Jaguar Land Rover gör de avslutande vintertesterna för den nya helt eldrivna Range Rover Electric i Arjeplog i Lappland.
Range Rover Electric bygger på JLR-koncernens egen elbilsplattform och har 800-voltsteknik. Batterikapaciteten är 117 kWh.
Hur långt det stora batteriet räcker får vi inte veta förrän bilen har världspremiär.
Läs även: Historien om Range Rover – steget mot lyxbilssegmentet

Vi får däremot veta en del skrytfakta om bilen, som att den ska klara 28 graders lutning.
Range Rover Electric klarar också av en annan typ av grader, nämligen minusgrader. Ett system som kallas Therm assist ska göra bilen särskilt lämplig för vinterklimat och minska energiförbrukningen med 40 procent och säkerställa snabb laddning.

– Vår andra vintersäsong ovanför polcirkeln har gett oss en perfekt möjlighet att sätta vår nya Therm assist-teknik på prov. Tekniken bidrar till att Range Rover Electrics räckvidd förblir optimerad samtidigt som laddningshastigheten bibehålls när bilen behöver laddas, säger JLR-ingenjören Thomas Müller i ett pressmeddelande.
Totalt uppger JLR att deras ingenjörer kört sammanlagt 7 200 mil på frusna sjöar och vintervägar för att testa och optimera elsystem, väghållning och komfort.
Läs även: Land Rover-förädlaren Overfinch till Norden