RN24 visades upp på årliga N Day, ett event där Hyundais N-avdelning demonstrerar de senaste innovationerna inom teknik och prestanda.
Med RN24 var inspirationen att stoppa in den starkaste elektriska drivlinan i ett så litet paket som möjligt. Här drog Hyundais N-ingenjörer nytta av drivlinan hos Ioniq 5 N, och packade in det i ett WRC-inspirerat chassi.
– RN24 är prov på Hyundai N:s engagemang i att pusha gränserna för elektrisk motorsportteknik genom att prioritera köregenskaperna framför siffrorna, säger Joon Park, vice ordförande för N Brand Management Group.
– Denna Rolling Lab visar att det finns väldigt mycket oupplåst potential i prestanda-elbilar, och med teknikutvecklingen finns det mycket att se fram emot.

En av modifikationerna här är batteripaketet från Ioniq 5 N, som har byggts om för att tillåta en hjulbas som har kortats med 340 mm. Det här sätter RN24 i samma storlekskategori som WRC-bilen Hyundai i20 N Rally1 Hybrid.
Med Rally Mode-läget menas RN24 få en innovativ väghållning – körläget fördelar ut vridmomentet till N-bilens fyra hörn för optimerat grepp och förutsägbara köregenskaper.

Några specifikationer i urval är en vikt på 1 880 kg, 0–100 km/h under 3,4 sekunder, en toppfart på 240 km/h och en batterikapacitet på 84 kWh.
Vad det blir av RN24 får vi se. Men räkna med att en del av tekniken får vi se i kommande bilar från Hyundais N-avdelning.
Läs även:
TEST: Hyundai Ioniq 5 N möter fyra bensindrivna sportbilar
Förnuft & Känsla: Hyundai Ioniq 5 N – världens roligaste elbil!