• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Framhjulsdriven BMW till...

Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?

Det har länge florerat rykten om att en framhjulsdriven BMW är på gång. Brittiska Auto Express publicerar nu nya illustrationer av modellen och hävdar att den lanseras på höstens Parissalong.

Klicka på bilden för att komma till Auto Express artikel.

Klicka på bilden för att komma till Auto Express artikel.

Den brittiska tidningen Auto Express påstår sig ha fått information om att BMW tänker lansera en framhjulsdriven bil, kallad 1-serien GT, vid höstens bilsalong i Paris. Det blir i så fall märkets första framhjulsdrivna bil.

"En framhjulsdriven BMW kommer definitivt att lanseras", säger BMW:s inköpschef Klaus Draeger till Auto Express. På en direkt fråga om den modellen kommer till Parissalongen svarar Dreager "Jag tänker inte förneka det".

Bilen baseras på en helt ny plattform som också kommer att ligga till grund för den nya Mini Cooper som lanseras nästa år. Den är tänkt som en utmanare till Mercedes B-klass och blir större men samtidigt lättare än nuvarande Mini.

BMW 1-serie GT och nästa generation Mini kommer utrustas med bensin- och dieselmotorer i både tre- och fyrcylindriga varianter, från 100 hästkrafter i den minsta 1,5-litersdieseln upp till över 200 hästkrafter i de mest kraftfulla bensinmotorerna.

BMW planerar även att sälja både hybrid- och elversioner av den framhjulsdrivna 1-serien, dock lär inte dessa varianter vara färdigutvecklade vid lanseringen i Paris i höst.

Bra att BMW vågar släppa på principerna och bygga en framhjulsdriven bil!
165
331

Skriv kommentar

Det finns 50 kommentarer

Detta innehåll är skapat av Auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Motormats Postat: 2012-08-01 15:55

    Där försvann enda anledningen till att köpa BMW. Vad är förresten GT över en liten småbil?

  • #2 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    R... Postat: 2012-08-01 16:45

    Man gråter en lite skvätt. Det får bli en 3-serie nästa gång.

  • #3 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Coop Postat: 2012-08-01 17:13

    Isåfall går dom åt fel håll.
    Tycker dom ska vara kvar på RWD & 4WD

  • #4 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Jonas Postat: 2012-08-01 17:15

    Oerhört smart av BMW. Läste i en undersökning för ett tag sedan att fyra av fem BMW 1-Serie ägare trodde att de körde en framhjulsdriven bil.

    Varför inte sälja en framhjulsdriven BMW - majoriteten av "icke" bilintresserat folk som kör BMW har inte en aning om att den är bakhjulsdriven, eller uppskattar bakhjulsdriftens inverkan på körglädje.

    Skulle däremot BMW bygga en framhjulsdriven bil som är billigare att utveckla, och därmed billigare att köpa, som är säkrare, och som är bränsleeffektivare än motsvarande bakhjulsdriven BMW så är det ett genidrag. Varför spendera tid och pengar på folk som inte uppskattar bakhjulsdrivningen?

  • #5 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Rejo Postat: 2012-08-01 17:54

    Instämmer till fullo med Jonas. En småbil som denna blir betydligt enklare att konstruera och "paketera" om man håller sig till framhjulsdrift. Eftersom undersökningar redan har visat att många av BMW's kunder inte har någon som helst koll på om bilen är fram- eller bakhjulsdriven, kan BMW med gott mod lansera en framhjulsdriven småbil.

    BMW's varumärke är så starkt att man har mycket försäljning och goda intäkter att hämta även i småbilssegementet, så det är helt rätt beslut!

  • #6 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Saab FTW Postat: 2012-08-01 17:59

    Håller med @Jonas.
    De klart dom ska bygga den, varför ska dom lyssna på m nördar.
    Om den blir lika rolig som mini och audi a3 med sport chassi, fasen de bara gasa.
    FWD bilar kan va kull att köra också uttan att vara räd att baken stiker utt på små knixsiga vägar uttan esp ;P.
    Oftp: btw kör saab 9-5 aero 320hp och ser inte anledning att köpa m3 :) men bmw 1 gt måste testas :D

  • #7 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Lalle Postat: 2012-08-01 18:06

    jasså de börjar kopiera frankrike när det inte lönar sig med bakhjulsdrift, audi lär också vara på g med sin första familjebuss. vilka puckon tyska skräp.

