• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • TV: Huldt känner på McLaren P1

TV: Huldt känner på McLaren P1

Fredrik Huldt har gjort ett stopp hos McLaren för att kolla i nya P1. Så varsågoda alla superbilsälskare, här är det senaste underverket från gänget i Woking.

För 20 år sedan kom den revolutionerande McLaren F1. Nu är McLaren åter redo att slå världen med häpnad.

McLaren P1 får hybridsystem och 916 hk/900 Nm i toppeffekt. McLaren P1 på ungefär samma nivå som Ferraris LaFerrari   och klart över Porsche 918 Spyder. Vilken av dem som är snabbast i verkligheten kommer att avgöras i framtidens tester.

Så frågan är väl snarast om P1 är redo för Huldt...

Av alla superbilar är det en McLaren jag vill ha!
66
120

Det finns 14 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    AK Postat: 2013-03-06 15:49

    Så frågan är väl snarast om P1 är redo för Huldt...

    Nej. Frågan är om Huldt är redo för P1? Jag bävar inför alla töntiga metaforer han kommer kläcka ur sig. Hoppas AMS har bra försäkringar

  • #2 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Jaguar Postat: 2013-03-06 15:55

    Säkert en fantastisk bil, men känns totalt kastrerad i uttrycket. Ferrarin ngt mer uttrycksfull men känns ändå mest som en hottad 458:a i designen.
    Nej, ge mig en Agera R- Heja Blågult!!

  • #3 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Joakim Postat: 2013-03-06 15:58

    Gillar verkligen P1:an skarpt, men något som ja inte kan förstå är varför dom satte så smala hjul på den. 245/19 fram och 315/20 bak, hade det inte greppat bättre med 275:or fram och 345:or bak??

  • #4 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    AK Postat: 2013-03-06 16:52

    Joakim.... Är övertygad om at folket i Woking testát och kommit framtill att detta är optimala combon

  • #5 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Joakim Postat: 2013-03-06 19:00

    AK .. . . Jo de bör ju faktiskt vara så, tycker bara att det verkar logiskt att bredare däck genererar mer grepp.

  • #6 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Philip Postat: 2013-03-06 19:23

    Koenigsegg är en överlägsen vinnare

  • #7 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Don't belive the hype Postat: 2013-03-06 21:29

    Håller med AK. Många intetsägande metoforer och ingen fakta. Lite som en Kent låt, det låter bra men det är mest svammel(som Huldt skulle säga ;) )Testa sportbilar och köra Jeep privat. What gives?

  • #8 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Do belive the hype Postat: 2013-03-06 21:35

    skicka Ternström istället.

  • #9 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Arne Postat: 2013-03-07 02:42

    Stackars alla små Huldt näthatare! Eller är de bara avundssjuka ?
    Mr Huldt är förmodligen den bästa och roligaste biljournalisten i Sverige. Samt att han dessutom är en ganska duktig förare vet alla som har koll. Ska bli ett nöje att se reportaget framöver..

  • #10 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Per S Postat: 2013-03-07 08:09

    @Joakim
    Antagligen så genererar bilen så mycket downforce att däcken räcker i den dimensionen.

    Som redan nämnts så har säkerligen McLaren testat på detta och valt det mest optimala för bilen.

  • #11 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    dan Postat: 2013-03-07 16:12

    Tycker både McLaren och Labon har för mycket konstig design i sina bilar. Ferrarin och Porschen verkar mer normala trots att de också är extrema.

  • #12 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    A Postat: 2013-03-07 19:45

    AK, vet inte vad du bubblar om fan Hult är ju den ultimata testföraren för P1 och inte Top Gear gänget dom är bättre på att prata Engelsk humor!

  • #13 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    A Postat: 2013-03-07 19:48

    @Arne

    Håller med dig till fullo!!
    Vi som har skarpt seende märker om en förare är dålig !!

  • #14 Re: TV: Huldt känner på McLaren P1
    Jocke Postat: 2013-03-09 07:43

    Ni som inte gillar Huldt kanske ta fram några gamla VHS er från trafikmagasinet.. Då får ni korrekta och faktaspäckade program. Enjoy...