Hoppa till innehåll

Citroën plattar till sin logga

Citroën följer trenden när de gör om sin logga. Den nya loggan blir också mer lik den ursprungliga.

Allt fler billtillverkare gör om sina loggor så att de blir mer tvådimensionella, utan skuggor eller 3D-effekter. Det görs för att loggan ska fungera bättre i digitala sammanhang. 

Citroën menar också att märket ska ge ett enklare och mer transparent intryck, och bli en ”rivstart” för märkets satsning på elbilar. 

De två hakarna är kvar i loggan, men en oval har tillkommit som är inspirerad av den ursprungliga logotypen från 1919. Loggan är grå men Citroën ska använda en blå och röd färg på vissa detaljer.

I mitten av nästa år ska den nya loggan finnas på alla Citroën-modeller.

 
Citroën plattar till sin logga

Journalist, fotograf och redaktör med mångårig erfarenhet inom motor och fotografi. Skriver om bilar, industri och bransch. Tidigare chefredaktör för tidningarna Fotosidan Magasin, Proffsfoto och Kamera & Bild.

Email: magnus@automotorsport.se
Credits
Foto: Citroën

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.