Hoppa till innehåll

Dacia byter strategi – ska inte längre vara billigast

Dacia har justerat sin kurs. I stället för att vara billigast ska märket ”ge mycket bil för pengarna”.

Efter 18 år och 7,5 miljoner sålda bilar är det dags att ändra Dacias inriktning, från att vara billigast till att vara mest prisvärd. Med förändringen kommer också nya större bilmodeller.

Tidigare i år lanserades sjusitsiga Jogger och framöver kommer suven Bigster

 
Dacia byter strategi – ska inte längre vara billigast
Den kommande stora suven Bigster.

Dacia har också visat upp konceptbilen Manifesto – en terrängbil utan dörrar, vindruta och fönster. Allt för att förare och passagerare ska komma närmare naturen. Bilen ska stå för robusthet, prisvärdhet och miljöeffektivitet.

Dacia byter strategi – ska inte längre vara billigast
Konceptbilen Manifesto.

Journalist, fotograf och redaktör med mångårig erfarenhet inom motor och fotografi. Skriver om bilar, industri och bransch. Tidigare chefredaktör för tidningarna Fotosidan Magasin, Proffsfoto och Kamera & Bild.

Email: magnus@automotorsport.se
Credits
Foto: Dacia

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.