Versionerna är fyrhjulsdrivna Design och framhjulsdrivna Boost, med en elräckvidd på 70 respektive 80 WLTP-kilometer.
Det här är för övrigt den första laddhybriden i Europa med BYD Super DM Technology. Förutom att vara ett rafflande säljknep innebär detta att BYD:s nya laddhybrid ”erbjuder en effektiv, praktisk och miljömedveten lösning” för dina mobilitetsbehov.
Exakt hur detta menas skilja sig från konkurrenterna lämnar vi därhän. Att veta om att man är först i Europa med något är emellertid alltid något att skryta med. ”Min bil är effektiv, praktisk och miljömedveten. Är din också det?”

Effektmässigt hamnar fyrhjulsdrivna Design på 238 kW (319 hk) och framhjulsdrivna Boost på 160 kW (215 hk). Ett batteri på 18,3 kWh har stoppats in i bägge versioner och körlägen inklusive elektriska och hybridlägen, samt regenerativ bromsning, gör livet i BYD Seal U DM-i desto trevligare.
Prismässigt börjar framhjulsdrivna BYD Seal U DM-i Boost på 469 900 kronor och fyrhjulsdrivna Design på 534 900 kronor.

Med lansering från och med oktober är det bara att släppa kaffekoppen och bege sig till närmaste ombud.
Läs även: