Hoppa till innehåll
Recharge

Blocket nosar på bilparfymer som begagnatknep

Begreppet ”nybilsdoft” känner de flesta till. Nu meddelar Blocket att de hoppar på tåget och lanserar en egen ”nybilsdoft”.

John Sempill

När en nyhet som denna dyker upp är det lätt att tro att det är 1 april. Men när vi tittar i kalendern ser vi till vår förvåning att det faktiskt är 1 november, där det enda vi skämtar om är hur fort året har gått.

Hur som helst så lanserar köp och sälj-sajten Blocket en doft. Ni läste rätt: en bildoft, närmare bestämt. Den heter New by Blocket och doftar nybil.

– En ny bil har en speciell förförisk doft, säger Nathalie Borgman Peters, content manager på Blocket.

– Med vår kampanj vill vi få fler att få nybilskänsla även om bilen inte är sprillans.

En man lutar sig mot en röd bil. (AI text)
Blocket vill få fler att uppleva doften av en ny bil. Foto: Blocket

Bildoften är gratis och kan beställas hem på Blocket under den begränsade perioden 1–14 november. 

– Precis som parfym handlar bilförsäljning väldigt mycket om att sälja en dröm, fortsätter Nathalie Borgman Peters.

– Här vill vi skoja med just det och skänka lite glamour och flärd även till alla fantastiska, fräscha och prisvärda begagnade bilar som finns på Blocket.

Går du i säljtankar och vill få din veteranbil – eller lättare begagnade bil – att lukta som ny, vet du var du vänder dig. I alla fall under en begränsad period. 

auto motor & sport och Recharges chefredaktör skriver om bilar, bransch och bilindustri. Som tioåring hade han två drömbilar: Jaguar XJ220 och Ford Mondeo. En av dem hade han som övningskörningsbil. Är annars utbildad trummis och tidigare redaktör för bland annat Den Moderna Hantverkaren, Den Moderna Verkstaden och Musikermagasinet. Lyssnar helst på Toto.

Email: john.sempill@automotorsport.se

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.