  • #8 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Lalle Postat: 2012-08-01 18:13

    Saab är borta vad gör du med din alias, som saab skräp bilar titta de ligger långt ner på den senaste undersökningen av britiska bilars pålitligaste ner med saab!

  • #9 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    evert bäckström Postat: 2012-08-01 18:29

    Många kör ju idag 4-hjulsdrivna, automatväxlade dieslar från BMW. Skulle det vara roligare än FWD? Nej, dagens BMW-köpare som knattrar fram i 4-cyl dieselbilar från BMW är knappast ute efter körglädje. Finns det något tristare att köra eller lyssna på än en 320 d?

  • #10 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    filip Postat: 2012-08-01 20:00

    Lalle: Har läst flera av dina inlägg idag. Det enda du gör är att kalla bilmärken som Ford, Opel, SAAB och BMW för skräp... Då blir man ju nyfiken: Vad kör DU? Du som verkar kunna allt.
    Man börjar ju undra hur du mår egentligen.

  • #11 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Lalle Postat: 2012-08-01 20:19

    filip vad kör du själv? jag kör mazada :)

  • #12 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Saab FTW Postat: 2012-08-01 20:22

    @Lalle varför ska jag inte köra Saab då ? Menar du jag ska va en sån pajas som andra och köpa audi eller Volvo bara för att den nerlakt LOL?
    Pengar messigt min Aero levererar värde öre jag lackt i den och den köptes för 4 år sedan och i mina händer 6000mil + hårt och snält körning. Bilen fångerar uttan problem,, de bara om man vett hur man ska ta hand om den.
    Jag ingen märkes freak eller hatare men jag ser ingen anledning att påverkas av media för att köppa en bil, de gör jag efter smak och test körning.
    Angående topik farför ska alla köra RWD eller AWD? Vet ni att de blir dyrare bensin mässigt samt vad är vi på race bana eller ss stage ?
    Kanske de finns folk som vill köra bmw men ser inte varför dom ska lägga pengar på stora dyra bilar? Kanske den en tjeje som vill köpa en bmw men vill ha lättkört bil inte nån RWD som går inte köra uttan esp och dubb däck.
    För varje år regler blir hårdare de är mer krav att ha mindre motorer och mindre uttsläp.
    Bmw gör rätt att ta sig in i små bil marknad och turbo e lösning att ha mer efekt än i era sug mototrer somt de går att köra ekonomisk med en turbo bil än vanligt NA
    Sist jag tror starkt att denna bil kommer i produktion och yes jag en blatte också som diggar Saab LOL

  • #13 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Lalle Postat: 2012-08-01 20:53

    Jag är också blatte som diggar citroen, men kör mazada LOL

  • #14 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Niklas Postat: 2012-08-01 21:31

    BMW ska vara bakhjulsdriven, anser jag. Men eftersom det är försäljningssiffror (och därmed intäkter) som räknas så spelar det ingen roll vad vi puritaner tycker och tänker.

    Jmfr. med 911 - kunderna ratade 928 och köpte 911. Vilken är kvar?

  • #15 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    LS Postat: 2012-08-01 21:32

    Haha vilket skämt!
    Aldrig att BMW skulle släppa sin prestige över att inte ha framhjulsdrift...

  • #16 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    nisso Postat: 2012-08-01 21:53

    Trist! BMW har blivit en svensonbil. 4-cylindriga dieselmodeller, fula kombikupeer (GT) och snart framhjulsdrift! BMW lockar allt mindre. Får bli Porsche nästa gång.

  • #17 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    ChristianM Postat: 2012-08-01 22:04

    Är väl nästan omöjligt att bygga en längsgående drivlina när bilen är ett halvt äpple lång.. Så det blev väl framhjulsdrivet vare sig de ville eller inte.
    Eller iaf att drivlinan ligger ovanför drivaxeln, vare sig det är fram eller bak. :)

  • #18 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Jonas Postat: 2012-08-01 22:07

    Jösses. BMW blir bara fulare och fulare. Min 125 Cab är definitivt min sista BMW om inte den nya 2 serien är grym. Hur kan de schabbla bort det så här??

