Pryo Olof Carlgren har skrivit ett tidningstest, Susanna har schappat söderut, skrivandet på redaktionen har varit koncentrerat och snacket om Volvos reklamkupp.
14-årige prao Olof Carlgren har som alla sina företrädare skrivit ett tidningstest, där vi jämförs med Teknikens Värld och Automobil.
Vår tidnings nya testar med nya beteyg; ”gillar – gillar-inte-rutor”, tre personliga kommentarer från testförarna, får överbetyg.
Klart, personligt och snyggt.
Olof skulle vilja ha fler intervjuer, men är mycket nöjd med tidningens utseende och mix.
Teknikens Värld får också höga betyg, men Olof konstaterar att den har en klart högre konsumentprägel, har tristare bilar och inte är lika snyggt layoutad.
Automobil till sist är tveklöst entusiasttidningen i gänget, kul att läsa, men det fattas driftkostnadsuppgifter och klara testbetyg.
Olof är en bra och klok prao, eller hur?!
Susanna kom här om dagen och rekommenderade filmen ”Hitta Nemo” – Jättebra!
Kan det ha något att göra med att Susanna ska åka till Egypten och dyka en vecka?
På redaktionen har det varit koncentrerat skrivande hela dagen, vi närmar oss lämningen. Många reportrar är ute på fältet.
Till sist: Volvo V50:s reklamkupp på Svenska Dagbladet var synnerligen fräck. Men det var inte så lyckat med Volvos reklamrubrik : ”ha det så kul” tillsammans med en bild på en liten kille som utnyttjades som självmordsbombare. Det är svårt med nyheter och reklam.
Vår annons-säljare Robert Swartling tycker att greppet var kul, men han är skeptisk till ingreppet att sälja omslaget, det är inget jag skulle vilja göra. Man säljer tidningens själ. Många tror nog att det är feltryck.”
För oss här på auto motor & sport var nog reklamen bra, för vi har Volvo V50 i stort test mot BMW 3-serie och Audi A4 i nästa nummer.
Ha det!
PS. Jag åker på skidsemester nästa vecka – så då får ni klara er utan skvaller. Det blir hårt, men det kommer att gå! DS.