera pressmeddelandet

Nu lanseras Kona Electric N Line – Hyundais första elbil att få sportbehandlingen. Några höjdpunkter här är stötfångarna fram och bak, modellspecifika 19-tumshjul, sidokjolar samt N Line-emblem som smyckar utsidan. 

en vit SUV parkerad på en stadsgata (AI text)

För dig som faller för insidan först har Hyundai Kona Electric N Line begåvats med sportstolar med röda sömmar, röda accenter på ratten och instrumentbrädan. Även pedalerna är N Line-exklusiva. Alcantaran i klädsel är därtill gjord av 57 procent återvunnen polyester. 

bilsens inredning (AI text)
bilens inre (AI text)

Men nöj dig inte med det. Som tillval går taket att beställa tvåtonad. More is more. Produktionsstart sker i februari om allt går enligt planerna och till Sverige kommer den efter sommaren. 

En vit SUV parkerad framför ett byggnad. (AI text)

Exakt prisuppgift framgår inte av pressreleasen men grundmodellen av Kona Electric startar på 474 900 kr. 

auto motor & sport och Recharges chefredaktör skriver om bilar, bransch och bilindustri. Som tioåring hade han två drömbilar: Jaguar XJ220 och Ford Mondeo. En av dem hade han som övningskörningsbil. Är annars utbildad trummis och tidigare redaktör för bland annat Den Moderna Hantverkaren, Den Moderna Verkstaden och Musikermagasinet. Lyssnar helst på Toto.

Email: john.sempill@automotorsport.se

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.