  • #19 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Roland Postat: 2012-08-01 22:13

    Ska man jobba med Toyota så får man finna sig i att de gamla hederligheterna försvinner.

  • #20 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    WTF? Postat: 2012-08-01 22:20

    Till er som är tröga: Det är ju bara 1-serie GT som får framhjulsdrift (än så länge). Den vanliga 1-serien kommer ju ha kvar bakhjulsdriften, för de som vill.
    Om det nu är OK för Mercedes och Audi att ha framhjulsdrift på sina "små" bilar, varför inte för BMW? Det finns dessutom andra modeller att välja på...

  • #21 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Börje Postat: 2012-08-02 00:53

    vilken skit! varför satsar de inte på svansmotor istället å behåller RWD

  • #22 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    gunnar Postat: 2012-08-02 08:41

    @Lalle var kommer Mazada ifrån italien eller?

  • #23 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Svante Postat: 2012-08-02 09:58

    Helt ok med FWD på en liten minibil utan "banåka" ambitioner.

    Om man ser till hur hög den tekniska nivån är på konkurrenternas minibilar så behöver man inte jobba alltför hårt på att få till den bästa bilen i klassen. RWD på den typen av bil är lite som att "kasta pärlor för svin".

    Men, låt inte FWD nästla sig in på större modeller. DÅ blir det bannor av stora mått! :-)

  • #24 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Kaptenfarare Postat: 2012-08-02 10:30

    Som Evert Bäckström skrev :"Många kör ju idag 4-hjulsdrivna, automatväxlade dieslar från BMW. Skulle det vara roligare än FWD? Nej, dagens BMW-köpare som knattrar fram i 4-cyl dieselbilar från BMW är knappast ute efter körglädje. Finns det något tristare att köra eller lyssna på än en 320 d?"

    Håller med! Är / var själv BMW fanstast med diverse M bilar bakom mig, fann mig själv tillslut bakom ratten i en automatväxlad 4x4 dieselbmw. Vad hände, var började det gå snett? :) Köpte mig istället en Range Rover och är nu på jakt efter något roligt, litet bakhjulsdrivet som komplement.

  • #25 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Bilköpare Postat: 2012-08-02 10:45

    Har man läst på om Saab så inser man att det företaget är allt annat än skit som vissa skriver.
    Konkurs eller inte, produkter av världsklass har man tillverkat genom åren.


    När BMW piskade sina krigsslavar i fabrikerna under kriget och på sin höjd fick ut någon flygplansmotor. Så byggde Saab fullvärdiga flygplan B17, Saab 18 och Saab 21.

    "BMW var under krigsåren ett av de företag som använde krigsfångar och fångar från koncentrationslägren som slavarbetare i sina fabriker. Ca 25 000-30 000 slavarbetare har använts enligt BMW själva. För detta betalade BMW ca 20 cent/timmen till SS."

    Källa Wikipedia

  • #26 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    svenne Postat: 2012-08-02 10:50

    Det spelar inte den minsta roll vad BMW bygger för bilar eller hur de ser ut, de säljs dyrt och bra ändå eftersom de säljer på märke och status
    Den framhjulsdrivna modellen ökar bara BMW,s vinst, det är ju det som räknas. BMW skulle tjäna bra med pengar även på skåpbilar, konstigt att sådana inte byggs ännu

  • #27 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Krigsfånge Postat: 2012-08-02 11:23

    Saab är skit på riktigt, ungefär lika bra som vi är i sommar OS.

  • #28 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Reinard Postat: 2012-08-02 11:37

    Att inte BMW döper den nya småbilen
    Till BMW S/S?

    S/S har ju en helt annan innebörd
    Än "Super Sport" som S/S betyder på amerikanska bilar. ;-)

  • #29 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Fantomen Postat: 2012-08-02 11:43

    Varför inte bara tillval?

  • #30 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Reinard Postat: 2012-08-02 11:44

    Om den nya småbilen både är sportig att köra och får start/stop system så slår man ju 3 flugor i en smäll att döpa bilen till BMW SS.

    "Kör BMW SS av nostalgiska skäl"
    Något för Reklamavdelningen i Bayern?

