Hoppa till innehåll
Recharge

TEST: Hyundai Ioniq 5 N möter fyra bensindrivna sportbilar

Idag fokuserar vi inte på framgångsmodeller och vardagshjältar utan belyser marknadens randgrupper där de mest extrema bilarna håller till. Extremt är dock inte alltid lika extremt.

Bilarna i testet:

Alpine A110 R: R4-turbomotor, 300 hk, 340 Nm, 1 232 kg, 0–100 km/h på 3,9 sek, från 1 199 900 kronor
Audi RS6 Performance: V8-turbomotor, 630 hk, 850 Nm, 2 240 kg, 0–100 km/h på 3,4 sek, från 1 369 100 kr
Hyundai Ioniq 5 N: Dubbla elmotorer, 650 hk, 770 Nm, 2 350 kg, 0–100 km/h på 3,4 sek, 834 900 kronor
Porsche 911 GT3 RS: B6-sugmotor, 525 hk, 465 Nm, 1 600 kg, 0–100 km/h på 3,2 sek, från 2 680 000 kronor
Toyota GR86: B4-sugmotor, 235 hk, 250 Nm, 1 421 kg, 0–100 km/h på 6,3 sek, säljs ej i Sverige

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.