Hoppa till innehåll

Nya Volkswagen Tayron är med pris och elräckvidd

Volkswagen Tayron – bilen som en del av er tycker är den mest onödiga modellen i världen – har fått svenska priser. Förutom priser vet vi nu även elräckvidden.

John Sempill

Låt oss börja med laddhybriderna: tre utrustningsvarianter erbjuds, med en elektrisk räckvidd på cirka 11–12 WLTP-mil. Det handlar om Tayron Life eHybrid, Elegance eHybrid och sportiga R-Line eHybrid. 

Utöver laddisarna erbjuds flera bensinare och dieselversioner, plus en mildhybrid.

Faktum är att Volkswagen Tayron tycks erbjudas i fler versioner än vad det finns Pokémon – fånga alla priser längre ned.

Väljer du Life Edition ingår utrustning som metallic-lack, akustikrutor och LED Plus-paket. Med R-Line är det lite större fälgar – 20-tums Leed-fälgar – samt panoramatak och elbaklucka, bland annat.

Specifikationerna kan ni läsa om här medan prislistan läser du nedan. 

Tayron Life 1,5 eTSI 150 hk (7-växlad DSG, framhjulsdrift): från 417 900 kronor
Tayron Life eHybrid 204 hk (6-växlad DSG, framhjulsdrift): från 539 900 kronor
Tayron Elegance eHybrid 204 hk (6-växlad DSG, framhjulsdrift): säljstart v. 51
Tayron R-Line eHybrid 272 hk (6-växlad DSG, framhjulsdrift): från 644 900 kronor
Tayron Elegance 2,0 TDI 4MOTION 193 hk (7-växlad DSG, fyrhjulsdrift): säljstart v. 51
Tayron R-Line 2,0 TDI 4MOTION 193 hk (7-växlad DSG, fyrhjulsdrift): från 525 900 kronor
Tayron Life 2,0 TSI 4MOTION 204 hk (7-växlad DSG, fyrhjulsdrift): säljstart v. 51
Tayron R-Line 2,0 TSI 4MOTION 265 hk (7-växlad DSG, fyrhjulsdrift): säljstart v. 51
Tayron Life Edition 1,5 eTSI 150 hk: 420 200 kronor
Tayron Life Edition eHybrid 204 hk: 542 200 kronor
Tayron R-Line eHybrid 272 hk: från 656 500 kronor
Tayron R-Line 2,0 TDI 4MOTION 193 hk: från 537 500 kronor
Källa: Volkswagen

Läs även:

PROV: Volkswagen Tayron – perfekt om rätt specad

PROV: Volkswagen Passat – med bensinknuff!

auto motor & sport och Recharges chefredaktör skriver om bilar, bransch och bilindustri. Som tioåring hade han två drömbilar: Jaguar XJ220 och Ford Mondeo. En av dem hade han som övningskörningsbil. Är annars utbildad trummis och tidigare redaktör för bland annat Den Moderna Hantverkaren, Den Moderna Verkstaden och Musikermagasinet. Lyssnar helst på Toto.

Email: john.sempill@automotorsport.se
Credits
Foto: Volkswagen

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.