Den nya lägre fronten sänker luftmotståndet med 7 procent vilket förlänger räckvidden med 5 procent. Den bakhjulsdrivna versionen av Enyaq Coupé kommer 596 km på en laddning enligt WLTP-cykeln.
Drivlinorna är samma som efter förra årets uppdatering. Den billigare 60-modellen har ett batteri på 59 kWh (brutto) och en officell räckvidd på 437 km. Effekten är 204 hästkrafter och laddeffekten 165 kW. Den här modellen säljs inte i Sverige för närvarande.

Storbror Enyaq 85 har bara 135 kW som maxeffekt vid snabbladdning. Räckvidden är 586 km för SUV-varianten.
Den fyrhjulsdrivna versionen Enyaq 85x toppar 175 kW vid laddning. Räckvidden är 549 för SUV-versionen och 558 km för coupén.
Läs även: PROV: Skoda Enyaq 85 – motorn vi väntat på

På insidan hittar vi lite nya materialval och snabbknappar till infotainmentsystemet, till exempel för att stänga av hastighetsvarningen. En funktion gör det möjligt för bilen att köra in och ut ur parkeringsrutor själv.
Läs även: Vi kör Skoda Enyaq – ”Bra tryck i nya motorn”
Priser Skoda Enyaq 85 och 85x
Enyaq 85 Solid Edition från 574 900 kr
Enyaq 85x Solid Edition från 609 900 kr
Enyaq 85x Sportline Solid Edition från 659 000 kr
Enyaq Coupé 85 Solid Edition från 599 900 kr
Enyaq Coupé 85x Solid Edition från 619 900 kr

