Tack var 800-voltsteknik kan Xpeng korta tiden för att ladda från 10 till 80 procent. Tidigare tog det 20 minuter, vilket är snabbt. Nu har laddningen blivit ännu snabbare och det tar bara 12 minuter.
Någon maxeffekt för laddningen anger inte Xpeng i specifikationerna på sin webbplats. Däremot anger de att bilen klarar 5C-laddning, vilket betyder att maxeffekten är fem gånger högre än batteriets kapacitet.
Ett batteri på 100 KWh kan alltså laddas med 500 kW om bilen har 5C-laddning.

Totalt är Xpeng G6 förbättrad på 81 punkter. Det inkluderar bland annat nya stötfångare och bakspoiler liksom ändrad led-ljussignatur som täcker hela bilens bredd.
Infotainmentskärmen har naturligtvis blivit ännu större. Stolarna har gjorts mer bekväma med fler funktioner.

Förutom allt lull-lull har Xpeng G6 också fått förbättrat chassi med bättre stötdämpning. Kamerorna fram och bak har bytts ut mot bättre varianter.
I Kina har Xpeng G6 prissänkts med 10 procent i samband med faceliften. Det återstår att se om G6 prissänks i Sverige när den nya versionen kommer hit.