Hoppa till innehåll

Oväntade beskedet: Volvo gör reklam med Koenigsegg

Volvo ska göra en ny ”Epic Split”-film i samband med lanseringen av en ny dubbelkopplingslåda. Och de ska tävla mot en Koenigsegg One:1 – vem tror du vinner?

Det senaste årets reklamfilmer från lastbils-Volvo har ju hyllats över hela världen – i skrivande stund har exempelvis Epic Split-filmen med Jean Claude Van Damme hela 75 miljoner visningar på Youtube.

Den här gången ska Volvo göra reklam för dubbelkopplingslådan I-Shift i FH-lastbilarna, men Volvo använder en lite udda metod för att visa lådans fördelar.

Den brittiske motorjournalisten Tiff Needell ska sätta sig bakom ratten i Volvo FH-lastbilen och tävla mot en Koenigsegg One:1 runt Ring Knutstorp. Hur det hela går kan du se när filmen släpps den 11 november.

”Att matcha en Volvo FH mot en Koenigsegg One:1 är den perfekta utmaningen för att se om vår nylanserade I-Shift-växellåda lever upp till förväntningarna när det gäller körbarhet och komfort”, säger Per Nilsson, pr-chef på Volvo Lastvagnar.

Läs också: Van Damme går ned i ”Epic Split” för Volvo
Läs också: Zlatan Ibrahimović tar emot sin Volvo XC90
Läs också: Koenigsegg One:1 – här är första provturen
Läs också: Koenigsegg One:1 – nu är den äntligen officiell

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.