Är du en hejare på namn? Då kanske Ford har drömjobbet.
Den amerikanska biljätten söker just nu en nomenklaturstrateg – en titel som i praktiken innebär att du blir ansvarig för att ta fram nya namn på fordon, tjänster och interna projekt.
Det är ingen liten roll. Den som får jobbet rapporterar direkt till Fords globala chef för nomenklatur och blir en del av företagets centrum för namnstrategi och taxonomi (Center of Excellence for Naming and Taxonomy).
Uppdraget? Att skapa namn som är minnesvärda, juridiskt gångbara och som passar in i Fords varumärkesstruktur.
Från Bronco till … Fabergé?
Att hitta rätt namn är en konst. Historien visar att Ford ibland har gått långt för att landa ett modellnamn – som när Pulitzerprisbelönade poeten Marianne Moore anlitades för att döpa en ny modell.

Bland hennes förslag: Utopian Turtletop och Resilient Bullet. Bilen fick till slut namnet Edsel (efter Henry Fords son) vilket blev ett kommersiellt fiasko.
Men mycket har hänt sedan dess. I dag ansvarar Fords namnteam för allt från personbilar till tjänster som Ford Pro. Även interna kodnamn och system faller under deras paraply.
Så mycket tjänar du – och vad som krävs
Tjänsten ligger på nivå LL6 i Fords interna system, vilket motsvarar en årslön mellan cirka 1,2 och 2,3 miljoner kronor.
Men det är inget jobb för nybörjare: den sökande ska ha minst sex års erfarenhet av arbete med namnstrategi.
Om du någon gång irriterat dig på intetsägande modellnamn – här har du chansen att göra något åt det.