Hoppa till innehåll

PROV: Lotus Emira Turbo SE – med uppskrämd radfyra

För pengarna går det knappt att slå den här. Sportbils-DNA, F1-historia och vardagspraktikalitet gör Emira Turbo SE till ett vettigt alternativ.

John Sempill

Med det sagt kan den kan bita dig. Hårt.

auto motor & sport och Recharges chefredaktör skriver om bilar, bransch och bilindustri. Som tioåring hade han två drömbilar: Jaguar XJ220 och Ford Mondeo. En av dem hade han som övningskörningsbil. Är annars utbildad trummis och tidigare redaktör för bland annat Den Moderna Hantverkaren, Den Moderna Verkstaden och Musikermagasinet. Lyssnar helst på Toto.

Email: john.sempill@automotorsport.se
Credits
Foto: Lotus, Björn Sige

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.