  • #31 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    tomten Postat: 2012-08-02 11:46

    Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket... Kört BMW i över 10 år, nog slut med det nu! Ska de bygga en MB A/B klass och spoliera sin image så varsigod, är man inte bättre marknadsstrateger än så, ja då förlorar man trogna kunder... svårare än så är det inte!

  • #32 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Lars Postat: 2012-08-02 12:04

    @Bilköpare: Ja wikipedia är den pålitligaste källan som finns. Barn behöver inte gå i skolan mer då wikipedia finns, allting står där ju.

  • #33 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Bilköpare Postat: 2012-08-02 12:15

    Re:Lars.

    Jag förstår att sanningen kan svida ordentligt då den inte "passar alla" men det är bara att tugga i sig.

  • #34 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    MrB Postat: 2012-08-02 12:45

    @Lars&Bilköparen,
    Alla tyska företag använda sig av krigsfångar/slavar. Och Schenker transporterade allt. Så vad vill ni komma? Ja tyska företag har en mörk historia. Låt det bli historia men inget som ska glömmas.

    //MrB

  • #35 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    David Postat: 2012-08-02 12:55

    Nuvarande BMW-leding måste tvingas att avgå. De kör märket i botten i allt snabbare takt! Det håller inte i längden att bara se till ekonomi. BMW är (eller var) ett märke byggt av folk som uppskattase själva bieln och bilkörningen. ALLA BMW skall vara bakhjulsdrivna alltid, raka bensinmotorer med 4 och 6 cylindrar ska ha f;retr'de.BMW bygger redan i dag snla s[dana. De ska inte ha blinkers i backspeglarna etc. BMW har allt att vinna p[ att h[lla fast vid de egenskaperna som g;r m'rken till just en BMW! {terg[r till detta, tack!

  • #36 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Ulf Postat: 2012-08-02 14:01

    Det sägs inte att alla BMW skall bli framhjulsdrivna. Om man gör vissa modeller med drivning i "fel ända", gör det de andra bilarna sämre? Hoppas den blir körglad bara. Har inte kört Minin, men har bara hört gott om den när det gällt körglädjen. Jag har en BMW och en Alpina just nu. Har tidigare kört/ägt 2 andra BMW, 3 Volvo, 1 SAAB, 4 Peugeot, 1 Renault, 1 Opel, 1 MB, 1 Cheva , 1 Bedford och 1 Ford. Där utöver har jag kört många olika bilar. Hur kommer det sig att så många av er som skriver här har så svårt med att andra gillar bilar av ett annat märke än "ert" märke? Har ni kört en gammal 205GTI? Där har vi verkligen en bil med körglädje! Bullrig och med plastig inredning, inget att åka riktig långfärd med, men skitkul att piska på krokiga småvägar. Jag älskar bakhjulsdrift, men skulle en Volvo 740 Turbo vara roligare än en 205GTI? Se modellen istället för märket eller om en bil driver bak eller fram. Hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag haft många bilar av olika märken. Var glada över att det finns många märken att välja mellan, vi har alla olika behov och smak. Men vad du än gillar, hade du verkligen velat att "ditt" märke hade varit det ända på marknaden? Du som framhåller att du alltid kört XXX som en merit, tänk om du missat någonting. Att alltid köra samma märke är för mig som att inte flytta hemifrån, lite osunt. Ha kul med era fordon, vad ni än kör!

    Till er med synpunkter om BMW och deras historia, läs om Rashygien i Sverige på Wikipedia, skall vi ta ansvar för det som hände för 67år sedan, så får vi även göra det hemma i vårat eget land. Känner du "Bilköpare" dig ansvarig för alla illa behandlade barnhemsbarn som fanns i alla svenska kommuner långt senare än så? Vi skall ta avstånd från sådant som varit fel och inte upprepa detta, men att anklaga de styrande i dagens BMW för vad som hände under ett krig som slutade för 67år sedan verkar lite ogenomtänkt.

  • #37 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    filip Postat: 2012-08-02 14:08

    Väl skrivet Ulf. Håller med dig på alla punkter.
    Trevligt att läsa en förnuftig och väl genomtänkt kommentar ibland :)

  • #38 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Epoxy Postat: 2012-08-02 16:23

    @Ulf, precis när jag hade gett upp hoppet om mänskligheten kommer du med ett helt klockrent inlägg! Hatten av!

