– För första gången i ikonens 61-åriga historia, stoppar vi in ett hybridsystem i en gatlaglig 911, säger Frank Moser, Vice President Model Line 911 och 718.
– Den innovativa prestandahybriden gör 911:an ännu mer dynamisk. Vi har inte lämnat något åt slumpen under utvecklingen och utvärderingen av den nya 911:an, i alla väderförhållanden världen över. […] Allt som allt har våra ingenjörer och testförare fått ihop över fem miljoner kilometers körning.

I tester på Nürburgring har Porsches kommande hybrid-911 också briljerat. Porsche-ambassadören och testföraren Jörg Bergmeister satte en tid på 7:16.934 – hela 8,7 sekunder snabbare än den motsvarande och föregående 911:an.

Tiden sattes på gatdäck och ett aerodynamik-kit med fast bakvinge.

– Den nya 911:an har blivit avsevärt snabbare på banan, säger Jörg Bergmeister.
– Vi har mer grepp, mycket mer effekt, och responsen av prestandahybriden ger stora fördelar.

Nya Porsche 911 med hybriddrivlina har världspremiär den 28 maj och eventet streamas i Porsches sociala kanaler.