Hoppa till innehåll
Recharge

Bildesignens nästa steg: Från Saab till Concept Three

Bilparken i dag är tämligen generisk. Det räcker med att lyfta blicken en gång för att få en känsla för bilarna som trafikerar våra vägar. Suvar och crossovers. Åtminstone för den elektrifierade bilparken.

John Sempill

Men nu börjar det röra på sig – utvecklingen skyndas på och elbilarna blir mer strömlinjeformade och minskar i storlek. En bil som har skapat stor förväntan är Hyundai Ioniq 3. Förutom att landa i en mer generös prisklass menas den även bli mer kompakt utan att för den saken bli liten. 

auto motor & sport och Recharges chefredaktör skriver om bilar, bransch och bilindustri. Som tioåring hade han två drömbilar: Jaguar XJ220 och Ford Mondeo. En av dem hade han som övningskörningsbil. Är annars utbildad trummis och tidigare redaktör för bland annat Den Moderna Hantverkaren, Den Moderna Verkstaden och Musikermagasinet. Lyssnar helst på Toto.

Email: john.sempill@automotorsport.se
Credits
FOTO: Jeffrey van der Vaart, John Sempill

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.