Drivlinan består av en trecylindrig, 1,2-liters bensinare på 100 hästar, i kombination med en integrerad elmotor och sexväxlad dubbelkopplingslåda. Sedermera samma drivlina som bland annat sitter i koncernsyskonen Citroën C4 och Peugeot 208.

– Med nya Jeep Avenger E-Hybrid erbjuder vi kunden ytterligare ett alternativ till att påbörja sin resa mot elektrifierad körning, säger Rami Kitttilä, Country Director för Astara Sweden.
– Dessutom till ett mycket konkurrenskraftigt lanseringspris på 319 900 kronor, vilket gör elektrifierad mobilitet tillgänglig för fler.

Förutom den intelligenta drivlinan, som tillåter körning helt utan förbränningsmotorn vid exempelvis stadskörning och parkering, erbjuds massagefunktion samt Open-Air Sky Roof för en rymlig och luftig upplevelse.

Då det är en Jeep vi talar om ska den förstås även bete sig som en Jeep. Standard i alla versioner av Jeep Avenger E-Hybrid är Hill Descent Control och ett Select Terrain-system. Här kan man anpassa bilens olika körlägen efter underlaget: snöiga vägar, leriga vägar och sandiga förhållanden – ifall man skulle hamna mitt ute i öknen.


Utrustningsnivåerna är Longitude, Altitude och Summit, med varierande utrustning såsom hasplåtar, lättmetallfälgar i olika storlekar beroende på version, inredning med tyg alternativt läder och andra spännande funktioner anpassade efter storleken på ditt intresse.
Nya Jeep Avenger E-Hybrid finns att beställa redan nu med priser från 319 900 kronor för Longitude, 356 900 kronor för Altitude och 399 900 för fullutrustade Summit.