Porsche Macan T har samma 265-hästars tvåliters turbofyra som vanliga Macan, men är mer anpassad för vägkörning. Det innebär bland annat att chassit är sänkt 15 mm och styvare krängningshämmare. Det ska ge mer direkt styrrespons.
Den som vill ha ännu mer markkontakt kan välja luftfjärding som medjer ytterligare 10 mm sänkning.
De dyrare Macan-modellerna S och GTS har en treliters sexa och och ställbar luftfjädring. Den fyrcylindriga motorn är dock 59 kilo lättare vilket underlättar vid kurvtagning.

Med Macan T är Sport Chrono-paketet standard. Förutom en klocka på intrumentbrädan innebär det att det finns ett boost-läge för snabba omkörningar. 0-100 km/h går på 6,2 sekunder och toppfarten är 232 km/h.
Antisladdsystemet är programmerat så att Macan T får mer bakhjulsdriven karaktär än sina mer terrängoptimerade syskon. Med tillvalet Porsche Torque Vectoring Plus hjälper bilens antisladdsystem till att ge ännu bättre kurvtagning genom individuell kraftfördelning till hjulen.
Porsche Macan T känns igen på sina mörklackerade karossdetaljer, däribland fronten. Det finns även en del särskiljande inredningsdetaljer. I standardutrustningen ingår eluppvärmd multifunktions GT-sportratt. Instegslisterna är tillverkade i svart aluminium med Macan T-logotyp.
Porsche Macan T kostar från 720.000 kronor i Sverige och kan beställas från och med nu. De första leveranserna beräknas till maj 2022.



