Hoppa till innehåll

Dodge ger långfingret – och hånar Volkswagen

Inget barn växer upp och drömmer om en Volkswagen Passat. Åtminstone inte enligt Dodge, som går till attack mot konkurrenten.

Dodge ger långfingret – och hånar Volkswagen
På en av sidorna i pressmaterialet ser vi en Dodgeförare som ger långfingret…
Dodge ger långfingret – och hånar Volkswagen
…och på en annan sida finns en rejäl känga åt Volkswagen Passat.

Under tisdagen presenterade Chrysler- och Fiatkoncernen en ny femårsplan. En av nyheterna är att prestandadivisionen SRT försvinner. Därmed heter toppmodellen Viper återigen Dodge i förnamn.

I pressmaterialet kan vi se att marknadsavdelningen haft roligt åt konkurrenten Volkswagen. På en av bilderna gör en vithårig man en burnout i en Dodge Challenger samtidigt som han visar långfingret. På en annan sida sladdar en Charger runt bredvid texten ”inget barn har någonsin vuxit upp med en affisch på en Passat på sovrumsväggen”.

Vad säger du – har Dodge gått för långt, eller är detta den bästa typen av reklam?

Läs också: Dodge fyller 100 år – gör bästa reklamfilmen någonsin

Källa: Carscoops

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.