  • #39 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    z65 Postat: 2012-08-02 20:21

    Thumbs up Ulf! Skönt att läsa en kommentar av någon som framför sina åsikter utan märkesfanatism och personangrepp,ha en trevlig kväll!

  • #40 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Ulf Postat: 2012-08-03 01:19

    Tack för beröm och kul att fler tycker som jag! Ni som gillar vad jag skrev kan väl komma med kommentarer till artiklarna i lite större utsträckning! Jag tycker det är intressant att läsa vad andra tycker, men gärna i ett mer sansat tonläge. Jag gillar inte alla bilar, men kan klara att andra inte gillar min bil, utan att idiotförklara dem som gillar något annat än exempelvis BMW-Alpina.

    Framhjulsdriven BMW, tja det är inte någonting jag längtat efter, men hoppas att det inte på sikt innebär att alla BMW skall ha FWD. Jag älskar min Alpina B10 från -91. Rak 6:a och manuell låda. "Bara 254hk", går kanon fint och låter underbart. Tycker det vore tråkigt om bakhjulsdriften och de raka 6:orna försvann. Kunde Porsche tillverka traktorer från 30-talet till ca 1960, varför skulle inte BMW kunna ha FWD med bibehållen status? Tror inte att BMW kommer att göra som Volvo och byta helt till FWD, då det är viktigt för kunderna med bakhjulsdrift på de mer prestandainriktade modellerna och på de stora bilarna. M-bilarna "måste" vara bakhjulsdrivna! Bilarna kommer att förändras över tid, det kommer alltid finnas en motsättning mellan viljor, detta gäller både design och tekniskt innehåll. Min första bil var en 2002:a från -72. Den var kul för sin tid och jag älskade den. Rostade svårt och blev såld till rally-bilsprojekt pga rost i botten (Annars skulle den skrotats). Den var då 11år gammal och hade ca 16 000mil på mätaren. Se vad man får betala för en sådan idag om man hittar en som är fin. Kommer dagens BMW att vara atraktiva om 40år? Kommer man att hitta delar till dem? Jag tror inte att dagens BMW kommer att skrotas pga rost när de är 11år. Min Alpina -91 (E34) har gått ca 30 000mil, det finns lite rost vid tanklocket + något lite på andra ställen. Min 530 touring -01 ca 19 000mil E39 har lite rost i bagageluckan (Standard). En modern bil kan oftast rulla långt och rostar mindre än gamla bilar. Blir den avancerade elektroniken dessa och nya bilars död? Någonting sätter ju gränsen för när bilar blir för dyra att reparera och äga i förhållande till sitt värde. Kommer det finnas bränsle som går att tanka i dessa bilar, utan ombyggnad? Kommer dagens bilar leva kortare eller längre än de 90-talare som nu är "gamla" bilar. Bilar som vi såg dagligen, finns knappt idag. Man kan ännu se en och annan volvo Amazon, 140 och 240. Annars är det sällan man ser bilar från före mitten av 80-talet som fortfarande är bruksbilar. Min 2002:a var ju med dagens mått obekväm, osäker, törstig och en miljöbov. Klart att det är roligt om någon enstaka kan överleva i händerna på någon entusiast. Lika klart att det är bra att flertalet bilar från den tiden har skrotats. Kommer dagens bilar att kännas lika omoderna om 40år som dagens 40åriga bilar? Kör vi ens själva om 40år, eller är vi passagerare i våra egna bilar? Styrs bilarna av datorer och GPS? Får man köra själv? Kanske kommer dagens diskution om framhjulsdrift eller bakhjulsdrift då kännas märklig. En möjlighet är att det blir lag på säkerhetssystem som ej går att stänga av, antisladd och ABS som alltid är inkopplat. Detta tror jag kommer inom några år. Hoppas jag har fel. Skulle förslaget om 130km/h på autobahn gå igenom så skulle jag inte bli förvånad om vi får lag om elektroniska strypkoppel på våra bilar. Varför skall en gaturegistrerad bil kunna köra 250 och vissa +300km/h om man inte lagligt inom EU får färdas fortare än 130km/h. Datorer och GPS kommer att lägga en tyngre hand över körglädjen än att BMW även bygger framhjulsdrivna modeller. Detta är vad jag tror, men inte vad jag önskar. Länge leve bredstället.

