Volvo fick mycket uppmärksamhet för reklamkampanjen Made by Sweden med svenska kändisar som Swedish House Mafia, Zlatan Ibrahimović, Robyn och Börje Salming. Nu kommer en ny reklamfilm med nytt tema: ”A new beginning”, där filmerna ska visa hur Volvo förändras.
Den här gången är det DJ-stjärnan och producenten Avicii, eller Tim Bergling, som ska sälja bilar åt Volvo. Soundtracket blir en omarbetad version av låten Feeling good som från början framfördes av Nina Simone.
Filmen har spelats in i Stockholm och en del på andra platser som ligger Tim Bergling nära, bland annat Österlen där han spenderat många somrar med familjen.
Till skillnad från Made by Sweden-filmerna ska den nya Aviccifilmen handla mer om XC90 och enligt Volvo är detta märkets ”mest spännande produktlanseringsresa i företagets historia”.
”Volvo Cars varumärke är på väg uppåt, precis som Avicii, vars publik bara blir större och större. Vi tyckte att bästa sättet att fira vårt svenska arv och vår passion för livet var att tillsammans producera något speciellt som återspeglar vilka vi är och vad som är viktigt för oss”, säger Alain Visser, chef för försäljning, marknadsföring och kundservice på Volvo Car Group.
Den nya reklamfilmen med Avicii premiärvisas den 8 maj.
Originalet av Nina Simone