Toyota har ersatt 1,0-litersmotorn med en 1,5-liters hybridmotor från Yaris som ger 116 hästkrafter i stället för 72. Det gör att 0–100 km/h går på 10,0 sekunder i stället för 14,9 sekunder.
Toyota hävdar att Aygo X Hybrid ger minst koldioxidutsläpp av alla konventionella hybridbilar.
För att få plats med den större motorn har Aygo X förlängts 76 mm framtill. Kupéutrymmet är oförändrat och bagageutrymmet har vuxit en aning genom att 12 voltsbatteriet flyttats under lastgolvet.

Mer ljuddämpning
Aygo X Hybrid uppges vara tystare än utgående Aygo X tack vare mer ljudisolering, nytt underrede och ett nytt avgassystem. De dyrare versionerna har dessutom laminerat fönsterglas runt om, vilket också dämpar ljudnivån.
Även säkerheten har förbättrats med uppdaterade hjälp- och säkerhetssystem.

Aygo X GR Sport
Till skillnad mot tidigare Aygo-modeller kommer Aygo X Hybrid i GR Sport-utförande med tuffare desig och sportigare fjädring.
Toyota Aygo X Hybrid komer att börja levereras i början av 2026. Orderböckerna öppnar under senhösten 2025.

Toyota Aygo X GR Sport ska inte bara se sportigare ut, utan även kännas sportigare att köra. Frågan är om det också innebär att bilen är stötigare? Foto: Toyota