  • #41 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    CC -12 Postat: 2012-08-03 07:56

    Söker man på Blocket brukar det finnas ett antal BMW med V6 till salu... Sanningen är nog så att många köper ett varumärke och inte en produkt. Och då spelar det ingen roll om den är framhjulsdriven.

    Sedan kommer det ur BMW-fanboisen naturligtvis höras, precis som när N54 lanserades, att det är ju helt ok med framhjulsdrift eftersom BMW självklart har gjort en mycket bättre framhjulsdrift än alla andra. Det var ju inte stressfläkt i sig som var problemet utan att alla andra tillverkare gjort ett sämre jobb. Kappan efter vinden...

  • #42 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Svante Postat: 2012-08-03 09:50

    Faktum är, CC-12, att BMW inte var nöjda med den bensinförbrukning och ineffektivitet som turboladdningen medförde på bensinmotorer för att inte tala om turbolag. Direktinprutningen förändrade bilden och när BMW återupptog bensinmotorer med turboladdning så gjorde man det ordentligt. Kör en 335i så förstår du vad jag talar om. Ditt "kappan efter vinden" uttalande kan inte vara mer fel.

  • #43 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    900 turbo Postat: 2012-08-03 10:12

    Det räcker med att köra Saab för att
    Förstå hur en rejäl turbo ska kännas.
    Saab var tidigt ute med turbo på sina bilar.

    Och konkurrenterna har följt efter och nu
    Sent om sider även BMW.

  • #44 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Lalle Postat: 2012-08-03 18:15

    Vem bryr sig om att vara tidigt ute men inte först BMW VAR före saab med turbo även om de inte tämjde turbon, inse fakta saab är skräp bilar ! basta!

  • #46 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Anders Postat: 2012-08-03 21:18

    Kass illustration! Framljus från 6-serie, front från senaste 3-serie och resten från Fiat flerahundra. Alla kommande BMW-modeller kommer ha framlyktor som möter njurarna! skärp er...

  • #47 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    filip Postat: 2012-08-03 21:24

    CC-12, senast jag kollade har BMW aldrig haft några V6:or :)

  • #48 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    andreas Postat: 2012-08-04 09:05

    Detta var det mest patetiska BMW skulle erbjuda, vilken löjlig bil!
    De som åker runt i sådana bilar saknar självkänsla och bryr sig inte över någonting, minst av allt vad bilen heter.
    Det är ju nästan Atozstuk, och helt fruktansvärd...

  • #49 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Svenskläraren Postat: 2012-08-04 14:20

    Problemet är inte att BMW eventuellt kommer att bygga en del modeller framhjulsdrivna eller inte.
    Problemet är att vuxna människor (antar att de flesta är det som skriver här) inte kan uttrycka sig på något annat sätt i skrift än katastrofalt dåligt.
    Stavfel, meningsbyggnadsfel, ord som inte existerar mm. SKÄRPNING!

  • #50 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    Hans H Postat: 2012-08-06 15:41

    filip:
    Det är exakt det CC-12 menar.
    Det finns alltså folk som äger en BMW, men som inte vet vad det är för motor i den, än mindre vilka hjul som driver.

  • #51 Re: Framhjulsdriven BMW till Parissalongen?
    David Postat: 2012-08-07 21:06

    BMW ska inte bygga bilar för dem som är likgiltiga för vilka motorer och vilken drivning bilen har. BMW ska bygga bilar för oss som uppskattar märkets kvaliteér. Försäljingssiffrorna kommer att vara tillräckligt bra utan att märket behöver föra införa Audi- och Saabteknik. BMW-ledningen måste tänka om - och det kvickt!

Möjligheten att kommentera är avstängd. Artikeln är äldre än 30 dagar.

Månadens fråga

  • Vad kör du just nu?

  • Nästa bil jag ska köpa har:

Nyhetsbrev fem dagar i veckan

Varje vardag skickar vi dig de senaste 24 timmarnas hetaste nyheter till din e-post. Nyhetsbreven kan också innehålla specialerbjudanden.

  • Prenumerera på
    Auto motor & sport nyhetsbrev
Trafiktesten