
Under söndagskvällen hade Solsidan säsongspremiär i TV4 och som tidigare noterats i flera medier har både Lexus och Toyota synts ordentligt, men nu är det slut på det. När Felix Herngrens och Mia Skäringers karaktärer Alex och Anna Löfström kommer på besök hos Johan Rheborgs och Josephine Bornebuschs karaktärer Fredrik och Mikaela Schiller står det två Volvo på uppfarten.
Nya Volvo V40 och en Volvo V60 har alltså äntligen nått tillräcklig premiumstatus för att få representera gräddan av Saltsjöbadens högdjur. Eller så är har Volvo för första gången köpt tv-utrymme i en serie. Till reklambranschtidningen Resumé säger Volvos reklamchef Bengt Junemo att ”det är en medveten strategi där vi ville visa upp våra nya modeller” och fortsätter med att ”detta är ett sätt att synas på ett alternativt sätt”.
Måndagens avsnitt av Solsidan lockade över två miljoner tittare och givetvis är Volvo sugna på att få bra exponering. Resumé skriver vidare att de har uppgifter på att en reklamspot på 30 sekunder kostar bortåt 400 000 kronor. Till Resumé sade Bengt Junemo att han är nöjd med hur Volvo syntes och att Volvo blev lockade av det stora tittarantalet i tv-serien.
Källa: Resumé