TVR:s historia börjar 1946. Fler modeller har hyllats men samtidigt har företaget drabbats av många svårigheter. 2012 gav den tidigare ägaren upp.
Motorfantasten Les Edgars tog över och tänkte konstruera en ny Griffith med V8-motor på Gordon Murray Technologies plattform iStream. Tanken var att göra 500 exemplar till ett pris av omkring 1,5 miljoner kronor.
Nyrenoverad fabrik i Wales
TVR Griffith V8 var tänkt att byggas i den lilla staden Ebbw Vale i Wales och de lokala myndigheterna lovade att hjälpa till att rusta upp fabrikslokalerna med skattepengar.
Wales regering krävde att få se en finansieringsplan för att lämna över nycklarna till fabriken. Men någon sådan fanns inte då intresset från investerarna kallnat.
I desperation sökte Les Edgars efter en ny finansiär och fann batteritillverkaren Ensorcia Automotive. De krävde förstås att TVR skulle bygga elbilar.
Plattformen stoppades
Spiken i kistan blev när Gordon Murray Technologies köptes upp av McLaren-företaget Forseven. De satte stopp för användningen av plattformen iStream.
Föga förvånande hoppade TVR:s vd Jim Berriman av sitt uppdrag i maj.
Brittiska medier rapporterar nu att TVR inte lämnat in årsredovisningen för 2024 i tid till de brittiska myndigheterna.
Sajten EVO spår att företagets framtidig är kort och kolsvart.